Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malink: Skönt att A funkar precis som H, i början av utbrottet funkar det inte med avledning eller kram, men sen när hon lugnat sig funkar det kanon! Jag brukar ta henne i handen och lämna henne i rummet brevid om hon inte slutar bitas/slåss/sparkas eller vad hon nu håller på medför dumt. Då brukar det ta ungefär fem sekunder innan hon lugnar sig, kommer tillbaka och kramas. Då pratar vi om att jag gärna vill leka och gosa med henne, men inte om hon slåss/bits sparkas för då gör det ont och jag blir ledsen...

H juni 07, syskon november 10
  • Piggley Wink

Idag är det gympingpass i magen, undrar vad Barba2 håller på med . Mår lite illa när det trycks överallt inuti min mage hela tiden...

• Piggley Wink

Lena: Härligt med nya sängen! Kanon att kunna lägga sig där tycker jag!

• Piggley Wink

Pregga: Klart han är ljuvlig, hur skulle han annars vara?

milla: Trist med VAB redan

• Piggley Wink

Visst är de hemska de där dagisbacillerna, varken jag eller maken brukar någonsin vara speciellt sjuka innan H började på förskolan. Dessutom har mormor och morfar åkt på en hel del elaka dagisbaciller, både förkylningar och magsjuka

• Piggley Wink

Varför sticker det i underlivet? Jag vet inte om det är i urinvägarna eller nån annanstans (var isf???). Det känns som det sticker i slemhinnorna, helst när jag ställer mig upp efter att ha suttit/legat eller efter jag kissat. Det gör dock inte ont att kissa... Har ju bara haft uvi en gång och det var ju i maj, då gjorde för j-ligt ont att kissa så det kan det väl inte vara eller? Är svullen i underlivet men det gör inte ont annars (hoppas jag klarar mig från sånt bråck du får leva med Lena, din stackare).

Sara: Skönt att ni är fler som tänker som jag ang ignorerande och OKande, iblan får man jobba hårt för att inte visa att man sett. H har börjat sitta på kanten av sin stol och vela när hon äter (men äter oftast bra ändå), sista dagarna har hon ramlat ner från stolen ungefär en gån/dag. Svårt att inte skratta åt henne när man sagt åt henne att sitta ordentligt Hon bara försvinner ner bakom bordskanten...

• Piggley Wink

malink: h tycker inte att min farmor är gammal, hon protesterar vilt! Jag tror det är för att man säger att ex mjölk eller bröd är gammalt när det ska slängas

Kollat runt lite på bröstpumpar, denna gången SKA jag ha en bra elektrisk. Förra gånen hade jag en medela handpump som var kass, men det fattade jag ju inte förrän jag hamnade på sjukhus och fick hyra en ameda elektrisk. När man söker på bröstpump på tradera så får man fram en massa pumpas om sta FÖRSTORA brösten, hrmm, det var ju inte precis det jag tänkt . Tips om bra pump?

• Piggley Wink

Kanin: Såklart tummar här också, skönt med härlig sommar!

Ela: Trist med foglossning igen, men jag rekommenderar absolut akupunktur och övningar hos sjukgymnasten. Se till att åf en bra sjukgymnast, om det inte känns bar så BYT! Jag hade tur att hitta bästa vid första försöket, men när hon skulle gå vidareutbildning så provade jag mig igenom några stycken.. Behöver jag säga att jag bad om min favvo när jag behövde hjälp igen? Fick ju söka genom vc när det var semestertider och chefen för sjukgymnastiken ringde upp mig, han lät så nöjd när jag berättade vem jag ville ha och varför
    Mina bröst har liksom inte krympt efter förra gången och nu har de blivit ännu större, det känns som de ska sprängas!Kan man få förminskning med någon omvänd pump? Börjar bli besvärligt att hitta BH, och jag får lätt ont i axlarna omBHn inte sitter perfekt (och även om den gör det) .
    Hopas vi slipper åderbråck, det känns som det finns tillräckligt många här i tråden

Försöker plugga, hade egentligen tänkt att tenta imorgon, men jag börjar tveka. matte är ju en rätt specifik kunskap där man inte kan ljuga till sig några extra poäng

• Piggley Wink

Assar: Problemet är att jag läste kursen för fyra år sen... Då var jag nygravid och bara somnade hela tiden. Det var första mattekursen på utbildningen och jag har klarat resten utan större problem... Ska försöka hänga med lite på ettornas föreläsningar kommande veckor och se om jag kna skriva den i oktober istället...  Visst är det tjusningen med matte, men när det blir för längesen har man ju inte en chans att komma ihåg. Då får man göra om och göra rätt Skiter i tentan imorgon och röjer lite på vindsförråden istället

• Piggley Wink

Milla: Jag har tänkt kosta på mig en elektrisk, ska spana efter Avent! Den jag hyrde på sjukhuset var en Ameda men jag hittar inte dem i några webshoppar iaf i Sverige. Trist med mer sjukdomar

Jag har gjort Fotoböcker för Hs första, andra och tredje år på extrafilm.se, jättefina! Men nu har hon ju levt ett fjärde också

Ela: Bra ursäkt!

Sara:

malink: Trist med ont, mitt diskbråck gör mer ont innan och under mens, kan det vara några såna hormoner som spökar?

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8