• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

poison: det går bra för dig nu! Klart det håller i sig! Mys med maken får väl vänta tills det känns bättre helt enkelt! Här tog det lååång tid sist.

hur går det för er andra med bebisar/barn/magar?

• aigee

jag packade om min igår! 13 dagar kvar!! kom på att man kanske skulle ha med innetofflor, en overall till bebis och en filt. det fick inte plats i en liten rygga så det fick bli uppgradering till bag.  Längtar massor nu! stora dottern fyller på på bf så mycket funderingar går mot barnkalas och hur man löser det... 

• aigee

ja N fyller ju sex och har börjat förskoleklass. helst vill hon nog bjuda hela klassen men, men det få ordna sig. 

sitter och funderar på om bebis bara övar eller om bebis ska ut snart?!

• aigee

får vänta åtminstone en dag. förvärkar mellan nio och halv elva. sedan somnade bebis och jag kunde gå och lägga mig. återstår att se vad som händer de kommande dagarna. Nån dag ska den ju komma ut!

• aigee

Ancecka jag känner som du! Galet trist är det med bara 10 dagar kvar. Skulle behöva veta när bebis kommer känns det som! mycket att ordna med och två barn som undrar och funderar. 

hur många dagar har övriga kvar?!

• aigee

nr 2 precis så! "va, är det en bebis där inne??"

Inatt har det varit massor förverkar till två och sedan sammandragningar i största allmänhet till halv sex. dags att gå upp vid 6.30. minsta dottern hemma med mig idag och snart dags att hämta stora på skolan. Hur vilar man med barnen hemma?? Hoppas mannen kan jobba hemma imorgon alternativt att bebis slutar öva och kommer ut på riktigt! Gahhh hur trött får man vara?!

• aigee

visst är det väl lika bra att gå upp när man inte kan sova. nu är klockan kvart över tre, sammandragningar men inga värkar och bebis sparkar. Man bara ligger ju och snurrar i sängen. såhär har det varit varannan dag hela veckan!! Blir knäpp! Och alla miljarder frågor sedan. Idag har föräldrarna ringt två gånger och frågat om det verkligen inte känns nåt... och maken har frågat säkerligen 8 gånger. Biting their heads off! Inte vet jag när bebis ska komma men inte just denna minut!!TYVÄRR! det är ju beräknat 13 och varje dag närmre blir jag mer stressad eftersom den trettonde är dotterns sexårsdag. Vill ju gärna få bebis innan eller flera dagar efter men hur styr man det?! Vill bara vara ifred men imorgon är det vardag och dags för hämta och lämna igen! Suck! Tack för att jag fick skriva av mig!

Poison; inlägget ovan kanske svarar en aning på din första fråga. ;) Önskar också att ha bebis på utsidan även om man kommer sova ännu mindre och vara bebisens centrum. Det är ju både mysigt och krävande samtidigt på nåt vis! Skönt att det går fint med storebrodern också!!

• aigee

vek lite tvätt mitt i natten och somnade halv fem. trött idag.
    Tack för pepp!!
    Anceka: tyckte det var vid 20 dagar kvar eller så som det började bli riktigt segt! Men det kanske är meningen för att man ska sakta ner sitt tempo för att förbereda sig?! 

• aigee

hihi Anceka: det är nog så att har man energi så ska man använda sig av det!

nr2: spännande att dete blir tydligare för dig imorgon! Spännande!! 

• aigee

idag senaste "krämpan" :kallsvettig och blek och svullen i höger hand...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8