• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Sara och juni - Tack för kramar!

juni - Låter som en bra plan för dagen.

malin - Hoppas att ni hittar en pulka.

Ingen bebis än såklart och nu börjar jag noja för att min livmoder inte orkar med - såsom det hände dig Sara. Jag vet att det är en jädra skillnad med en fullgången tvillingmage men min mage är verkligen stor och man kan ju tänka att livmodern fortfarande är "sliten" efter förra graviditeterna. Och så ett kejsarsnitt i bagaget också. Tänk om den inte orkar med värkar?

Sara, hur var det för dig? Kände du av sammandragningar/förvärkar? Vet du om du hade öppnat dig något?

Jag vet att det är lite överspänt att börja noja redan på BF +1 men med tanke på att jag börjat öppna mig, tappen är mjuk, framåtriktad och nästan utplånad och bebisen ligger med huvudet långt ner så kan jag inte låta bli att undra vad (förutom mina hjärnspöken då kanske) som hindrar att förlossningen tar fart...

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Gladhannapanna skrev 2010-12-18 11:39:48 följande:
    Ela: Håller helt med Juni, kunde inte vara en bättre dag att födas på för Spiken!
    Önskar att du hade en direktlinje in till Spiken i magen så att h*n kunde få höra det där.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack snälla Sara för snabbt svar. Jag har ju fortfarande förvärkar så det är ju ett gott tecken i sammanhanget då. Är dålig på att hålla reda på SF-mått denna graviditet Drömmer men magen ÄR stor. Senaste mätningen (i måndags) var den uppe på "fetade" kurvan över normalen. Jag har haft stor mage alla tre graviditeter men inte så här stor. Har en tid till BM på tisdag som vi ju båda sa skulle komma att ställas in men nu börjar jag ställa in mig på att jag kommer att få gå dit. Suck.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Oyra - Tack, vi vet! Det är ju det där med att R är krasslig som gör att vi vill ha alternativa barnvakter som inte har barn (känns som att vuxna har lite mer att sätta emot och det sista man vill är ju att dra in sjukdom i en barnfamilj till jul). Men nu har R egentligen varit feberfri sedan natten till fredagen (hon var liiite varm inatt men förmodligen inte febrig) så nu börjar vi undra om det är typ fler kindtänder som spökar för hon får oförklarliga utbrott och pillar sig i munnen hela tiden. Och tänder smittar ju inte. Vi får se hur det utvecklar sig men det är verkligen skönt att veta att ni finns om det kniper.

Malin och Milla - Härligt med lyckad shopping!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Men TROR ni verkligen att jag har fött barn??? Klart jag inte har! Skrikandes Drömmer

//Uppgiven 73:a

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Ja, man skulle ju tycka det. Jag har en massa förvärkar men det händer ingenting mer. Jag börjar seriöst tro att bebisen inte kommer att komma självmant. Visst - det är inte långt efter BF men med tanke på att hela kroppen är förberedd och bebisen ligger så långt ner att det känns som att den skulle åka ut när jag harklar mig (I wish...) så...

Luriga trean? Det kan man ju lugnt säga.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    TACK för alla hejarop!

Hoppas att jag kan få stanna lite i känslan som jag har just nu. Brorsan kom för en stund sedan (nu är han ute och köper sill - så är det när man bor utomlands ) och vi började planera julen osv. Skönt att få lite annat att fokusera på och JUST NU kan jag rycka på axlarna och tänka att h*n kommer väl när h*n kommer. Känns som ett bra tecken överlag att brorsan lyckades komma som planerat med tanke på flygkaoset ute i världen.

Har ju min tid hos BM imorgon och ska då fråga om man kanske bör planera in ett UL eller något åtminstone för jag börjar känna mig mer och mer intresserad av att hålla koll på att Spiken inte växer sig alltför stor där inne...
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

F-n jag blir galen!!! Ikväll krämade förvärkarna på så pass att jag satte maken på att klocka dem. Mellan typ 21.30 och 22.30 kom de med sex minuters mellanrum och var 1,20 långa. Jag var nära att ringa eftersom BM sagt att hon tycker att jag ska åka in så fort jag har regelbundna värkar. Men jag tyckte att jag hade konstiga sammandragningar/värkar mellan dem som kändes så jag bad maken känna på livmodern om han tyckte att det var någon skillnad mellan småvärkarna och de lite större och när vi satt där och klämde så stannade allt upp och blev hipp som happ igen. Så jag har skickat maken och brorsan i säng och hoppas egentligen att det kan anstå till imorgon bitti eftersom R är extra orolig (pruttig) ikväll men nu när jag är "ifred" så har jag fått några med sex minuters mellanrum igen. Den som lever får se gissar jag men det känns så jäkla onödigt att åka in i onödan (särskilt eftersom det verkar stanna av om jag inte ligger i soffan). Gaaaaahhhhh!

Cissi - Tack för försök med ny taktik! Du går på bra med att vilja skjuta det till nyåret - maken och jag har än så länge bara vågat utmana Spiken med att säga att vi egentligen tycker att det är lite av en sport att pricka in julafton. Skönt att du får diskutera igångsättning! Mitt limbo önskar jag ingen...

juni - Stackars liten som skriker. Har dålig koll på prickar så det vågar jag inte uttala mig om.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

En mycket snabb rapport. Nu har äntligen Lillebror och jag fått komma hem från BB efter en mycket jobbig vistelse med oro dels för ett blodsocker som inte ville komma upp på godkänd nivå trots mycket jobb, dels ett blåsljud på hjärtat. Nu är dock allt ok - så SKÖNT! Mycket trött och sliten är jag efter att ha sovit sammanlagt i ca 10 timmar sedan i måndags. Men åh vad jag ser fram emot att fira jul i vår numera riktigt stora familj. Hjärta

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Pyttis -Blodsockret är på en bra nivå nu och blåsljudet borta (inte helt ovanligt att det "mognar bort") så nu ska bara mammans sinne och kropp landa i att allt är bra. Det har varit en omvälvande tid.

Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8