Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi 4: Men det står ju fortfarande på deras hemsida att de gör fvp (om de inte döpt om kliniken, och det var en gammal hemsida jag hittade).

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C

Spammar vidare, eftersom hostan ändå gör att jag inte kan ligga och sova:

Vi 4: Googlade "Fostervattensprov Linköping" - och då kom kliniken upp som träff nr 1. Men du kanske redan har kontaktat dem och fått svar? I så fall borde de verkligen uppdatera hemsidan!

• Milla C
    {#emotions_dlg.flower} Grattis till tickande Hjärta Vi 4! {#emotions_dlg.flower} Åh, vad skönt att allt var som det skulle ! Hoppas att medicinen hjälper mot illamåendet nu.
  • Milla C
    Mosing skrev 2013-03-20 23:03:18 följande:
    En fråga på tal om mens: kan lutealfasens längd ändras efter graviditet?

Hmm, vet inte. Men min har inte gjort det iaf.
  • Milla C
    Vi 4 skrev 2013-03-26 19:53:07 följande:
    Hemulen, ja Kub är om drygt två veckor, vi ville göra mkp el FVP men i vårt landsting är det tvärnej om man inte har risksiffror på KUB. Vi har försökt argumentera, men det verkar inte gå, de sa att vi iaf får göra KUB först och kan få diskutera igen sedan. Jag borde väl få rätt hög risk bara på min ålder, men vi vill också göra mer analys än bara de tre trisomierna. Tänker att man ändå löper större risk för det med i min och makens ålder. Vi tar det nog privat annars.
    Hur mår du?
    Kommer du göra KUB inom landstinget, eller på Crocus? För när jag gjorde NUPP på Crocus tittade läkaren på en massa annat "extra" också, och det kändes ju bra (säger hon som trots åldern fick lägre risk för trisomierna än en medel 15-åring ).
  • Milla C
    Vi 4: Tror jag har missat att säga: Åh, så skönt att Pyret mår bra, och att blödningen verkar komma ifrån slemhinnorna!

Jossan: Vilken resa ni fått göra den senaste tiden - både mentalt och fysiskt . Okänsliga och slarviga BM kan man var utan ! Skönt att ni fick en ordentlig genomgång av er lill* på Huddinge idag (både jag själv och Gabriel är födda där. De är toppen !), och att du fått en beskyddare i läkaren. Håller tummar och tår för bra provsvar.
  • Milla C
    Jossanjo: Vi i familjen har en underbar läkarepå VC här som "vår" läkare, och han sa en gång när jag kom dit med Lucas - som varit jättehängig flera dagar hemma, men naturligtvis var jättepigg när vi väl kom dit - och jag sa nåt om att de måste tycka att jag var en hönsmamma som kom dit med honom: "Om du som förälder känner att något är fel med ditt barn, så är det oftast det". Så bra, och så sant. Känns något jättefel så ska man lita på den instinkten.
  • Milla C
    asap skrev 2013-04-15 18:12:19 följande:
    Kaz - bf på fredag!? Hur gick det till..?
    Ungefär på samma sätt som att din nyfödda Elsa är - stor (ursäkta, vill skriva 1 1/2, men kommer inte riktigt ihåg när hon är föddSkäms) ?
  • Milla C

G R A T T I S till lillebror! Skönt att du slapp gå över tiden denna gång .

• Milla C

Upp i det blå: Jag har väl inte heller presenterat mig, fastän jag både smygläst och komenterat i "kämpar"-tråden. Jag tror att det är jag, Vi 4 och GHP som varit med längst av de som hänger i denna tråden. Jag gick med i "planerar första barnet"-tråden i september -05, och har två pojkar - födda oktober -06 och april -09. Inga fler barn på tapeten nu eller i framtiden, men jag har inga planer på att lämna tråden iaf .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8