Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

...Och tack för alla glada tillrop angående min dag igår . Dagen idag har varit bättre. Natten var lite jobbig med ett lååångt uppvak mellan halv två och tre, men annars var den hyffsad också. Satt faktiskt och grät en skvätt i morse för att Lucas tog sovmorgon till kvart över sju - så jag såg min möjlighet att ligga och vila medan han sov och Gabriel var på förskolan flyga iväg... Men döm om min förvåning när han slocknade kvart i tio (inte optimalt eg med tanke på att jag var tvungen att väcka honom kvart i elva för att raca till förskolan och hämta Gabriel, men, men).
    Och det mest förvånande av allt: Lucas svalde pencilinet i två stora klunkar: i morse-oFörvånad! Griinade väldigt illa och var tvungen att äta en tugga tekaka emellan klunkarna - men inte en droppe utanför . Men det var nog bara en engångsföreteelse .

Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    juni: Välkommen till tvåbarnslivet ! En riktig guldklimp ni fått!

oyra: Grattis till att ha blivit och ska bli faster ! Skönt att det såg bra ut på akuten, och att väskan fick dig att må bra .

Ela och oyra: Vilken bra idé! Om man lägger undan en liten slant varje månad borde man ju få en ganska just garderob för pengarna om man sparar i typ ett år. Fast jag får nog ta med mig min svägerska då, för jag är urusel på att shoppa - det är inte hon . Hon har sååå bra smak också .
  • Milla C
    malinkat skrev 2010-11-18 20:00:55 följande:
    Och namn.... så svårt! Min käre man heter ju Thorsten, alla trodde han var en gammal gubbe när vi träffades - ja innan de själva träffat honom och bara hört hans namn  
    Måste erkänna att när P kom hem ifrån flygfältet och pratade om Thorsten såg jag också en typ 40-50-åring framför mig .
  • Milla C
    Juni: AJ ! Ingen vidare reklam för den pumpen om den lägger av efter en användning .

Ela: Min make kom med ett namnförslag som även kan stavas med -h: Per (Pehr). Det blir ju inte th, men iaf .
  • Milla C

Hörrni, jag bara måste ventilera en sak som legat och gnagt i mitt bakhuvud i ett par veckor nu:

Jag läste en artikel om Emma ("Arbogamamman") i samband med att hennes bok gavs ut. I artikeln stod det "Emma väljer att kalla sig själv trebarnsmamma". Men, hon ÄR ju trebarnsmamma (Max och Saga - och så nu i somras lilla Julia) tänkte jag. Det är väl inte ett epitet som man bara "väljer"? Hon har ju fött tre barn - även om två av dem tragiskt nog inte finns mer.

• Milla C

Hmm, jag skrev just ett inlägg som tydligen "kom bort" i cyberrymden (för inte har väl FL börjat censurera inlägg bara för att de innehåller orden "Arboga" och "mamma" ihopskrivna?)

Jag har iaf en sak som har gnagt i mitt huvud de senaste veckorna:

Jag läste en artikel om Emma (här skriver ni ihop de två orden i parentesen ovan) när hennes bok kom ut. I artikeln står det att "Emma väljer att kalla sig trebarnsmamma". Men, det är väl ingenting man kan välja eller välja bort? Hon ÄR ju trebarnsmamma, även om hon har två änglar... Eller, är det jag som tänker snett?

• Milla C

Och nu fanns helt plötsligt båda inläggen där :

• Milla C
    Elsis: Välkommen!

Ela: What ! Vecka 37! Hur gick det till? Det var ju alldeles nyss som du smög in och skrev upp dig i BF-tråden ju!

Hanya: Fy så surt att det är någon på kommunen som inte får ändan ur så att ni kan få bli föräldrar snart igen.

På tal om antalet barn lyckades min mamma göra en manlig gynekolog totalförvirrad en gång:

Första besöket hos en ny gynekolog, och han hade någon form av formulär som skulle gås igenom. Han frågar mamma
    "Hur många graviditeter?"
    "Två" svarar mamma.
    "Hur många barn?"
    "Tre" svarar mamma.
    Gynekologen ser helt ställd ut och frågar igen
    "Hur många graviditeter?"
    "Två"
    "Hur många barn?"
    "Tre"
    Det tog ett bra tag innan gynekologen förstod att mamma hade fått tvillingar ena gången .
  • Milla C
    Ela: Jag tycker iofs att det här året har fullkomligt sprungit förbi. Imorgon är det EN månad kvar till jul !

Tycker att det strular mycket när man har med FK att göra jag med. Men makens variant med att ringa kundtjänst och be dem hjälpa har gett honom utbetalningar med väldigt snabb handläggningstid iaf .
  • Milla C
    Lady W:  "In the Night Garden" heter "I drömmarnas trädgård" här i Sverige. Går varje morgon på Barnkanalen...

Jättemycket annat att kommentera, men det hinns inte med .
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8