30+ som väntar/har fått syskon, del 8
grattis till sonen fia :-d
grattis till sonen fia :-d
Grattis till Ingrid! Skönt att ni mår bra bägge två Aigee, du får berätta mer sen
Hoppas du snusar lillebror/lillasyster nu och att allt gått bra
Och jag som trodde du skulle skriva att nu åkte du också in ....
Jättegrattis till ´lillebror Lena
Grattis till bra resultat på tenta Juni - nu får Barba2 komma
Jobbigt med bakproblem Lena, hoppas de ger med sig. En naiv fråga - kan sånt ge med sig av sig självt eller måste man "behandla".
Är på jobbet idag, mannen hemma! Ni som följde min klagan i tisdags....vet inet om jag skall skratta eller gråta snart. K var hemma igår igen pga feber, L fick gå några timmar ändå för att vänja sig lite sakta igen. Men tamej.....i natt kräktes L och även i morse så nu är bägge hemma. SUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jättegrattis till Barbatvå alias lillebror Juni! Hoppas tuttarnas storlek går ned en aning, mina var också gigantiska de första veckorna.
Hinner aldrig vara här men tänker på er! Lycka till med namnfrågan Ela, och att vi snart får veta vad som döljer sig där inne.....
Måste också köpa vinterstövlar åt bägge barnen. vi har i och för sig väldigt rejäla höstkängor med foder men är det så här kallt så....Det är bara såååååååå dyrt.
Barnvantar /handskar är ett gissel, stycker storlekarna överallt är helmysko.
Jag har hormonspiral som jag fick insatt för 3 månader sen, tycker det funkar bra. Tänkte också på det där med hormoner men det skall tydligen vara så låg dos, och det är smidigt att den sitter så länge och att blödningarna blir mycket mindre (efter de första månadernas "skvättande").
Tack för tips juni, får nog pallra oss dit i helgen. Skall mäta killarnas fötter först, tror de växt en del sen augusti faktiskt.
Nej, Lady, vad tråkigt!!! Massor av kramar, känns som om inga ord hjälper just nu.
Juni - det är svårt att räcka till ibland. Hoppas du får några få minuter på egen hand också så att du kan ta den efterlängtade duschen.
Jag tror också att det är 2:abarnssyndrom snarare än kön. L som inte ens är 1 1/2, har ett sjuhelsikes humör. Är oftast världens solstråle, men när det inte blir som han vill, eller man tar något ifrån honom tokskriker han och krokodilgråter, och går inte att avleda i första taget. Yehhh, när det gäller L så tror jag dagis är topp, där blir han tvungen att vänta och dela med sig ibland.
Jättegrattis till lillebror Ela!! Vad häftigt med en liten kille som skall tampas med sina storasystrar
En riktigt God Jul till alla!
Vilken bra berättelse Ela!! Ibland längtar jag efter en 3:a, men inser att jag aldrig skulle orka.
Erik är underbart, L var en Erik hela tiden i magen (förutsatt att det var en kille) men helt plötsligt när han kom ut var han ingen Erik (heter dock det i andra namn).
Yeeh, jag är aldrig här nu, tiden räcker liksom inte till.
hoppas alla mår bra och har haft en bra helg. Mannen och jag lämnade killarna och åkte till Köpenhamn två nätter, det längsta vi varit ifrån barnen någonsin. Mycket skönt, med sömn, shopping, god mat och diskussioner och kramar utan avbrott.
SARA!!!!!!!!! Har jag missat något??????
Juni - vad superfint ni ser ut att få det där hemma!
Hos oss är det också andrabarnet som är "mest", vilket temperament den lilla mannen har..
Massor av kramar Tilda, jag vet hur fruktansvärt jobbigt det kan vara. Det var någon som kidnappade K under en period, när han bokstavligen skänktes bort, tills helt plötsligt i början av veckan - vår K kom tillbaks. Hoppas det håller i sig och att Idas "period" också vänder snart.
Grattis Tilda!
Mippe - hoppas du får må bättre snart och att mammas operation går bra.
Vilken idé! Ett helt lakan som plastad frotté - det skall definitvt inhandlas. K har faktiskt var blöjfri även på natten i tre nätter nu, utan olycka men just vid avvänjning, kräksjukor och dyl är det ju topp.
Vi har sjukstuga hemma med snuuuuuuuuuuuuuuuuva, host och feber. L var precis på väg att krya på sig och då vaknade K med över 39 grader i natt. Suuuuuuuck!
Juni - vilken försigkommen liten kille