Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ni vet uttrycket "När katten är borta dansar råttorna på bodet"? Här var det "När mamma vänder ryggen till klättrar Lucas upp på soffbordet ".
    Gabriel tyckte att det var en jättebra idé att rita en "landningsplats" för sina flygpla med blå krita i vår gröna soffa. Han blev ganska störd när jag inte bara INTE tyckte att det var en bra idé - utan dessutom tog bort tyget på soffkudden för att tvätta det (Tack gode gud för galltvål, säger jag bara). När jag står och skrubbar kommer han iaf springades och säger "Mamma, kom fort. Lucas sitter på bordet!" Och jajamen, där satt han och tittade på TV . Tydligen blev soffan alldeles lagom att klättra upp i när ena soffkudden saknades, och sedan var det bara att klättra vidare upp på en del med soffkudde och vidare upp på bordet. Undrar var det här ska sluta...

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    asap skrev 2010-04-25 13:21:39 följande:
    Milla - Alltid härligt att upptäcka att ens 1åring lärt sig att ta sig till nya nivåer...
    Ja, hjärtat får sig en "work out" iaf .
  • Milla C

Någon som läst i "fått"-tråden{#lang_emotions_cry}{#lang_emotions_cry}?

• Milla C
    Pyttis: Vet inte om du känner Istapp, men hennes sambo gick bort när hon och dottern var på landet hos mormor. Hon hittade honom när hon åkte hem för att han inte svarat i telefonen på ett dygn.
  • Milla C
    Billabong skrev 2010-04-25 23:23:26 följande:
     Milla: Jobbigt när de börjar klättra. Jag bävar för den tiden...
    Mmm, mamma berättade att en av oss brukade klättra upp på en stol och stå och hoppa/vicka på den. Hon började med ett "Gå ner därifrån, du kan göra dig illa", via hela raden av strängare tillsägelser till att lyfta ner barnet ifråga. Då klättrade den andra av oss upp !
    Billabong skrev 2010-04-25 23:23:26 följande:
     Idag har sambon och en vän byggt grind till staketet mot garageinfarten så att J inte kan springa ut på gatan i full karriär. För att helt barnsäkra tomten ska även ett nät upp på insidan av staketspålarna eftersom att ribborna sitter med alldeles för stora mellanrum för att hålla barnen inne. Under den understa ribban kan de små krypa ut och i mellersta hålet kan J (och nästa sommar O & G) lätt klättra ut. Därefter ska vi njuta av att vara ute i trädgården mkt mer!
    Skönt med (snart) barnsäkrad tomt. Vår tomt är väldigt liten, och "normen" i området är läga staket. Gabriel fastnade på staketet flera gånger förra året när han försökte klättra över (oftast utifrån för att nå jordgubbarna, men ändå) - och grinden har vi fått låsa med spännband eftersom det tog Gabriel ungefär två minuter att lista ut hur låset fungerade - när han var 1 1/2 !
  • Milla C

Lucas klättrade just upp till femte trappsteget i vår trappa ! Tur att Gabriel kom och sa "Vad duktig du är som har klättrat upp själv". Jösses, vad som kunde ha hänt!

• Milla C
    malinkat skrev 2010-04-26 16:50:21 följande:
    Milla - Elvira är likadan, henne måste jag verkligen kolla när det finns trappor. Hon klättrar på ALLT
    För tre dagar sedan kunde han inte klättra upp på nå´t, och nu klättrar han på allt! Det har gått lite fort tycker jag .
  • Milla C
    malin: Har inga direkta tips, mer än att undra om det kan vara ljuset som gör att de vaknar tidigt? Vi har satt upp rullgardiner i Gabriels rum, och det funkade ganska bra förra sommaren. Men nu ser han att det är ljust i hallen utanför på mornarna, så jag funderar på att sätta upp något för balkongdörrsfönstret också.
    Här väcker ofta Gabriel Lucas på morgonen - trots att Lucas sover inne hos oss. Fast vi har öppna dörrar mellan vårt rum och Gabriels förstås, och Gabriel ligger och ropar på pappa när han vaknar...
  • Milla C

Måste bara kika in och berätta om vår underbara eftermiddag igår : Jag hämtade Gabriel väl utsövd på förskolan. Vi gick hem och han fick en liten förpackning kräm till mellanmål - som han avnjöt i sin solstol på altanen . Lucas och jag var bara inne för att äta mellanmål och gick sedan ut vi också. Vi var ute ända tills det började regna vid halv fem. Jag och Gabriel klippte bort en marktäckande granliknande sak vi hade runt ett träd, och Lucas kasade omkring i hela trädgården (inte så stor ) och tittade fascinerat på allting. Vi hade en sååå skön eftermiddag{#lang_emotions_heart}.

Springer ut igen eftersom vi väntar lekkompisar hit.

• Milla C
    IdaVi skrev 2010-04-28 13:53:09 följande:
    FB: Glöm inte frisyren. Tror den är jätteviktig i det här fallet!

Frisyr - check!
    Hårfärg - check!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8