Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Med Julia gick vattnet elva på kvällen, blev igångsatt vid lunch dagen efter och hon föddes 17.20.

• Gladhannapanna

CH: Jobbigt med ont som inte gör ngn nytta!!!!

KAsper: Vad bra att du åker in och kollar, bättre att bli lugnad än att vara ensam och grubbla!

• Gladhannapanna

Ch: under båda förlossningarna har det känts som evigheter upp till 4cm, sedan har det gått i rasande tempo! Första gången 1,5 h och andra gången 20 min!!!

• Gladhannapanna

Resande: Sådär håller Julia på VARJE dag hela tiden! Man blir tokig för mindre!!! Hon skriker, hoppar jämfota, slänger sig på golvet, sparkas, slåss, klär av sig naken när man precis krånglat på kläder osv

Förskolepersonalen har också jobbigt med henne men itne alls på samma nivå så klart. "Hon är tydlig med vad hon vill" som de så diplomatiskt formulerar det!

Har tyvärr inget bra knep, vi låter henne inte styra så mkt för då spårar det ut alldeles, tror som Kasperina skrev att de testar gränser och då måste de möta gränsen. Men usch vad det är tråkigt när man bråkar! Jag brukar prata med Julia om att jag blir ledsen när vi bråkar och att jag blir glad de dagar vi inte bråkat, Försöker komma ihåg att uppmärksamma de saker som funkar mer än de som itne funkar, det går... sådär! Ibland går det bättre än annars iaf!

• Gladhannapanna

Ch: Det är verkligen en riktigt rysare att följa dina värkar, lurendrejarvärkar, vatten mm!!! Förstår att det är bra jobbigt för dig!!!

• Gladhannapanna

Barba: Jag var halvt sjukskriven och halvt föräldraledig för bebisen i magen sista tiden, då gick Agnes 9-15 varje dag.
    Om du tar ut fp för bebisen har hon iaf rätt till 15h. Jag vet inte hur jag hade gjort, klart att det är jobbigt att ha henne hemma men man kan faktiskt bli av med platsen om man blir upptäckt....

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8