Inlägg från: Fialialej |Visa alla inlägg
  • Fialialej

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Mini: Tack för feedback om järntabletter och oro! 2 järntabletter om dagen låter lite jobbigt minsann. Det här med att mäta depåerna måste va ganska nytt.  Det gjordes inte för 2,5 år sen i alla fall.
    Angående oro så är det ju precis som du säger, lätt att tänka att man inte ska oroa sig och svårt att låta bli. Speciellt om man har dina erfarenheter! Kram!

• Fialialej
    MizzLizzy skrev 2010-05-14 22:55:56 följande:
     Såg att ni diskuterade KUB siffror och jag fick ju siffran 1:17 för trisomi 21 vilket ju inte var så bra. Jag fick därför göra MKP och där visade det ju sig att allt var bra. Men det var hemskt nervöst innan jag fick svaret. Det hjälpte liksom inte att BM sa till mig att "det var 16 vinstlotter och en nitlott". M a o tror jag inte att någon av er behöver oroa er över era siffror som ju var jättebra
    Tack för att du ger mig lite perspektiv på KUB-siffrorna. Ska genast sluta oroa mig! Hoppas att du mår bättre snart och att din man åtminstone kan få tillbaka sina 2-veckorsperioder. Får han någon lite längre semesterperiod i sommar så ni kan komma ifatt? Jag förstår att du gör ett hästjobb som tar hand om barnen själv så mycket!
  • Fialialej

juni: Tack för järninfo!

Pyttis: Menar du att man inte borde äta järn förrän depåerna är "slut" och det i och med det visar sig även på HB-värdet? Aprikoser är ju gott, i lagom mängd förstås...

juni m.fl: Jag har också bebislavin!! Svårt med framför allt byxor tycker jag. Mammabrallorna är lite stora än runt magen men de vanliga går absolut inte igen.

aigee: Och att de lyckades få till 3 barn med så kort mellanrum med tanke på att din pappa var borta så mycket.   Angående folsyran så är den väl vikitigast innan och i början av grav. Så det är säkert ingen fara att du slutar nu.

• Fialialej

juni: Jag har ett par jeans som jag nog kan ha redan nu men de känns så omoderna. Hur mycket kan hända på 2,5 år i jeansmodet egentligen? Så är jag lite för snål för att köpa ett par som jag bara kan ha ett tag med låg mudd. Har i alla fall köpt ett par svarta, tunna byxor nyligen. Smart med svart... Hmmm.. Ska nog kolla HM ändå.

Förresten så visste inte jag att MQ har mammakläder. En kollega hade handlat snygg-mammakläder där. Kul att kunna variera sig lite från HM`s sortiment ibland.

Milla: Grattis till jobbet! Va kul! Vad är det för slags tjänst? (Om du vill berätta...)

Lena: Jobbigt med sån foglossning!

• Fialialej

Ela: Grattis till stegen! Härligt. Hoppas allt går bra på KUB imorgon!

Milla: Visst är det svårt med sovningen! Känner tyvärr igen det och det är inte alltid som det påvekas av hur dottern har sovit på dagen heller. Det verkar som att hon bestämmer sig för att hålla sig vaken vad som än händer. Ibland tror jag dock att vi börjar försöka få henne att somna för sent så hon är övertrött. Svår balansgång eftersom för tidigt heller inte går. Men kl. 19 känns ju inte för sent!

juni: Nej det känns ju lite tidigt för H att flytta hemifrån redan...

Milla (igen): Om jag inte minns fel så är du tvilling och laktosintolerant? Konstig fråga va?
    Anledningen till att jag frågar är att min mans tvillingbror (enäggs-) just fått besked att han är laktosintolerant. Han har dock svårt att tro på det eftersom han tycker att min man också borde ha det då de har samma DNA. Det var nämligen inte vanligt blodprov som visade detta, som jag förstod det, utan det syntes i hans DNA.  Nu vet jag inte om jag minns rätt om dig och heller inte om du är enäggstvilling -men har din tvilling samma diagnos? Vet du om man kan ha olika? Svara om du vill bara!

• Fialialej
    Milla C skrev 2010-06-08 09:32:04 följande:
    Ja, och ja . Jag är lactosintollerant - och tvilling. Enäggstvilling med 90% säkerhet (mina föräldrar valde att inte göra testet där man förde över hud mellan oss för att se om den växte fast. Konstigt va . ) Min tvillingsyster är varken lactosintollerant eller glutenintollerant som jag är. Men hon har å andra sidan Meniers (yrselsjukdom som är ärftlig) och reumatism som jag hittills sluppit. Men visst är det konstigt att vissa ärftliga sjukdomar "drabbar" den ena tvillingen och inte den andra...
    Tack för svaret! Då borde han ju kunna tro på det då. Ska försöka övertyga honom.
    Kooonstigt att era föräldrar inte ville testa er genom hud-"transplantation"! Nu för tiden är det betydligt enklare. Genom ett enkelt salivprov fick maken och hans bror reda på att de är enäggs. Men det var för några år sen bara.
    Trist med så många sjukdomar och intoleranser för dig och din syster men bra att ni kan dela på dem kanske, så ni slipper ha allihop båda två!

Ela: Grattis til fina siffror! Men visst är det tudelat att få de där siffrorna. Vi fick 1:400-nånting på DS. Bra siffror men inte superbra kanske. Men ingen idé att oroa sig för det! (Svårt att låta bli ibland dock...)
  • Fialialej
    Ela skrev 2010-06-14 15:46:52 följande:
    Jag tycker steget från 0 till 1 barn var större än det från 1 till 2. Får väl se vad jag säger om steget mellan 2 och 3.
    Jag pratade med en kollega häromdagen som väntar sitt 4:e barn. Hon menade att det inte fanns nån "3-barnschock". (För henne i alla fall ) 3:an får hänga med bara. Hon hoppades att det skulle kännas liknande med 4:an... Hmm...

Lena: Vi har samma problem med slag och sparkar just nu. Det är oftast när hon är trött eller hungrig eller nyvaken. (Ganska ofta alltså...) Vi säger också ifrån bestämt och säger att vi inte vill vara med henne om hon slåss. Hon förstår, men förmår inte alltid låta bli.
  • Fialialej

Grattis juni! 101122 är väl inte helt fel siffermässigt heller?

Välkommen och grattis Tilda!

Nu sängen!

• Fialialej

Mini: Instämmer i lyckönskningarna till dig/er!!

Sara och malinkatarina: Härligt med gående barn!

Ela: Hur har det gått med dina sammandragningar? Hoppas du mår bättre nu!

Milla: Nåt ska ni väl kunna hitta på? Man är så ovan vid egentid så det kan va svårt att tänka i de banorna bara. Känner igen det...Hoppas att svärmor kommer i alla fall så ni får en liten utflykt.

Ego: Kan knappt gå! Det började för 2 timmar sen och är säkert en släng av foglossning. Är bara så förvånad över att det kom så plötsligt. Har inte haft det förut men känner igen det på beskrivningar härifrån. Det gör knasont i vecket under magen ungefär och går som sagt knappt att förflytta sig. Ska det komma så här pang bom?!! Jag som dessutom haft 2 barnlediga dagar för ovanlighetens skull eftersom maken tagit med E på utflykter. Jag har i och för sig inte vilat direkt utan röjt i garderober och så -men ändå i lugn och ro. Fattar inget!
    Var kan man köpa ett sånt där bälte som jag läst om här tidigare? Nån som vet?
    Det finns en babyproffs-butik inom rimligt avtånd i övrigt är det lite skralt med såna butiker och internethansling kanske tar tid?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8