30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Sara - Ok, men kom på att jag har ny lön sedan 1/4, så det ska väl anmälas ändå. Och jag antar att löneförhöjning ska skrivas under av arbetsgivaren för att det ska godkännas av fk?
Sara - Ok, men kom på att jag har ny lön sedan 1/4, så det ska väl anmälas ändå. Och jag antar att löneförhöjning ska skrivas under av arbetsgivaren för att det ska godkännas av fk?
Sara - Ok. 2.6% var ökningen på, så det är inte så mycket, nej. Vet inte att jag någonsin ringt fk, men nån gång ska väl vara den första..
Cissi - Håller med övriga- låt A ringa sin farfar och prata lite. Det kan ju också vara så att makens relation till sin pappa blir till det bättre på kuppen om A och farfar bondar, även om varken maken eller hans pappa är beredda att ta det steget själva.
Ela - Plötsligt händer det!
Vilken superledig helg jag har! Jobbade ju som sagt sista dagen i fredags, och redan på fredag fm åkte barnen med sin farmor hem till dem. De kommer tillbaka imorgon fm. Maken jobbar med utebygget och jag, ja.... jag gör just ingenting. Pustar och stånkar (man blir ju anfådd bara av att gå till köket och ta ett glas vatten, typ). Idag har jag duschat och startat ett tvättmaskin och that´s it. Igår gjorde jag lite "pappersarbete" och så lagade jag middag, men det var väl ungefär det. Däremellan hänger jag här, läser i min bok, småplockar, pratar i telefon, softar och vilar. Sov till efter 8 imorse, när hände det senast!?
Jag var på snabbkoll hos bm idag, lilla huvudet har avancerat från rörligt till ruckbart. Det är väl det jag har känt - ett sabla tryck nedåt, sammandragningar och det där huggandet i ljumskarna ibland mitt i ett steg.
Det börjar väl närma sig, helt enkelt.
Fio - Hur gick det? Har du sovit gott?
Själv har jag varit vaken sedan 4-rycket, kunde bara inte sova. Tur att jag inte jobbar längre, kan nog bli läge för en liten förmiddagstuppis.
M73 - Hoppas det gick bra idag!
Fio - Får verkligen hoppas det inte var en sanndröm, verkligen ingen optimal förlossning vad det låter. Grekiska strandraggare klarar man sig väl alltid utan, men särskilt under barnafödande!
Pysslig - Jo, och jag hörde samma fast tvärtom när jag hade svärmor här igår. Hon är nyligen pensionerad bm som alltså har mååånga års erfarenhet av sånt här, och hon sade helt krasst att det inte behöver betyda något, man kan gå länge med bebisen långt ner också.
Den som lever får se... När var du beräknad? Om en vecka ungefär, väl? För mig är inte bf förrän nästa söndag, så det är nästan två veckor kvar.
Hur känner du inför förlossningen? Nervöst?
Jag tänker bara på hur det kommer att starta och hur vi praktiskt ska göra i olika fall: om barnen är på dagis, om det är en ledig dag då vi alla är hemma, om jag är ensam hemma, om det är på natten, vem som ska kallas in och när, etc. Jag är inte det minsta orolig för själva förlossningen, min anspänning ligger kring hela hinna-in-i-tid-bekymret, och jag känner att så fort jag är framme vid sjukhuset kommer jag vara lugn, då har jag klarat av det jag oroar mig för. Sedan ska jag bara föda också.
Pysslig - Förstår precis trosoron, jag hade ett par alldeles urtvättade och lite trasiga häromsistens, och det slutade med att jag klev upp och bytte på natten, ifall det skulle starta just den natten.
Men vad bra att det inte startar förrän man slutar vara orolig, då kommer det ju inte börja förrän maken är hemma och farmor eller mormor är på plats redan. Gott!
Det stämmer faktiskt att det var så med Gustav, farmor sov över och tog hand om Ida, och då gick vattnet på kvällen när de hade gått och lagt sig.
Cissi - Mums me gröt!
Pysslig - Nej, med vaxade ben har du ju inget att oroa dig för! All personal kommer ha fullt upp med att spana in dina lena skenben, du hinner få av dig underfjaksen innan någon vet ordet av. Ingen behöver någonsin veta vad du hade på dig när du åkte in!
Fio - Det är nu på måndag jag ska fira pappa, men eg. fyller han på tisdag, den 7:e. Sedan är jag beräknad den 12:e.
Jag satsar också på att Pysslig hinner före.
Jag tror att makrillen ska vara ok. Makrill är iaf ok av fiskarna, och vakuumförpackat ska ju vara ok så länge det inte är gammalt.