• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Persefone - Ja, det är ett bra tips. Vi hade också ficklampan till dagis för någon vecka sedan. Och ibland på kvällarna när vi tycker att barnen ska rusa av sig lite innan sänggång så går de ut och springer några varv runt huset med varsin lampa. Vi får sitta inne och räkna varven genom fönstret.

Evasha - Mens? Blä. Hoppas det dröjer länge än, klarar mig så bra utan eländet.

Julklappar till syskonnbarnen är inga problem, de är alla i samma ålder som våra barn, så man vet ganska bra vad som passar. Nej, det svåraste är ju våra egna föräldrar! Herregud, vad har man inte redan när man är 60?

• asap

Lena - Det var väl det jag tänkte, min syster jobbade på Luftis i Nkpg för flera år sedan och jag fick iaf se huset utifrån och tyckte det var stort.
    Tråkigt med chefen och att du ska behöva åka varje vecka. När börjar du jobba igen, eller har du redan börjat?

Nu har jag beställt tackkort till de som var med på Elsas dop, och jag har lagt in bilden jag använde i mitt galleri här också, ifall det är någon som vill se en sötis i dopklänning.

• asap

cissi - Nu ska du komma in!
    Ang. badet så får du väl testa och se, plocka upp A ifall det går för vilt till.

• asap

Tack för kommentarer om doptjejen och hennes syskon.

Persefone - Brandkårsmuseet ligger på Åland, i Hammarland. Kan verkligen rekommenderas om man har vägarna förbi, det är jättekul! Man får provsitta och klättra på brandbilarna hur mycket man vill, och det är jättemånga bilar.

Lena - Nu kan du också komma in! Inboxar syrrans namn, ifall du är nyfiken.

Jag tar till mig era julklappstips och bearbetar dem tills på tisdag då jag förhoppningsvis ska shoppa färdigt klapparna för i år.

• asap

Pysslig - Ja, varför beskriver vi alltid liknande situationer? Det verkar som att vi lever någon sorts parallella liv. Förutom att du bakar och städar och fixar medan jag sitter på röven och tar det lugnt.

Lena och Pysslig - Håller med om faddrarna, vi har inga alls till barnen men jag hoppas ändå innerligt att någon tar sig an dem om det skulle hända oss något.

På tal om sorgligt när bebisarna växer: Igår berättade jag för mamma på telefon att Elsa har börjat hasa sig omkring här hemma, och att hon även har testat gröt numera (gott!), och att hon inte har ro att ammas längre utan släpper taget en massa gånger för att kolla vad som händer och prata lite. Ingen liten bebis längre med andra ord. Mammas kommentar på det hela var; "Stackars dig!"
    Hon sade att hon kom ihåg hur det kändes när den sista (dvs jag, dårå) blev större.

• asap

Cissi - Hon är ursäktad! Min mamma är faktiskt 30 år yngre, och har bara två barn att blanda ihop.
    Det kan ju bli jättefint med ett pyntat olivträd! Min dröm är en medelhavsträdgård, jag älskar oliv-, citrus-, lager- och fikonträd. Äpplen och päron är liksom inte riktigt samma grej.

• asap

cissi - Vad cool hon är, din mamma.
    Vi har barnen i varsitt rum, men vi får se hur det blir när Elsa ska flytta ut från oss. Vi har liksom inget oanvänt rum som passar till henne, bara så där. Kanske att några barn kommer att få dela rum så att vi kan fortsätta sova på övervåningen allesammans. Testa du, och berätta alla smarta knep ni kommer fram till, tills det är dags för oss.

• asap

Sarahkka - Välkommen!

Moppen - Tror det är bara att vänta tills barnet själv kommer på att han ska säga till, det finns nog inget speciellt ni kan göra för att få det att hända. Han är ju så pass liten än att det kanske inte riktigt finns där än. Rätt vad det är så kommer han bara göra det, tror jag.

• asap
    chiqita skrev 2011-12-02 11:04:14 följande:
    Ego: Här hemma var det en viss make som ändå hade tänkt ta bilen till tåget i morse.. trots att jag sa till 3-4 ggr igår att han INTE kunde göra det då vi ska till 2-årskontroll med A idag. Misstaget jag gjorde var att jag också påminde honom om att jag ska till bm nästa vecka.. BIG mistake. Då fick han det till att jag skulle ha bilen nästa vecka och all info om idag bara suddades bort.. Slutade med att jag fick slänga mig in i bilen med honom bara 3 min innan tåget skulle gå... Obestämd
    Har i a fall varit uppe tidigt idag och levererat A till dagis. Lite för att testa hur lång tid hon tar på sig med morgonrutinen och att klä på sig sedan. Räknade snabbt ut att de dagar Anders ska leverera på morgonen, före frukost, så kan han inte ligga och dra sig till 15 minuter innan han ska åka.
    ..och det kunde ni inte räkna ut utan att testa först? Jag hade nog kunnat berätta det för er i så fall.
    Fy på dig som berättade två saker vid samma tillfälle. Dagsplanering är inte att leka med, man kan inte vara nog tydlig då. Ni kanske skulle ha en kvälls- eller morgonbriefing varje dag som bara gäller nästa dag, inte börja förvirra med nästa vecka sådär. Det är ju då det.
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8