Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Billabong skrev 2010-08-01 23:09:54 följande:
    Ja, förstår att det blir som en bekant upplevelse, men helt annorlunda.

Det är inte i närheten så tufft att ha tvillingar som de som INTE har tvillingar föreställer sig. Det är INTE dubbelt så jobbigt. Dessutom kan de roa varandra ganska bra redan från 4-5 månaders ålder när man ställer två babysitters emot varandra, eller lägger dem på en lekfilt.
    Därmed inte sagt att det aldrig är jobbigt eller kör ihop sig. För det gör det. Eller rättare sagt gjorde när de var spädisar, nu är det inte så ofta längre. Nu kan de vänta bättre än de kunde som 2-månaders och arbetar sig upp till hysteri när de är hungriga och behöver vänta i en minut på maten.
    Men visst, läggningar kan vara köriga när man har de tre små själv en kväll... Nu har O och G inte haft kolik eller några andra saker som är extra påfrestande för bebisarna och/eller föräldrarna, hade de haft det hade jag sannolikt svarat annorlunda. Eller om vi hade fått tvillingar som första barn och inte varit trygga i föräldrarollen sedan tidigare...
    Ska också nämna att mina barns pappa är star quality när det gäller föräldraskap. Som tvillingförälder är man oftast lediga båda en längre tid i början dessutom. Det underlättar.
    Jo men exakt, med lillan så kräktes man ju i ett under 3 månader, hade en foglossning från hell...å denna gng inget av det alls, jag hade nog inte ens vetat om att jag var gravid om inte det är för att magen växer, haha
    ok, men det låter ju inte så kämpigt med 2 små då...som man alltid kanske trott. Sen såklart hjälper det ju till att ha en ansvarsfull pappa med åxå :)
    arbetar sig upp till hysteri? hahahaha där fick jag mig ett gott skratt, tack å godmorgon :)
    Fialialej skrev 2010-08-01 23:13:45 följande:
    Pregga: Välkommen hit!
    Tack så mkt Glad
    IdaVi skrev 2010-08-02 09:20:28 följande:
    Pregga: Välkommen hit! Jag är 36 år och väntar barn nr. 2 som är beräknat till 29/10. Har en tjej innan som är född den 21/10 (så det datumet ska jag undvika så gott jag kan ) och som blir exakt 2 år när lillasyster/lillebror kommer. Bor utanför Norrköping och jobbar som systemutvecklare. Far en hel del till Arlanda, men nu blir det nog lugnare etttag.
    Tackar så mkt ,hihi jaa det hade väl vart fint å fått dom på samma datum, haha eller kanske inte..ååh 2 år...hm, det känns så långt ifrån på ngt sätt trots att det ligger runt hörnet nu igen, systemutvecklare, jisses...låter avancerat?
  • Bubbis10

Tack så mkt alla för välkommnandet, det värmde {#emotions_dlg.flower}

• Bubbis10
    malinkat skrev 2010-08-02 12:02:50 följande:
    Pregga, välkommen!
    Jag är mamma till Elvira 16 månader och Alfred 4 år, bor just nu i Hamburg (annars i Solna) och är gift med en dansk Det var lite snabbinfo! 
    Hej :)

tackar så mkt, elvira? å va fint namn. hamburg? oj hur hamnade du där?

eftersom det verkar som om ni alla har små barn så tänkte jag bara dela med mig av en dikt, om vad som komma ska, hahaha fick mig ett spel på min dotter innan idag, musten bara rann ur mig, å jag som aldrig höjer rösten åt henne ens känner mig hes i halsen, blev orolig på det att jag skrämmde lilleman i magen....suck...men iallafall....här ska jag lägga in ngt som faktiskt kan vara till hjälp när era små blir lite större..

Låt mig!

