• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena; jag tror att det bästa du kan göra är att säga ifrån! En öl kanske inte låter som ett jätteproblem men ett löftesbrott är det. Följ Pyttis råd och sök stöd hos beroendeenhet eller annat och markera att du inte kan ta ansvar för barnen OCH hans liv, han skall vara vuxen nog att sköta sig själv. Jag har aldrig sett fylla som en ursäkt för beteende, om man får eller skapar problem som berusad så gäller det att undvika att dricka. Det är tufft att säga ifrån men det kommer inte att bli bättre av att vara "snäll".  Kramar!

Minimalla: härligt att lillebror har det bra i ettan. Förlossningen kommer att gå finfint, du får tänka på alla sexspalters mantra "storleken har ingen betydelse" 

• M73

Lena; att man är känslig kan vara bra för man kommer sig för med att ifrågasätta att andra skall få bete sig hur som helst.  Egentligen kan jag tycka att det är din man som skulle behöva ringa o ställa in. Vill han inte säga varför så får  väl han ljuga ihop något. Sedan tycker jag att det låter som om den kompisen inte är värd hur mycket jobb som helst.  

• M73
    Piggley Wink skrev 2010-07-25 21:45:09 följande:

M73: Vad hade du druckit igår? Har lite svårt att tolka ditt inlägg

Ella: Jag tänkte faktiskt på dig förra veckan, funderade på vart du tagit vägen! Välkommen tillbaka!

skulle kunna tro det när man ser eländet men det är T som hjälpt till lite med redigeringen.. jag såg inte det då utan trodde att jag lyckats skicka det utan hjälp
  • M73

Grattis Mini!
    pahne textil tror jag att jag köpte stödisar från, de hade en del att välja på. Fast vems smarta idé är det att man skall försöka klämma in sig i tigtha stödisar när man inte kan böja sig för magen?
    Har suttit i sandlådan med T idag, hon hade jättetrevligt o jag slet som ett djur för att hindra henne från att äta upp all sand. 

• M73

jag har lite svårt att förstå varför sand är godare än havregrynsgröt? Undra om man skall svara ärligt på BVC nästa gång. "jodå, hon äter SÅ duktigt så - om det är sand, papper, gräs eller hö det gäller" billig i drift iaf? *s*

• M73

Mini: oh, förstår att det skär i mammahjärtat att S blir svartsjuk (för jag tror att det är det det handlar om, inte att hon egentligen inte känner sig älskad) men det är inte så lätt att plötsligt dela uppmärksamheten med nån även om man väntat på bebisleverans länge.  Har hon ledigt från dagis nu? Jag märkte på H att hon hade gillade av att vara på dagis där allt var som vanligt o då hade jag hunnit bebisgulla i lugn o ro.  Jag passade på att dumpa sovande T på sambon o tog H o knät så satt vi framför datorn o tittade på bilder från när hon var bebis och berättade om hur det var. 

Pregga; välkommen!

Vi var på Liseberg igår, hopplöst mycket folk men H åkte deras lilla berg o dalbana.

• M73

Pregga; spännande! Tänk på att smärtan kan öka smygande när det drar igång... man vänjer sig lite har jag insett o när jag åkte in för koll med andra dottern var jag inte övertygad om att inte bli hemskickad förrän vattnet gick mitt i CTG-kurvan o det satte fart... då ghade jag harft regelbundna glesa värkar i ett dygn o det hade smugit sig på med styrkan men det fattade jag inte då för jag trodde mest att det var jag som var trött.  

Juni; hoppas det blir ett bra samtal som du kan känna gör det lättare att fatta ett beslut. 

• M73

har världens grinigaste bebis nu, framtänderna håller på att gro fram, tror de spricker igenom snart (hoppas) och det är inte enda stället som är tandsvullet. Gav henne en alvedonsupp igår o hon blev så harmonisk och nöjd att vi bägge fick sova riktigt hyffsat inatt.. Tack o lov att syrran är på dagis så jag kan vila lite när T sover.
    Borde väl få kalleelse till öron,näsa, hals nu? Det är tre månader sedan remissen skickades in nu o vi fick ett svar om ungefär tre månaders väntetid. Hur är det med vårdgarantin eg? 

• M73

Pregga; inte för att skrämmas men har du ont o regelbundna värkar så åk in, vänta inte på vattnet. Med T tog det under en halvtimme från vattenavgång till bebis på magen..

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8