Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2010-08-08 17:36:04 följande:

Milla: Grattis på bröllopsdagen!

juni: Skoj med liggdel till bebisens vagn! Vilken färg får h*n på den?

Pregga: Skriv gärna in dig i BF-listan. Länk finns i TS. Verkar som att BF/förlossningen ligger nära i tiden?

hey :)

Jag försökte kopiera tidigare å lägga till själv, men det gick inte? jag e ju breäknad den 18de aug :)
    Men får känslan av att han kommer tidigare, efter alla mutthugg idag som får mig att tro att jag ska klyvas på mitten så..haha va sjutton e det?
  • Bubbis10
    malinkat skrev 2010-08-08 21:41:26 följande:
    Grattis Milla!

Pregga, spännande! Är avis på alla er som ska föda Fantastiskt! 
    Hihi jo nu känns det nära....åå så nervöst å härligt på en gng :)
  • Bubbis10

Å här händer inte ett skvatt, värkarna lyser med sin frånvaro...hm hur länge går man efter slemmis gått då? ngn som vet? känner mig liiite otålig ju..haha

• Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-09 19:51:07 följande:
    Fredrika: Jag köpte mina amnings-BH:ar på Babyland och på Babyproffsen. Där fanns det både "små tyglappar" för sånna som mig och mer rejäla doningar i "sport-BH"-stuk som iaf såg ut att ge bra stöd. Byglar ska man tydligen inte ha under amning, eftersom det kan ge mjölkstockning (har jag hört, men det finns kanske nya rön om det).
    Annars kom jag på att Twillfit kanske har amings-BH:ar. Där brukar man ju kunna få hjälp med vilken BH man ska ha i vanliga fall iaf.

Pregga: Hoppas att det är "lugnet före stormen" och att förlossningen börjar snart. Gick du över med dottern, eller kom hon innan BF?
    haha tack, ja det hoppas jag med nu, hm..nej jag fick dottern 8 dagar innan bf, å hade hoppast på samma nu, idag e det 10 dagar kvar...å läkaren sa till mig ju att det brukar bli samma...känner mig grundlurad, haha
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-09 20:18:27 följande:
    Pregga: Vad konstigt att det inte gick att kopiera i den tråden...? men skriv in dina uppgifter enligt samma princip som de andra står så kan jag eller ngn annan kopiera in dig rätt i listan.

FB: Har tyvärr inga tips att dela med mig av, då jag inte kommit upp i så stor byst (D som mest ett par veckor...) och klarat mig bra med Lindex amnings-BHar (mkt sköna, men troligen inte tillräckligt m stöd för dig!).

juni: Antracit kanske?
    Ok, hihi va gulligt..men jag skriver bara bf då? aså det kan vara min data, den krånglar lite ibland med just kopiera..irriterande...
    aigee skrev 2010-08-09 20:19:29 följande:
    juni: skönt med bra sjukgymn!! Hejja!

Pregga: spänande med snar leverans!!
    haha jaa asså jag hoppas ju att han kommer snart ju...:)
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-09 20:40:24 följande:
    Pregga: Nej, inte bara ditt BF utan även syskonets namn och födelsedata (eller kön om du inte vill avslöja syskonets namn). Du ser hur det ser ut i BF-listan.
    hahaha ok, oj då...provar igen...sorry..
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-09 20:40:24 följande:
    Pregga: Nej, inte bara ditt BF utan även syskonets namn och födelsedata (eller kön om du inte vill avslöja syskonets namn). Du ser hur det ser ut i BF-listan.
    Så nu hoppas jag att det blev rätt, hihi Skäms
  • Bubbis10
    Milla C skrev 2010-08-09 19:51:07 följande:
    Pregga: Hoppas att det är "lugnet före stormen" och att förlossningen börjar snart. Gick du över med dottern, eller kom hon innan BF?
    tack för hjälpen med Bf listan :) {#emotions_dlg.flower}
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-09 23:09:15 följande:
    juni: Mitt snitt var ju högst oplanerat så tyvärr har jag ingen input att ge om hur ett sådant ställningstagande samtal är . Men på ngt sätt förutsätter jag ändå att om du kör med öppna kort, dvs presenterar det du fått fram här ovan samt lyfter fram din oro för din rygg och dess status (ganska nyopererad, under grav. starkt smärtpåverkad osv) så att det är out in the open så kan ni väl ta det därifrån?

Pregga: Såg att du var med i listan nu. Vi får se hur länge det dröjer innan du kan flytta ner dig!
    hey, jo jag fick hjälp av en gullig milla c här inne :) hihi
    aså jag känner mig jättekonstig nu ikv...mår lite illa...men mina värkar e småå...hm, märkligt....
  • Bubbis10
    Billabong skrev 2010-08-09 23:46:15 följande:

juni: Kontrollbehov, du? NÄE då! :-P
    Du, försök tänka att de INTE kommer säga ngt utifrån ngn ekonomisk/politisk agenda utan att de är sakliga och ser till det bästa för dig, bebisen och din rygg. Men känns det sedan inte som om att de är sakliga under samtalet, så vet jag att du/maken kommer lyfta fram det och leda informationen/samtalet i den riktningen du/ni vill ha det.

Pregga: Ojdå! Det låter ju bra ur bebisleveransperspektiv. Hur ofta kommer de små värkarna?

mja aså jag har haft oftare, men det e lite molande som mensvärk å emellanåt så blir den lite hård...trycker lite i ljumskarna...men han har lurat mig innan, men det e första gng som jag mår lite illa...vet inte vad jag ska tro, som sagt låg inne med värkar i 10 tim sist å inget hände....
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8