Låt mig vara en trotsig tonåring,jag kommer att bli vuxen
    Låt mig få skrika och springa min väg,jag kommer att återvända..
    Låt mig få hitta min egen väg,jag kommer ändå att söka..
    Låt mig få snubbla,jag kommer att resa mig
    Låt mig få deppa och vara sur,jag kommer att bli glad igen
    Låt mig få hitta mitt eget liv,jag kommer att lämna dig snart
    Låt mig få ha hemligheter,jag kommer att berätta dom sen.
    Låt mig inte bli sårad,jag litar ju på dig
    Låt mig få prata när jag behöver,jag klarar inte det här själv
    Låt mig få gå när jag är redo,men släpp mig inte helt
    Låt mig få komma igen och vara liten,jag vill inte alltid vara stor......

Denna brukar hjälpa mig lite i stunder som denna .......
  • Bubbis10

tjejer, ni har ju ändå vart gravida ganska så nyligen å kanske har det färskt i minnet,.....har ni åxå haft HEMSKA pms typ under grav? känner mig som en gående hormon, eller pitbull just nu...

e det normalt eller? minns inte detta fr det att jag väntade dottern?!

• Bubbis10
    Ela skrev 2010-08-02 20:12:26 följande:
    Pregga - Välkommen! Jag är nyligen fyllda 37 år och bor i Stockholms innerstad. Jag har hängt i 30+-trådarna sedan försommaren 2006 när min man och jag började försöka få barn. Sedan dess har vi haft ofattbar tur (förutom ett missfall) och fått två fina döttrar - den första i november -07 och den andra i juni -09 - och nu är jag i vecka 21 med vårt tredje barn (BF 17/12).
    Tackar så mkt, hihi verkar ju vara en härlig tråd här inne, va kul :) Oj, va underbart att ni fått 2 st välskapta mirakel, hihi jag hade åxå ett x i jan 09, å vi har försökt i lååång tid så nu änteligenGlad
    tack för din presentation :)
    Tilda08 skrev 2010-08-02 21:01:23 följande:
    Välkommen Pregga! 35-åring med make och 2 åring, väntandes bebis i februari finnes här. Bor i 08-området men rötter i från Västergötlande, jobbar som avdelningsassistent...

Ang "PMS". Jotack, ett hormonmonster finns här vissa dagar.  Verkar vara värst de dagar när den vanliga orken inte finns. Tex sovit för lite eller gjort för mycket...
    tackar, va gulliga ni e :)  haha guu va glad jag blir att höra att jag inte e ensam, har gått hela dagen å undrat vad det är för fel på mig, hahaha  men håller med, speciellt när man sovit lite dåligt osv..
    Piggley Wink skrev 2010-08-02 21:06:44 följande:
    Här är ett hormonmonster till! Jag funderade just på det för ett par dagar sen, skönt att det är "normaaaaalt" då
    jo det var riktigt skönt å höra, har kännt mig helt nedstämd idag efter en kommentar fr min mor, -Först så e du orolig hela graviditeten, å nu e du dessutom helt aggressiv, haha du milde tid....tänkte seriöst att det e ngt fel på mig..
  • Bubbis10
    Piggley Wink skrev 2010-08-03 09:14:59 följande:
    Är lite nere, igår kväll hade jag så J-a ont av fogarna att tårarna bara rann när jag skulle lägga mig. Hittade inget sätt att ligga där det inte gjorde ont Gråter. Ska det vara så i de två veckor jag ska vara ensam hemma med H? Det är ju rätt svårt att lägga sig och vila mitt på dagen, eller att ta det lugnt när man är ensam med liten H. Körde TENS på kvällen, hade bältet när jag gick/stod på dagen, vad mer kan jag göra? Tips?
    Lite tips på att minska smärta vid foglossning är att varje gng du går ur ex sängen. Håll ihop båda benen tätt å släng över dom samtidigt, så du inte särar på dom.använd bälte så fort du går, det stabiliserar upp....hoppas du mår bättre snart, jag vet vilket helsike det var när jag väntade lillan..hua....
  • Bubbis10
    preggo: Gör det, liksom träningsprogram jag fick av sjukgymnasten, men det hjälper tyvärr inte så mycket. Jag har ett diskbråck som opererades precis innan jag blev gravid och jag tror att det är irriterat igen för jag har så j-a ont från isciasnerven igen
    ojoj, stackare...då kan jag tänka mig att det känns riktigt jobbigt...vilken v e du i då?
    Har ju hört det att har man foglossning så brukar det släppa så fort bebis har fixerat sig...
  • Bubbis10
    M73 skrev 2010-08-03 11:38:23 följande:
    Pregga; välkommen!
    tack så mkt {#emotions_dlg.flower}
    Piggley Wink skrev 2010-08-03 11:38:45 följande:
    Är i v 24 eller 25 nu och sjukgymnasten sa att det brukar bli bättre i v 36 när barnet fixerat sig... Lite för länge kvar för min smak!
    Oj, ja då förstår jag att det känns lite tungt, jag som var helt bomb säker på att min lille prins skulle komma tidigare tror nu banne mig att jag kommer gå över....haha
    Milla C skrev 2010-08-03 13:16:00 följande:
    Pregga: Hormonmonster som gravid? Jajjamensan Fast jag visste iaf om att jag hade humörsvängningar. Min kära tvillingsyster fällde den smått klassiska kommentaren "Bara så ni vet det så har inte jag humörsvängningar, för det säger NN (Hennes man)!" när hon hade haft en urladdning på blivande mormor, mig - ja, hela familjen faktiskt - och teatraliskt svepte ut genom ytterdörren hos mina föräldrar för att åka hem .
    hahahaha fick mig ett gott skratt, får känslan av att hennes man inte vågar säja ngt annat...*asg* läste just i en tråd här inne hur blivande pappor tänker, att jag inte dog av skratt...det stod bla-mata gravidmonstret,säj ja till allt å håll med även om det tar emot,köp hjälm osv....va skönt å höra att man inte e ensam..hahahaha
    det lät väldigt dramatiskt med din syster å ngt som lika gärna kunde ha varit jag just nu, hahaha
  • Bubbis10
    Minimalla skrev 2010-08-03 20:44:12 följande:
    Tack än en gång för alla gratulationer!!

