30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lena: Skönt att du inte jag jobba så länge till då Försöker lite till, sen blir det tupplur
Lena: Skönt att du inte jag jobba så länge till då Försöker lite till, sen blir det tupplur
Ela: Jag håller mig också gärna på avstånd från dem som hostar...
Lena: Jag GB-glass är lurigt
Har tagit två doser Kåvepenin idag så jag hoppas sammadragningarna lugnar sig redan imorgon, kanske inte ska jobba upp förväntningarna för mycket men ett studibesök i produktionen på SKF låter inte toppen när man måste snigla fram...
Assar: Maken skyndar hem så jag kan hinna til studiebesöket, är alltid intressant att se produktionen och kvalitetsarbetet IRl, inte bara i böcker och case...
Grattis till alla Idor idag!
Lena: Grönt snor är absolut bakterieinfektion som man får penicillin för - iaf på hästar
Skönt Lena att Ida får massor av dundermedicin, med superpenicillin kommer hon ju bli sig själv på ett par dagar!
Jag började ju med penicillin igår em och redan idag kunde jag promenera liiiite fortare utan att få sammandragningar. HURRA! Förhoppningsvis var det ju GBS som strulade då och inte bebisen som ville ut! Ser att ni skiljer på förvärkar och sammandragningar, jag hade inte fattat att det var nån skillnad , trodde det var samma sak, men iofs så har jag ju inte haft erfarenhet alls innan förra onsdagen...
H har fortfarande 38,6, hoppas det lugnar sig imorgon. Svärmor rycker in som en räddande ängel imorgon så hoppas jag hon kan gå till förskolan på torsd, hoppas kan man ju alltid Annars får det lösa sig på nåt sätt...
Lena: Maraton it is
Trist med sjuka Sara! H gillar att dricka varmt/ljummet när hon har ont i halsen. Nyponsoppa är en favvo om hon inte har så ont att hon vägrar allt såkklart
H har 36,5 idag, till skillnad från gårdagens 28,6, Yieeeey!
Vi jobbar fortfarande på 101112, eftersom h är född 070605 Några dagar tidigt isf, men vem vet?
Ja, 28,6 är ju lite jobbigt
Imorgon får hon gå till dagis på em. Hon har inte haft feber idag och varit pigg och glad på eftermiddagen. Antar att det tog lite tid innan hon kom igång eftersom hon nästan inte åt nåt alls igår... Lämnar henne strax före lunch så hämtar min mamma lite tidigare på em. Maken har möten på jobbet och jag måste till skolan. Sen ska maken hämta nya bilen, spännande!
Idag har det varit lugnt med sammandragningar ända tills 21.15 då jag reste mig från köksbordet (hade suttit och skrivit skol-case 1,5 tim). Då blev den helt plötsligt stenhård, men eftersom jag bara gick till soffan och rasade ihop där så lugnade den sig fort
Bläää, H hade lite feber idag igen, visserligen bara 37,0 (igår 36,5 på morgonen). Min snälla pappa som börjar jobba 80% ska ta henne i em så jag kan gå till skolan, han tar henne imorgon fm också så kan jag vara med och presentera veckans projekt... Efter helgen MÅSTE hon vara frisk, hon är ju fortfarande inte snorig eller hostig...
mini: Vilka bra tips, H älskar medicin har inte fått så många (Mollipect, Le*** hostmedicin, Ipren och Alvedon), men gillar alla hittills
Lena: Dagis låter ju enderbart efter två veckor, skönt att medicinerna verkar iaf!
Kanin: USch vad jobbigt, inte nog med att det är jobbigt för er föräldrar, det blir ju ännu jobbigare när det är så jobbigt för Ärtis Alla tummar hålles här för att det blir som du vill i sommar!
Lena: Stackars Ida och stackars vännerna. Ring 1177 och fråga om det verkligen ska vara så att feberna aldrig ger sig, helt hopplöst ju!
Bara för att H och hundarna sov snällt hela natten (valpen har vaknat och pipit lite vissa nätter hittills), så väckte KATTEN mig mitt i natten för han var HUNGRIG! Och då menar jag inte hungrig utan svältande, med näradödenupplevelser ! Han är jättego, men jag gillar inte alltid hans dygnsrytm I lördags firade han sin åttaårsdag, H tyckte han skulle få tårta men han fick lite färska räkor sp blev över från fredagen, och älgfilé. Vissa har det bra!
Allergier verkar ju jättestökigt, här vill de ju inte ens hjälpa mig att hitta vad det är H inte tål . Nu har vi skrivit matdagbok i två veckor, så nästa vecka ska de höra av sig. Hon har inte varit dålig dessa två veckorna, undrar om det är för att hon varit hemma och sjuk? Det är ju bara på förskolan hon blir dålig i magen...
Nähäpp, dags att hämta liten H, har varit på förskolan idag fm. Jag var tvungen att byta bil innan jag kunde hämta henne, vi har lite bilstrul just nu, har FYRA(?!?!?) bilar och alla är ju naturligtvis på fel ställe eller utan barnstol. Ska hämta upp den fjärde ikväll så sen har vi ju iaf alla hemma...