Inlägg från: Billabong |Visa alla inlägg
  • Billabong

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Galia: Togs blodtrycket liggande eller sittande? Om det var sittande så låter det väldigt lågt i mina öron, när jag jämför med mina värden... Mitt lägsta för liggande mätning var 93/47. Jag hade låga blodtryck båda gångerna men med tvillingarna låg det ändå högre. Min BM var aldrig orolig, trots att jag t o m svimmade av knall o fall när jag var gravid i vecka... 15 eller så med tvillingarna - innan vi visste att de var två.

Glassgrisen: Meh! Sådär får man inte göra!  Eller vill ni se om bebisen passar i sitt namn innan ni outar det? 

• Billabong

Galia. Ja, det var ju väldigt lågt. Hoppas trycket stiger lite snart så du mår bättre.
    Stellan finns ju annars, ifall man inte vill vara fullt lika kreativ?

asap: Förstår att det kändes som väldigt stor skillnad på de små barnen. 

Vi var på 2-årskalas idag och O han åt och åt. Först flera omgångar fruktsallad och sedan två omgångar tårta. Bad om en tredje men insåg visst att han var mätt när jag kom med en liten bit till.
    Stackars mig som fick äta upp den jättegoda choklad och hallon marängtårtan.        

• Billabong
    Galia: För min del behövdes mer än vatten för att få mig på banan när det dippade. Kexchoklad eller annan choklad fanns alltid i handväskan efter svimanfallet. Införskaffa nödproviant snarast så du inte råkar ut för ngt liknande.

Grattis till de härliga nyheterna i denna tråden också, Kasperina.
  • Billabong
    Lena: Åh nej, så ledsamt att din mamma blivit sämre igen. Hoppas de kan få henne frisk o kry snart!

cilla: Så skönt att G verkar vara på väg att bli frisk igen. Köttbulleeffekt, alltså! Ska skriva upp det.

Anna: Åh, jag önskar innerligt att det är molvärk av växande livmoder du känt av. Ska bli spännande att se sen vad det blir av arbetsnamnet lillasyster Melker.

Angående hur förlossningar startat vid olika graviditeter har jag inget att bidra med, för den andra startade ju liksom aldrig igång ordentligt. Fyra veckor med förvärkar iofs och de var väl så smärtsamma i gryningen... Men ingen förlossning som drog igång.    
  • Billabong

Grattis till dottern, Mosing! {#emotions_dlg.flower}
    Låter som en tjej som matchar asaps minsting, E - om jag inte minns fel?
    Jättevackert namn hon får av er, lilla Liv.   
    Hoppas allt gick bra och ni båda mår bra.

Nu så, fram för ketchupeffekten. Efter ett halvårs paus i bebisleveranserna så ser jag fram emot fler bebisrapporter nu i strid ström.
    (Eller har jag glömt ngn liten som kommit efter september?)  

• Billabong

IdaVi: Se där ja! Ja, jag tycker uppenbarligen att det känns som länge sedan innan det egentligen gör det. Och, jag behöver tjuvkika i BF-listan och det som inte finns där fastnar inte riktigt alltid... Det är iofs rätt mkt som inte uppdaterats där vad gäller födda småsyskon. *Hint hint*

• Billabong

Så bra att en del fakta fastnar i mitt minne, såsom vilka som får stora småsyskon.
    Sorry att jag missade Älgens bebis. Och att jag läste lite fel i BF-listan och missade att Zenobias plutt föddes 1 oktober. Skäms 

• Billabong

Åh vad spännande Chiqita! Varmt lycka till ifall det blir en förlossning under kvällen/natten/morgonen.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8