30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Ela: Grattis i efterskott till Ruth! Stora damen !Assar: Jo, vi hade en Baby Travel som vi var jättenöjda med. Sålde den vidare i början av förra hösten .
Lena: Ja tack! Vad jättesnällt ! Inboxar...
Här är Gabriel också en Duracelkanin just nu. Det finns liksom inget sätt att få honom att lugna sig när han väl har speedat upp sig - vad man än säger eller gör. I går kväll försökte t ex P ha en gosig stund med Lucas inför läggningen. Vem kommer och leker misil mitt upp i goset? Gabriel. Trots måååånga tillsägelser och bortlyftanden så funkar det inte att lugna ner sig. Pust och stön. Måtte det lugna sig innan Lucas också helt har tappat bort "gosandet".
Nej, nu ska jag vara snäll mot mig själv och andra genom att gå och lägga mig. Börjar min första hela vecka (av drygt fyra) som gräsänka imorgon med att börja jobba 07.30, så det gäller att ha allt förberett och alarmet på utifall att barnen sover längre än till halv sex - och som sagt var sova tidigt utifall att de inte gör det .
Oj, nu börjar det närma sig för flera här inne. Spännande och se när bebisarna kommer .
Evasha: Lycka till idag. Hoppas att du träffar någon som du kan diskutera dig fram till ett beslut med.
Ego: Lucas, som tidigare nästan inte benämt sig själv med namn alls, har den senaste veckan verkligen exploderat i självbenämningar "Gucas bil, Gucas flingor (Nää, mammams flingar faktiskt!)" "Gucas" hit och "Gucas" dit (För den som inte hänger med i språket är "Gucas" alltså Lucas eget ord på sig själv, och inte en generell felstavning ifrån mig ).
Måste också se till att hitta på roliga saker själv med barnen i tre dagar nu innan jag kan få någon "hjälp". Tvillingsyster - som bor perfekt för en dagsutflykt med tillhörande ångtågsfärd - är på Kolmården t om onsdag, och kompisen med två döttrar som vi pratat om att vi skulle "hänga" typ varje dag nu när vi båda är lediga är upptagen t om halva torsdag . Och så då svärföräldrarna i Tyresö som gärna vill att vi kommer på besök - på torsdag kväll t om lördag...
Gabriel har en förskolekompis som jag vet är hemma, men mammans nummer ligger i min mobil - som jag just nu bytt mot min makes gamla eftersom mikrofonen slutade att fungera - och som jag inte kan hitta... Tror jag får åka förbi hemma hos dem och lämna en lapp, för jag blir snaart galen av att hitta på saker för G att göra, som han sedan överger efter fem minuter för att "terrorisera" Lucas istället.
...och jag har beställt ett rum där filmkanalerna ingår till vår Stockholmsresa nästa/nästnästa vecka. Då kan jag sätta på TV:n när barnen vaknar innan frukosten öppnar .