• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Assar - Din svärmor och alla andra hade ju rätt när det gäller mig i alla fall - tredje barnet är en luring.  Du ska se att det smyger igång så där lite lagom så att det finns god tid att fixa allt det praktiska.

Assar och Pysslig - Jag förstår er helt angående att fokus ligger på det praktiska med barnvakt etc. Nu senast var jag ju så uppe i varv angående vem som skulle passa T och R i magsjuke- och juletider så min BM sa att jag aaaaldrig skulle föda barn om jag inte släppte oron kring syskonen. Och mycket riktigt så kom ju E dagen efter att vår liv-.in-babysitter i form av min brorsa hade landat på svensk mark. Och Pysslig - du kommer aaaaldrig att föda barn om du inte släpper oron kring stortrosorna.

Annars är allt som vanligt här ungefär. D.v.s. TRÖTT. E sover visserligen i spjälisen (med en del uppvak) på kvällarna numera men nätterna är h e m s k a. Och både han och jag är förkylda också så orken är inte på topp direkt. Hoppas verkligen att vi är friska på lördag för då drar vi till Mallis. Jag bävar redan för att vi måste åka hemifrån senast kl. 5. Visserligen brukar jag vara vaken vid den tiden men jag brukar ju inte behöva flyga och flänga...

Så mycket bättre...
  • Ela

Alltså jag begriper inte hur man kan vilja ha trosor som går upp på magen. Jag är helt inne på Fios linje att ha de vanliga trosorna även som gravid. Inte för att jag nånsin kommer att behöva bekymra mig för det igen dårå, men man vill ju gärna deklarera vilken typ av gravidtrosemänniska (det visste ni inte att det var ett ord!) man är liksom.

Ett stycke bebisleverans till natten är beställt, Pysslig!

• Ela

Fio - Vad bra att ni kunde åka och hälsa på svärmor (heja Somna!) men vad jobbigt att hon fortfarande är så dålig.

Assar - Namn på lillfjösen där inne har du ju efterlyst lite hjälp med förut men jag har hela tiden glömt att skriva ner lite förslag. Jag tycker Oskar, Arvid, Lina och Hanna är fina namn som skulle passa in i din skara.

Så mycket bättre...
  • Ela

Assar - Nej, det kan jag förstå kan bli lite jobbigt med grannarna. Men ni är ju inne på ett ypperligt namn det hör jag ju.

Hanya -

Puh! E vaknar flera gånger i timmen och har även vakenperioder på natten. Jag är helt slut och går enbart runt på att jag kan sova ett par timmar på morgonkvisten när maken tar barnen. Hur det ska gå imorgon när vi måste lämna hemmet senast kl. 05 på morgonen för att resa till Mallis vågar jag inte ens tänka på. Det är ju ingen picknick direkt att resa med tre småbarn även om man har fått sova bra. Jag är lite orolig också för hur E kommer att ta flygresan för han är rätt förkyld - snorig och hostig. Han hade t o m feber för första gången i sitt liv natten till igår. Bra timing. Men han verkar inte så påverkad om dagarna i alla fall.

• Ela

Tack Fiji! ;-p Kram!

Nu är vi i vart fall nästan färdigpackade. Vi är rätt nöjda med att ha fått in allt i två medelstora resväskor plus handbagage. Vi har trots allt med oss en veckas blöjor för två blöjbarn (jo, vi förstår att även spanska barn har blöjor men med tanke på barnens känsliga hud vågar vi inte laborera med andra blöjor än de är vana vid), välling, gröt m.m. Väskorna kommer att eka tomma vid hemresan. Hoppas nu att allt flyter på hyfsat. Men det är all inclusive så vad som händer slipper vi komma på, laga, duka fram och bort en enda måltid på en hel vecka. Klart värt!

• Ela

Fio - Tack! Benjamin och Alexander dyker upp när jag tänker på namn som går ihop med Oliver.

Så mycket bättre...
  • Ela

Pysslig - Underbart att höra!

Assar - Inte nog med att inköpet av medicinen var för billigt för att ge någon utdrivande effekt. Det är inte ens säkert att inköpet var i onödan. Måltiderna i en trabarnsfamilj är inte direkt några lugna historier så det finns risk för att halsbrännan kommer att vara kvar även efter förlossningen.

Så mycket bättre...
  • Ela

Pucha - Jag har varit illamående sent i graviditet och det har då varit ett bråck på magmunnen som spökat. Så behöver det ju absolut inte vara men det är nog inte ovanligt att man p g a trycket blir illamående. Kan inte på rak arm komma på något som man ska vara extra vaksam på i samband med illamående dock.

Cissi - T och R delar ju rum och de väcker inte varandra även om det är livat från någon av dem om natten. De hade nog inte klarat av att dela rum som spädbarn dock för då var de betydligt mer lättväckta, men G verkar ju sova på rätt bra?

Ego: E är äntligen lite nöjdare dagtid. Jag tror inte att det har gjort någon skillnad med den ägg- och nötfria dieten men däremot att han nu tar sig fram på ett helt annar sätt. Han har blivit en hejare på att åla nu och tar sig över trösklar och allt. Så roligt att se upptäckarlusten!

Så mycket bättre...
  • Ela

Lena - Klandra dig inte. Jag har skrivit i samlingstråden om hur vi lät R äta en snacksblandning på MALLORCA trots att E precis konstaterats vara jordnötsallergiker. Så vi fick konsultera den spanska sjukvården. Smart, verkligen, men R har ätit nötter utan problem tidigare så vi trodde à

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8