Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Maken slog i armbågen i söndags, igår blev den jättesvullen och vi tryckte ut all sårvätska mm. Ikväll belv hela armen svullen och röd så jag tvingade honom till vårdcentralen. Sänkan var 98 (borde tydligen varit under 8 ). Tur han har en fru som tvingar honom till vård

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Men Ela: Tror du inte att strykningen egentligen var nåt sätt att hitta en trygghet, nåt som hon kan när verkligheten inte riktigt fungerar som hon tror (att barnen inte bara sitter i knäet och myser). Iofs är det väl lite konstigt att hon tror att barn är så eftersom hon har haft minst ett eget . Min svärmor som haft två hyperaktiva pojkar känner precis igen dem i H och tar henne kanonbra! Iofs har hon ju jobbat inom skolan och särskolan hela sitt liv också
    Menade inte M73 att du är curlingbarn som curlar svärisarna genom att inte berätta, eller missuppfatttade jag?

Klart att vi lyssnar förresten!

Lugnare igår em-kväll så det blir nog inget den här veckan, kanske blir en 101112 ändå

• Piggley Wink

Ela: Ja, jag fick inte ihop curlingbegreppen riktigt där... Ja, egentligen borde 101112 vara lagom, men det är ju för gräsligt att ha en massa sd och förvärkar ihop med ischiasvärk så vi får väl se om jag överlever. Eller, vad ska jag göra annars? Fråga Barba2 snällt om h*n vill komma ut direkt?

Ja, svärmor borde ju verkligen ha oceaner att ösa ur, blir det så för att hon träffar dem för sällan (har förstått att ni brukar flyga till dem så det är väl en bit dit antar jag), bor de andra barnbarnen närmre, träffar de dem oftare så relationen blir lättare?

• Piggley Wink

Hahaha Ela, jag har inte heller duschat, men jag  har iaf tvättat och hängt upp tvätten, lämnat på förskolan och handlat

Stackars liten H var hård i magen i morse, det kom bara lite lite när hon skulle bajsa "det kommer varmt bajs mamma" sa hon, antar att hon mednade att det sved. I em får hon en halv fullkornsmacka om det inte släppt, jag har köpt hem ktrinplommonjuice också, men fullkorn brukar ju vara pålitlgt i hennes fall, diarre inom ½-1 tim...

• Piggley Wink

cissi: Det är ju en del saker som behöver göras och det är betydligt lättare att göra dem när H inte är med... Hon älskar mataffären och när vi var på pop och köpte kläder till bebisen, men övriga affärer är inte så kul. Knasiga svärföräldrar, känner mer och mer hur jag uppskattar mina! Glömma saker - det skulle aldrig hända mig

• Piggley Wink

Lena: Min man är sällan döende, han har inte i hela sitt arbetsliv varit hemma en sjukdag...

Jag har aldrig väckt H för matning , det är väl bara om de inte går upp eller blir för hängiga/apatiska man ska göra det? se till att sova när du kan istället!

• Piggley Wink

Mini: Vilken sötis!

Lena: Hoppas på snar bättring!

Idag har vi städat i förrådet, men jag hittade ändå inte sakerna jag sökte (typ amningsbehåar mm). Men det blev ungefär 30% färre kartonger än förut, så det blir iaf lättare att hitta nästa gång jag letar Nu är jag helt slut och har lagt mig å soffan en stund. Hittade bl a en gammal underbart varm dunjacka som jag kan ha på barnvagnspromenaderna i vinter...

• Piggley Wink

Milla: Maken fick pussla fram dem och bära, jag bara kollade innehåll och slängde, ändå blev jag helt slut 

Sara: Jag flttade ur min gamla garderob i somras så det finns ingen "långtinbakomplats". Iaf inte bland kläderna och jag har gått igenom alla underkläder Funderar på om de åkte till min systers svägerska med pumpen och kusinens babykläder? Smsade min syster igår, hon är hos svägerskan i helgen...

Håller på att bli tokig, händerna är helt svullna och KLIAR nåt gräsligt! Inte roligt alls, vaknar tom på natten föratt det kliar. Är det för att förra graviditeten var så enkel som ALLT måste hända nu?

H bakar tårta och muffins med sina pippipusselbitar Härligt med lite sötsaker såhär på morgonen

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8