30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Lycklig - Nej, om det inte gör ont nere i magen borde det inte vara någon fara. Jobbigt ändå för dig förstås, men säkert som du säger inget som har med bebis att göra.
Barba - Grattis!! Vad kul.
Fiji - Vi hade ett långt tag med båda barnen då det var förbjudet för dem att sova efter kl. 14 på dagen, för att kvällarna blev hopplösa då. Det körde vi på i många månader innan det blev dags att ta bort dagsömnen helt.
Knase - Har ingen aning och inga tips ang. aupair. Men jag gissar att det säkert finns några st här som åtminstone har jobbat som aupair som kan ha lite tips.
Nu börjas det: med mindre än två månader till bf har jag nu på allvar börjat tänka på förlossningen, och har insett att jag är skraj för att det ska gå för fort så att jag inte hinner in. Jag såg ett scenario framför mig där barnen är på dagis, maken är på jobbet och jag ligger hemma själv och föder för att jag inte hinner fixa skjuts i tid.... Jag hoppas och tror att det kommer ta längre tid den här gången, men om det ska gå från noll och inget till bebis ute på 45 min som det gjorde förra gången, då vet jag inte hur det ska gå. Kan begära kontroller varje dag för att se om det är på g och få en tidsestimering så att man hinner åka in i tid, tro?