• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Men gu vilken go bebis jag har. Han ligger här på soffan bredvid mig och skrattar och oooo-ar för fullt. Hjärta

Jag tycker att det är så fascinerande att de verkligen är små människor så pyttiga de är. Jag älskar när E har sovit gott i sjalen och jag sedan knöklar ut honom. Han sträcker verkligen njutningsfullt på hela kroppen med armarna över huvudet och trampar med benen. Det här är MIN kropp och jag mår bra i den liksom. Så mysigt.

Intressanta namndiskussioner.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vad härligt att det blev så lyckat igår, Knase!

Är det någon som har koll på Slarvan? Det var så länge sedan man hörde av henne och jag är nyfiken på hur de har det.

Så mycket bättre...
  • Ela

Vad SKÖNT med fint resultat på KUB, Lycklig.

Zeeda - Jag rekommenderar också Ergon. Super! Jag är dock inte så förtjust i att ha den till pluttisar trots att jag har spädbarnsinlägget utan har börjat med den vid 4-5 månader och då har jag "vikt in" fötterna så att hela kroppen är i selen och då har det funkat bra. Till riktigt små tycker jag att trikåsjal är oslagbart. Denna vända har jag även blivit sams med ringsjalen. Perfekt att hänga på sig en bebis som somnat i famnen i den när det är dags att laga mat eller så.

Kanske börjar bli dags att testa att ha E i vagn. Han blev åtta veckor igår.

Så mycket bättre...
  • Ela

Jag måste bara förtydliga att med Ergon bär man inte barnet på höften (eller man KAN men det är inte det vanligaste) så där som man (i alla fall jag) tenderar att göra om man bär runt ett barn utan hjälpmedel. Det man gör med Ergon är att man tar TYNGDEN på höfterNA eftersom det finns ett midjebälte (som BabyBjörn saknar). Jag vet inte hur påläst ortopedöverläkaren var på de olika bärselar som finns men jag har svårt att tro att Ergon och övriga bärselar med midjebälte skulle vara farliga för ryggen faktiskt. Tyvärr tror jag dock att många tror att valet står mellan BabyBjörn eller BabyBjörn med ryggplatta och så är det ju inte.

Märk väl att jag inte är ute efter att dissa BabyBjörn men för mig som också har en taskig rygg och dessutom problem med nacke och axlar känns det inte aktuellt att gå miste om att få avlastning av ett midjebälte.

Så mycket bättre...
  • Ela

Och vagn ja. Vi har inte ens ställt om någon vagn till liggvagn än. Vi tror väl inte att vi är kapabla att göra en bebis som gillar att ligga i vagn liksom. Men vi kanske ska testa i alla fall (men han avskyr att ligga själv så chanserna är små) när vägarna blir farbara igen.

Så mycket bättre...
  • Ela

Tack FB. Precis så! Kul att se dig. Allt bra?

Så mycket bättre...
  • Ela

Zeeda - Åh, vad skönt att värkarna gav med sig. Nej, vi har faktiskt inte använt vagn än utan jag har burit honom hela tiden. Så bra är alltså trikåsjalen. Jag tycker faktiskt inte att det är krångligt alls med sjal - det tar marginellt mer tid att knyta den än att knäppa på selen. En trikåsjal kan man väl använda åtminstone första halvåret eller så beroende på hur mycket barnet väger. Vävd sjal (som är styvare. ofta längre, lite svårare att få till en bra knytning och kanske inte lika mysig att bära spädis i) kan man nog använda så länge barnet ens går med på att bäras.

Så mycket bättre...
  • Ela

Lilablå - Mi´ssade att gratta sig till lillasyster! Men vilken otroligt jobbig start ni fått. Tufft verkligen!

Så mycket bättre...
  • Ela

Missade att gratta dig skulle det förstås stå...

Sitter i halvmörkret för att inte riskera att lillebror i famnen vaknar. Är ensam ikväll och har äntligen lyckats välta ner de "stora" och behöver några minuter lugn och ro...

Så mycket bättre...
  • Ela
    Billabong skrev 2011-02-17 20:54:32 följande:
    Ja, det var visst inte enda missarna i det inlägget....
    Saknas ett "inte" ang. vems syskonvagnen är bl.a. Jag bjuder på att ni får gissa lite för att få ihop mitt alster.
    Lite hjärngympa är aldrig fel.
    Så mycket bättre...
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8