• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack för alla grattishälsningar! Nu har jag outat för min chef och hela världen (Facebook) också

Milla: Vad kul med jobbet! Det löser sig säkert med barnvakt ska du se!

Sara: Grattis till krypande! Visst känns de stora så fort de börjar fara omkring?!

aigee: Stackars lilla tjej! Skönt att det gick bra ändå!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
  • IdaVi

Har haft  möte med chefen nu och inser att det bara är lite mer än 8 veckor kvar för mig att jobba. Dels jobbar jag bara 60%, sen är jag f-ledig övriga 40%. Och så ska jag vara ledig i 8 veckor i sommar och kommer nog gå hem ca 2 veckor för BF. Nice!!

• IdaVi

Oj oj vilka morgonpigga barn ni har. Om Ida vaknar tidigt är klockan 07.30. Men oftast sover hon till 8.00 ungefär

Jobbigt att så många har problem med magarna. Jag hade massor av magkatarr förr och gjorde gastroskopiundersökningar för att försöka hitta felet. Och förmodligen beror det på en magmunn som inte täpper till som den ska. Men äter jag skapligt, dricker bra och inte stressar så funkar magen helt ok.

Tycker helgen gick alldeles för fort. Men den blev inte som planerat. I fredags skulle vi ha middagsgäster, som blev sjuka. Och ikväll skulle vi ha varit bortbjudna till kompisar och planerat Finlandsresa i sommar, men då blev deras dotter sjuk. Så vi har fått massor tid för oss själva, fixat i trädgården och varit sociala med min mamma och sambo.

Hoppas alla mår bra och får en skön söndagkväll!

• IdaVi

Fy!! Jag hade helt missat vad som hänt med Istapps sambo! Får rysningar! Fy vad läskigt och sorgligt!!

• IdaVi

Assar: Vår tomt har häck och staket, men inte vid infarten. Ida älskar att sticka ut på gatan så jag blir skitorolig. Det är bara 30 km/h, men en del kör fortare. Och 30 räcker iofs för att något riktigt illa kan hända.

Milla: Kan tänka mig att det blev hjärtat i halsgropen

• IdaVi

FB: Trodde inte heller man rekommenderade sätesbjudningar?! Jag föddes så, men det var ju på 70-talet då man inte gjorde kejsarsnitt i första taget och jag vände mig några dagar innan jag föddes.
    Hoppas allt går bra idag på återkollen och att bebis är lugnare nu

Sara: Mm, det är lite läskigt för de är ju ruskigt snabba när de väl bestämt sig för något också

Ela: Kram till dig! Hoppas det lugnar sig snart och att ni får ordning på sömnen. Man funkar ju inte så bra när man sover dåligt och ännu värre när man är stressad!

• IdaVi

Apropå att slamra på morgonen så tyckte min kära make att jag "lät" i köket när jag åt fil. Det skramlade tydligen om skeden. Får testa att ha en handduk i botten på tallriken kanske!

• IdaVi

juni: Mamma kände när jag vände mig. Hon höll på att flytta och gick upp på en liten stege när det liksom hoppade till i hela magen

FB: Åh, vad skönt att allt gick bra idag!!

• IdaVi

juni: Vi får akta oss för små grodorna och att klättra upp och ner på stegar i slutet av graviditeten

M73:

• IdaVi

FB: Glöm inte frisyren. Tror den är jätteviktig i det här fallet!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8