Inlägg från: Milla C |Visa alla inlägg
  • Milla C

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

juni: Låter som en allergisk reaktion. Hade en jobbarkompis som blev allergisk mot pencilinet hon tog, och hon svullnade just om händer och fotsulor med vansinnig klåda.
    Mamma till världens finaste pojkar; Gabriel -06 och Lucas -09
  • Milla C
    Ellie: Alla slemhinnor i kroppen blir tjockare när man är gravid - även de i näsan. Jag var täppt konstant om jag inte använde kortisonspray under båda graviditeterna.
  • Milla C
    Ellie: Tänk bara på att "tanterna" på Apoteket kan bli lite konstiga när du som gravid försöker köpa kortisonspray om du inte har recept. Hade en som sa till mig att hon kunde minsann inte sälja kortisonspray till mig som gravid. Fick ett recept av min läkare, och sedan var det inget mer med det .
  • Milla C

Här är det full snöstorm nu. Det började snöa lite (och blåsa massor) vid halv elva, men nu vräker snön ner - på hoisontalen .

Mini: Lite lyx med barn som sover middag samtidigt. Här sov Lucas mellan 11.20 och 12.55, och Gabriel somnade 13.30 och är just nu jättearg för att jag just väckte honom . Han sover oftast inte på dagen, och om han får sova för länge går det inte att sova på kvällen.

• Milla C
    Ela: Jag har också ett par vinterskor med inbyggda broddar. Fast att de fanns där visste jag inte om hela första säsongen jag använde skorna. Andra vintern kom maken hem en dag och sa "Jaha, har du broddar på skorna!" Då hade Gabriel (drygt ett år) lyckats peta fram broddar på undersidan av dojjorna(man vänder på två "dekorlister" på undersidan) .

juni:Tänkte på dig när jag och killarna var ute i snöovädret och skottade - och sedan igen när det tog maken dubbelt så lång tid som vanligt att ta sig hem ifrån jobbet.

Nej, nu ska jag göra mig en kopp thé med honung och sätta mig vid TV:n .
  • Milla C
    juni: Håller tummarna för att Barba2 håller sig lugn ett par dagar till nu då. Kanske 101112 som du önskade? Jag menar, det är iaf två trådbebisar hittills som kommit på exakt de dagar deras mammor bestämt (min Lucas och Tessanu´s Matteo)
  • Milla C
    Lena: AJ !

juni: Whoho ! Grattis!
  • Milla C
    juni: Låter som en fulltecknad dag . Då kanske Barba2 kommer imorgon, när du förhoppningsvis tar det lugnt och vilar . Gabriel kom ju dagen efter det att jag flyttat runt möbler i lägenheten, så kanske iaf...
  • Milla C
    Lena: Vi använde snorsug när barnen var mindre, och det funkar jättebra - även om barnen när de blir större inte tycker att det är något skönt alls och skriker som besatta . Men som FIji skrev - först koksaltslösning, sedan snorsug (vi hade näsfrida).
  • Milla C
    söder: Skrev ett inlägg vid 14-tiden idag, men det försvann visst . Jag skrev att det är väl ingen större uppmuntran att jag läst att barn som får många infektioner som små ofta blir friskare än andra barn senare.

Lady W: Välkommen hit, och grattis till pickande Hjärta!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8