Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Firren: kanske D och pappa kan åka iväg och göra ngt kul bara de två så att han tycker att det är roligt med pappa med! Ni har ju flera trevliga ställen i närheten som barn gillar (iaf mina ) Annars är det väl mest att stå ut och själv vara trygg med att pappa är lika bra som mamma! Jobbigt är det i vilket fall som helst!
    För oss blev det så att Agnes blev mer pappig på slutet eftersom det var han som gick upp på nätterna, även den första tiden med Julia var det pappa som tog Agnes på nätterna.
    Det sitter fortfarande i på ett sätt, Agnes föredrar ofta maken medan Julia väljer mamma 99 gånger av 100!

• Gladhannapanna

Barba: Be om öronproppar!!! Be personalen prata med henne!!!
    Hoppas att du snart har mindre ont så att du kan åka hem igen!

Agnes fick en doktorsväska när Julia föddes, den används fortfarande flitigt av båda barnen!!!

• Gladhannapanna

Barba: skönt att det är städat nu iaf. Utan suckar!

Vi har precis kommit hem från morsdagsmiddag hos syrran, mina föräldrar var också där. Vi cyklade, barnen åkte cykelvagn efter makens cykel...

• Gladhannapanna

Våra barn är inte lika, har aldrig varit. Vissa drag kanske påminner om varann, men inte så mkt. Agnes är väldigt lik mig både fysiskt och psykiskt förutom pappas röda hår. Julia är väldigt lik pappa på alla sätt utom att hon har mitt ljusa hår.

• Gladhannapanna

Spännande att det snart kommer fler bebisar!!!
    Jag fick tillbaka mensen en månad efter avslutad amning båda gångerna, delammade fem månader första och elva månader andra gången.

• Gladhannapanna

Galia: verkar ha varit ett känslosamt men bra samtal? Förstår att du är trött, vi har ju en regel här att det är helt ok med ego så be inte om ursäkt!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8