• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Se mitt inlägg till Johanna ovan. Marge var bara snäll och påminde mig om mitt nya mantra "April". This mars too shall pass...

Så mycket bättre...
  • Ela

Ja, eller march då om jag ska vara mitt vanliga anala jag när det gäller stavning.

Så mycket bättre...
  • Ela

Men fy vad obehagligt med sprutorna Elsis!

Så mycket bättre...
  • Ela

Men alltså. Raka huvudet? Nu har mina nyfödingar sannerligen inte haft något att raka bort så jag har liksom inte något empiriskt underlag att luta mig mot när jag funderar på varför man skulle vilja göra detså jag frågar. Varför?

Så mycket bättre...
  • Ela

Afrodite - Usch så mycket jobbigt! Har ni fått ligga inne med L? Nu måste det vända! Häng på mitt april-mantra (månaden då inga sjukdomar längre ska existera)!

Hanya - Jag tror Afrodite är en av dem som har tätast mellan barnen. Annars är vi väl några som har runt 1 ½ år. Är det något särskilt du tänker på? Angående storlekar på kläder ser jag framför mig att T och R (knappt 20 månaders skillnad) kommer att ha mer eller mindre samma storlek om något år eller så - eller kanske inte samma storlek men kunna ha samma kläder om man skulle vilja (vilket jag inte tror att vi kommer att vilja), Hur det kommer att bli med E som är pojke återstår ju att se.

Så mycket bättre...
  • Ela
    Piggley Wink skrev 2011-03-24 22:04:32 följande:
    Bl a en ta tre bet två
    Håller du på att författa nya barnramsor?

Jag fick tänka ett tag innan jag fick ihop det (lite trött efter senaste dygnen ).
    Så mycket bättre...
  • Ela

juni - Jag tror inte att det var något som var fel med det du skrev alls utan det var bara lite för mycket för min hjärna.

Hanya - Vi har ju nu en snart tre och ett halvtåring och en 21 månaders och jag tycker att det funkar väldigt bra - och då har vi ju ändå en spädis i ekvationen också. T och R leker riktigt bra nu även om de givetvis kan bråka rejält också och det känns som att det mesta vi hittar på som familj passar dem båda så på så sätt är det ju väldigt smidigt. Det jag kan sakna är att hålla på med lite mer "pilligt pyssel" med T men det försöker vi passa på att göra när R sover middag. Den jobbigaste perioden hittills tycker jag var när R var runt året och höll på att lära sig att gå - då var det som att de fick nya roller att anpassa sig till. Men som vanligt är det ju mycket personligheten hos barnen som avgör hur det flyter på. R är väldigt bestämd och låter inte T "storasysterbossa" alls vilket både är bra och dåligt. Hade hon gjort det hade det nog blivit mindre konflikter i lekarna men å andra sidan hade det ju blivit mer "statiskt" och förmodligen mindre utvecklande för dem båda.  Men rent krasst - eftersom ni inte behöver fundera på hur din kropp hanterar en graviditet har jag inga problem med att rekommendera täta syskon. För det är lätt att vara gravid samtidigt som jag har haft små barn att ta hand om som har varit jobbigast hittills.

Så mycket bättre...
  • Ela

Jag förstår Hanya, jag förstår. Hälsa dem från mig att det är nemas problemas. Jag har ju valt att ha liten åldersskillnad två gånger.

Så mycket bättre...
  • Ela

Pucha - Jag är avundsjuk men inte missunnsam. Vilken härlig överraskningshelg. Jag gissar att någon ligger på plus där hemma?

Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8