30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Stort grattis till Aigee och Lena som äntligen fått sina guldklimpar! Härligt att läsa!
juni: Hoppas du kan ta det lite lugnt så att inte liten kommer redan! Kram!
Ela: Samma till dig!
Milla: Kul att du hade inside information och jobbade på E:s förskola just på födelsedagen förra veckan! De hade ju järnkoll där. De visste att vi fått tillökning redan innan vi hade talat om för vår granne som också är min svägerska och svåger att vi ens åkt in faktiskt.
Tack för alla gratulationer!! Har inte haft så mycket tid än att läsa här men har skummat lite. Tänkte försöka mig på en liten story om förlossningen -om lillknatten behagar sova en stund till...
Han blev en vecka igår och lite grand börjar man väl komma in i det -men hur ska det gå sen när jag inte har min man hemma? 2 barn oj oj oj...
Till skillnad mot förra gången gick det riktigt fort nu. Lena verkar ha haft en ännu snabbare förlossning dock. Jag är nöjd att det gick fort så jag "slapp" epidural faktiskt.
Vaknade kl. 04 med molvärk. Hade sen regelbundna värkar med 4 min mellan nästan på en gång. När jag försökte äta frukost vid 07 var det redan besvärligt och tätare. Dock tyckte de inte på förlossningen att det var dags att komma än för jag kunde ju prata med dem samtidigt som jag hade en värk. Låg resten av morgonen i sängen och dirigerade maken som fick packa klart väskan och göra i ordning dottern för färd till förskolan.
Jag lyckades duscha men hade täta, onda värkar som blev värre när jag stod upp och var 2 min mellan. Åkte till förlossningen vid 10 när allt omkring oss var klart och då kände jag att det började bli brådis. Vår underbara, guppiga väg var inte att leka med... (Konstigt nog var den mycket bättre dan därpå )
På vägen in gick vattnet i bilen. Tjoho! Sen fick maken köra fort. När vi kom fram fick de hämta mig med brits för att gå var inte aktuellt. Kom in 10.20 och 11.49 är han född. Lagom med 90 min på förlossningen!
Jag var så nöjd när jag kom in och fick andas lustgas. Kändes härlig efter att ha gjort hela smärtsamma öppningsarbetet hemma utan smärtlindring. Var helt öppen när jag kom in och det kändes lätt att krysta denna gången. Inte alls samma jobbiga upplevelse som sist. Lätt och lätt förresten.... Lättare i alla fall!
Hade förlorat en del blod och var lite "shaky" så vi fick stanna över natten men sen var det så skönt att få åka hem! 3940 gram och 51 cm lång var vår kille och han är så lik sin syster som hon såg ut som nyfödd.
Det ska bli kul att höra hur det har känts för aigee och Lena också här framöver!