Inlägg från: södermalm |Visa alla inlägg
  • södermalm

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Kram till Stella och hela familjen Mini! Vilken liten tjej! Vad mycket tankar som måste susa och har susat runt hos henne det senaste året.

Ela - apropå våra kommentarer igår. L slog rekord och sov som en stock i egen säng utan ett pip från 19.15 till 00.30. Men då vaknade han och fick komma över, men...........kunde inte somna om och vred sig och småpratade i 1 1/2 timme - suck...vilket bryt man får! Jag hade lagt mig tidigt och var desperat efter sömn, men fast mannen försökte ta L funkade det inte. Vet han att jag är hemma, duger INTE pappa.

• södermalm

Tilda - det kan nog variera väldigt. Mina magar kom ungefär vid samma tidpunkt. Jag kunde nog med lite god vilja ha vanliga kläder fram till v20 nästan.

• södermalm

Pust - jag blev precis utslängd efter att ha skrivet ett lååååångt inlägg (som nu blir betydligt kortare).

Juni - stackare! Tror inte det är någon fara när man väl diagnostiserat GBS, det är väl "ovetskapen" som kan vara farlig. Hoppas du får svar från spec mvc i a f. Kram

Milla - orkar bara inte skriva allt om killarna i samma rum, men hoppas du har bättre "pli" på din L än vad vi har på vår

Vi har också 90 cm resårbotten till K, haft sen han var knappt 2. Utan ben först, och nu med de lägsta benen samt en liten madrass nedanför. ypperligt när man behöver lägga sig där, Kalle och pappa har sovit många nätter tillsammans i den 90 sängen när Lukas var mindre.

Hoppas allt är bra med Pregga!

• södermalm

Helt slut efter att sambon spelat golf och jag har haft "fruarna" här på lunch. 5 barn blir lite småstimmigt men nu sover de middag och gästerna har gått. Nu skall jag lägga mig på soffan.

jättegrattis pregga till en ursöt liten kille"! Hoppas storasyster också är stolt och glad!

• södermalm

Håller alla tummar Frk Kanin!!!!

Nu skall jag försöka ta tag i killarnas fotoalbum, sånt som bara blir liggande. har framkallat en del kort men inte gjort något än till L, och i Kalles album är bara klart tills han är 15 månader.....bad mummy!

• södermalm

Hoppas på bättring nu M73.

Vad skönt att läsa om att inte alla är så duktiga med sina album och fix, tycker ofta att alla man pratar med har det liksom fixat dagen efter fototillfället, men det är säkert mycket prat och liten verkstad.
    Jag fick i alla fall till en 6-8 sidor till i K's album, så nu är vi framme vid jul 09 (det tar sig). inget gjort för L men har lagt i ordning lite foton. Huuuuuur arg blir man inte förresten när man upptäcker att man tagit en dubbelsidan när man vänt, och klistrat in....alltså...det betyder att jag nu har ett tomt uppslag..vet inte vad jag skall klistra in där för att det skall ligga rätt i tidsordningen.
    Ela - vad superambitiöst med såna album - de fixar du på mellandagarna till alla tre barnen .-) Har själv bara vanliga album med lite djur på från Åhlens med vita sidor i där jag klistrar in. Tittade länge på album på Bookbinders men tyckte de här blev fina. Det får plats så många foton det får plats tänker jag, har ingen plan med 1,2 eller 3 första åren, det blir som det blir...

• södermalm

kramar också om Ela

Själv har jag för andra gången på tre veckor åkt på dunderförkylningen aaaaahhh...Killarna snörvlar också lite men verkar rätt ok.

L hade varit rätt ledsen vid lämning igår - hoppas bara det går bra idag. Idag är sista dagen för mig på 100% imorgon börjar jag jobba 75% och mannen går tillbaks till jobbet och har redan varnat om hur mycket han behöver jobba i höst. Puh...ändå tycker han att jag skall titta efter jobb, känns ju som om man inte vågar det om jag måste kunna vara så flexibel... Ja, det här hade kunnat bli en lååååååååååång diskussion, bäst att jobba ltie istället.

Sara - gå och lägg dig  på kvällarna

• södermalm

Lycka till idag Juni! Och Lena också såklart

• södermalm

Jättegrattis till lilla Sofia Sparken!!!

Lena - hoppas ni har fått hjälp och att Ida mår bättre!

Mini - vad bra att det blev till en bra dag i alla fall, när ni fick "fira" och tänka lite extra på er lilla Lily.

Idag går jag in på dag 15 med hosta och täppt näsa men tycker mig märka en viss förbättring Inte nässpray fullt så ofta och inga minuterlånga hostattacker.

Skön helg, med mycket utomhus. Killarna älskar verklgien att vara ute och upptäcka i trädgården bägge två. Stor dag i lördags förresten - K gjorde nr 2 på pottan och L tog sina första steg 4-5 st till stora applåder...

• södermalm

Och jag lever men är slut. Det vabbas och gråtes och skrattas om vartannat. har vabbat minst en dag i veckan i över en månads tid nu - känns tuuuungt.

Trevlig helg!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8