Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Ela: Grattis i efterskott till Ruth! Stora damen !

Assar: Jo, vi hade en Baby Travel som vi var jättenöjda med. Sålde den vidare i början av förra hösten .

Lena: Ja tack! Vad jättesnällt ! Inboxar...
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Lena: Jag åt minipiller efter Gabriel, och mensen kom tillbaka när han var 10 månader, fast jag slutat amma helt när han var 6 månader. Nu hade jag iofs en obehandlad celiaki som kanske ställde till det en del ...

Assar: Jag trodde ett tag i natt att jag också skulle ha ett övertrött barn redan ifrån morgonen - eftersom Lucas vaknade tjugo över fyra och inte somnade om förrän halv sex (Zzzzz). Men han somnade iaf om och sov till tio i åtta, vilket ju var skönt.

Ego: Är nu solo med barnen i fyra och en halv vecka - om man inte räknar att vi ska besöka maken på SM nästa helg. Maken åkte i morse och kommer tillbaka 2 el 3:e augusti. FÖrst SM en vecka och sedan EM i tre+resan hem. Både skrämmande och lite skönt att ha allt ansvar själv.
  • Milla C
    cilla67 skrev 2011-07-01 23:55:45 följande:
    Kvällens funderingar här gäller vad man egentligen säger. I dag känns det som om mitt vanligaste ord är "nej". Efter på listan kommer "NEJ", sa jag!!", "låt bli det där", "hörde du vad jag sa?!" samt "men herregud vad GÖR du, sluta genast!"
    Jag som är så snäll och trevlig, var tog jag vägen? Man går omkring som ett ilsket monster och försöker motarbeta evolutionen genom att hindra sina barn från att göra dumheter, känns det som.
    Tänk vad skönt att man inte är ensam .
  • Milla C

Här är Gabriel också en Duracelkanin just nu. Det finns liksom inget sätt att få honom att lugna sig när han väl har speedat upp sig - vad man än säger eller gör. I går kväll försökte t ex P ha en gosig stund med Lucas inför läggningen. Vem kommer och leker misil mitt upp i goset? Gabriel. Trots måååånga tillsägelser och bortlyftanden så funkar det inte att lugna ner sig. Pust och stön. Måtte det lugna sig innan Lucas också helt har tappat bort "gosandet".

Nej, nu ska jag vara snäll mot mig själv och andra genom att gå och lägga mig. Börjar min första hela vecka (av drygt fyra) som gräsänka imorgon med att börja jobba 07.30, så det gäller att ha allt förberett och alarmet på utifall att barnen sover längre än till halv sex - och som sagt var sova tidigt utifall att de inte gör det .

• Milla C
    Ela: {#emotions_dlg.flower} Grattis på födelsedagen! {#emotions_dlg.flower} Förstår att du tycker att den andra mamman överreagerade lite som tyckte att det var jobbigt med en sovande bebis i sängen...
  • Milla C

Oj, nu börjar det närma sig för flera här inne. Spännande och se när bebisarna kommer .

Evasha: Lycka till idag. Hoppas att du träffar någon som du kan diskutera dig fram till ett beslut med.

Ego: Lucas, som tidigare nästan inte benämt sig själv med namn alls, har den senaste veckan verkligen exploderat i självbenämningar "Gucas bil, Gucas flingor (Nää, mammams flingar faktiskt!)" "Gucas" hit och "Gucas" dit (För den som inte hänger med i språket är "Gucas" alltså Lucas eget ord på sig själv, och inte en generell felstavning ifrån mig ).

Måste också se till att hitta på roliga saker själv med barnen i tre dagar nu innan jag kan få någon "hjälp". Tvillingsyster - som bor perfekt för en dagsutflykt med tillhörande ångtågsfärd - är på Kolmården t om onsdag, och kompisen med två döttrar som vi pratat om att vi skulle "hänga" typ varje dag nu när vi båda är lediga är upptagen t om halva torsdag . Och så då svärföräldrarna i Tyresö som gärna vill att vi kommer på besök - på torsdag kväll t om lördag...
    Gabriel har en förskolekompis som jag vet är hemma, men mammans nummer ligger i min mobil - som jag just nu bytt mot min makes gamla eftersom mikrofonen slutade att fungera - och som jag inte kan hitta... Tror jag får åka förbi hemma hos dem och lämna en lapp, för jag blir snaart galen av att hitta på saker för G att göra, som han sedan överger efter fem minuter för att "terrorisera" Lucas istället.

• Milla C
    Evasha: Skönt att han ligger "rätt" nu. Efter den behandlingen kan det ju faktiskt hända att även han känner sig lite "mörbultad" och håller sig lugn ett tag. Lucas var iaf lugn i ett helt dygn efter det att jag försökt klättra efter Gabriel i klätterställningen på "Lek och Bus-landet" i Örebro i vecka 32 och bla klämt mig igenom sånna där rullar som är både uppe och nere - enda vägen framåt är igenom dem .
  • Milla C
    Evasha: Stackars dig som inte kan röra dig . Jag hade ingen foglossning alls med G, och vad jag förstått av hur andra haft det ytterst mild foglossning i slutet av graviditeten med L, men jag tyckte ändå att det var jobbigt att göra saker med den foglossning jag faktiskt hade.
    Hoppas att lillebror håller sig "på rätt köl" nu .

Här råder faktiskt lugnet just nu. När vi var på väg till bilen (i spöregn) för att veckohandla tittade en grannes barnbarn (fd förskolekompis till Gabriel) ut genom ett fönster, så nu har han varit där och lekt i snart två timmar. Lucas somnade på vägen hem ifrån affären, så honom ska jag snart väcka, Jisses, vad saker man kan få gjort när ingen avbryter en eller drar fram grejorna direkt igen .
  • Milla C
    Fio: Det är precis som det "ska" vara att de inte vill dela med sig av sina grejor. Gabriel och hans ena kompis J har haft många slagsmål om varandras saker . Men de har alltid varit väldigt sams däremellan. Nu har det tur nog börjat gå över med att inte kunna låna ut saker. Idag tog G t om över hela sin "Flexi Trax"-låda OCH alla "Byggare Bob"-maskinerna till kompisen V som var på besök hos sin farmor i grannhuset mitt emot: .
    Fika på fredag... Tror inte att svärföräldrarna tänker släppa barnen ur sikte tyvärr .
  • Milla C

...och jag har beställt ett rum där filmkanalerna ingår till vår Stockholmsresa nästa/nästnästa vecka. Då kan jag sätta på TV:n när barnen vaknar innan frukosten öppnar .

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8