malinkatarina: Precis som du skriver så har nog Stella hela tiden burit på tvivel om att få behålla lillebror. Hon har ju varit ledsen några gånger under graviditeten och sagt att hon trott att även den här bebisen ska dö. När hon hälsade på oss på BB var det första hon sa "är det bra med lillebror?" och sen berättade hon för en av barnmorskorna vemodigt och stolt på en och samma gång att "den här bebisen får vi behålla". Hjärtskärande. Det har vänt lite här hemma nu. Jag antar att vi alla börjar slappna av lite mer, kanske hjälper det att lillebror inte gör mycket annat än sover i sin säng . Imorse höll hon honom och kramade honom och sa "jag älskar dig lillebror".

Jag är riktigt urusel på att läsa och kommentera just nu, jag försöker hänga med i vad ni har för er och vill skicka många kramar till alla som behöver det... särskilt de som har ont och gråter. Kram!
    Vet inte riktigt din historia men det jag läste här.....fick mig å tänka på min egen situation. förlorade en liten i ett x jan09, å blev liggandes som en grönsak i månader...mådde riktigt skit, vi har kämpat så länge.
    Nu blev jag gravid igen å oron har varit ofantlig, å det var nog först nu som jag insåg hur mkt det tog på min dotter som sa -mamma, jag tror att Dominic såg vad ledsna vi blev sist å sa till gud, jag måste tillbax till min mamma å syster..å gud lyssnade mamma så nu får vi behålla han...jag är idag i v 38, 39 på tors..å det är först nu som min dotter börjar inse att hon ska faktiskt bli storasyster. Hon tar ett stadigt tag om magen å säjer-åhhhh jag älskar dig!!! kom ut nu, hahaha å det är godmorgon å godnatt varje dag till lillebror i magen..:)
    När jag läser vad din dotter sagt på Bb så e det svårt å hålla tårar tillbax, hua....
  • Bubbis10
    Tilda08 skrev 2010-08-04 13:39:44 följande:

Minimalla och Pregga: Jag började just gråta på jobbet när jag läste det ni skrev. Så hjärtskärande och så fint på en gång. *kram*

Tack så mkt för omtanken...jag tror inte, eller jag vet att jag såg inte hennes sorg för jag var så upptagen av min egen...å det känns i mammahjärtat idag..kram
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8