• IdaVi

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack tjejer! Det gick bra att "kliva ur garderoben"! Dock så vill jag inte att det sprids riktigt ännu eftersom jag inte sagt något på jobbet ännu. Vill vänta tills efter NUPP på måndag. Vem vet, jag kanske är värsta skengravida?!

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101028 ~
  • IdaVi

Minimalla: Bra gjort att du kontaktade förlossningen!! Och vad underbart att bli så bra bemött! Tänk att en lugn röst, bra information och bra bemötande kan göra så att ens oroliga tankar försvinner!

Själv är jag så nojjig inför NUPP på måndag och har mentalt förberett mig på att barnet i magen inte lever längre... Kompisen var med om det för några månader sen så nu är jag skitorolig. F-n att man aldrig kan slappna av

• IdaVi

Ela: Tack, ska bli skönt när måndagen är över...

aigee: Jag var tydligen lika orolig förra gången enligt maken. Men det verkar jag ha förträngt
    Vad skönt att bt var bättre!! Hoppas det håller sig så!!

Ska nog gå och lägga mig nu, ska ju upp tidigt och åka tåg *gäspar*. Sov gott!

• IdaVi

Sara: Vad tråkigt med hörselproven som inte var som dom skulle. Hoppas naturligtvis på att det beror på vätska i örongången eller något liknande.
    Jag hade jättemycket problem med högra örat i vintras och trodde det var en vaxpropp. Gick till läkaren men allt var fint i örat. Så mina "proppar" är hormonella och blev förmodligen värre när jag käkade hormoner. De "stänger" ibland som när man flyger, och sen släpper det av sig självt. Men irriterande är det!

Assar: Precis, och jag har ju redan sett ett litet liv där inne för några veckor sedan (vecka 7+6). Men nu är min mage ganska stor, tycker folk kollar på den. Tur att det snart är helg och att jag ska göra NUPP på måndag så jag kan berätta på jobbet sen

Är på Arlanda idag och jobbar. Tur att man ska åka tåg hem med tanke på askmolnen som ställer in flygtrafiken

• IdaVi

juni: Jorå, vi är ju skitunga!!

• IdaVi

juni: Fy vad jobbigt att du mår sådär dåligt! Kan du inte ringa Bm och få lite hjälp på traven?

Hinner inte läsa ifatt men hoppas alla mår bra och har haft en skön helg, so far
    Vi har varit på familjebadoch om några timmar ska maken och jag på restaurang, utan Ida, för första gången sen hon föddes! Ska bli jättemysigt!

Ha en bra dag!

• IdaVi

PS. Håll gärna en tumme imorgon då vi ska på NUPP. Jag kommer vara skitnervös!

• IdaVi

Tack för alla tummar!!

juni: Blodprovet är redan taget, imorgon är det bara NUPP.
    Måste spana in bh:arna, mjukt o skönt ska det vara

Nu, iväg på restaurang!

• IdaVi

Milla: Grattis till 1-åringen! Hoppas det löser sig för er!

Ego: Allt såg jättebra ut på NUPP idag så nu är jag betydligt lugnare Risken för DS var 1:3800, kromosomavvikelse 13 var 1:18000 och 18 (minns jag rätt nu?!): 1:520000.
    Den lilla for omkring i magen och sög på tummen och vinkade åt oss. Så härligt att se!
    BF är 29/10 och jag lär knappast gå över tiden enligt BM. Najs!!

• IdaVi

Tack FB! Tror visst det smet in en nolla för mycket på det sista talet. Men det är bra ändå

~ Ida 21/10-08 & Pyret BF 101029 ~
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8