Inlägg från: Barbabok |Visa alla inlägg
  • Barbabok

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tack alla

Å jo, jag åt dubbla lass, proppmätt. och han får ta disken, och tvätten, och byte sängkläder. Jag är trött och mår vajsigt, och tar ju hand om J (som ser på TV medan jag FLar

• Barbabok

Slänger mig in opåläst vilket verkar höra till vanligheterna numer Skäms

Jag funderar på logistiken. Vi har en bil, men hur gör man då när man vill dela på hämtandet och lämnandet? Vi har 45 min promenad till fsk, och det funkar inte med 2. Nu lämnas hon med pappas moppe, och jag hämtar. Hur sjuttsingen ska man transportera två? Till skolan sen är det 1,9km, dvs ej skolskjuts.

• Barbabok

Assar, nja det är långt till bussen, och karln vill nog inte gå dit, sen buss som iofs stannar rätt nära fsk, sen på bussen igen ner till stan, byta för att åka nästan samma väg tillbaka plus liten bit till. Skulle lätt ta en timma+.
    Nu går det på <30 min. från hem-fsk-jobb. Cykla är inte hans grej Han är ingen motionär, och absolut inte på vintern. Jag vill ju slippa hamna i "kvinnofällan" att gå ner i tid och sköta all hämtning och lämning.
    Vi bor liksom hyfsat nära stan men ändå dumt till liksom. Jag har nog 10min till bussen till fots, utan barn. Det finns en fsk/skola som vi ser från vår tomt, men den ska visst rivas och bli bostäder

• Barbabok

Pysslig, nja vet väl inte om en trea är aktuellt och definitivt inte om saker och ting inte rättar till sig, men att alternativet att ens få försöka finns är skönt att veta.
    Detta knäppa med sprit och bråk har liksom inte varit en issue tidigare, vet inte var ifrån det kommer, men antar att det är missnöje över annat som spiller över när alkoholen verkar. Ska bli skönt med lite fam.rådg. igen faktiskt, hoppas det ger nåt.

Norrland, lycka till imorgon!    

• Barbabok

Assar, jo två bilar löser mycket, men inte hur vi ska ha råd med det. Går vi ner i tid som planerat tappar vi ca 5000/mån och det finns inget utrymme för att ha en extra bil för några km avstånd till fsk.

Sara, när vi köpte huset tror jag inte vi ens var säkra på att få barn, jag var nyplussad. Att ens fundera på ett barn nr 2 var långt borta. Hade noll koll på fsk i området. Det finns några närmre oss men de är privata och en dagar man måste ha jour (öppnar 7.30) och dessutom funkar inte öppettiderna. 7-17 har de andra. Vi börjar 7. Funkar liksom inte.
    Samåka går förstås men då är det inte lönsamt med att gå ner i tid. Kanske får vi växla då en både hämtar/lämnar och bytas av sen. Jag kan ju förstås åka buss/cykla på sommaren, bil på vintern, och han ha bil på sommaren och åka moppe på vintern. Det löser sig nog. Det gäller när båda ska gå på fsk alltså.
    Under FL har jag bilen och kan köra J, sen ska han vara FL och då tja, han går nog skulle jag tro. Det är ju inte brådskande då.

På måndag åker jag Eg, har redan saknadsångest!     

• Barbabok

Norrland, men f*n vad jobbigt, men illamåendet tyder på att det ändå är ok, tror jag. Jag får väl besked när jag kommer hem från sem. lycka till!

• Barbabok

Jo att det finns billiga bilar vet jag, men den ska köpas in, servas, försäkras, dubbla barnstolar mm. Ett par tusen i mån blir det ju.
    Vi kommer att ha J på förskoleklass åt ett annat håll, men kanske byter vi till den fsk som ligger jämte då. De ska ändå gå i skolan där sen, 1,9km bort. Vid över 2km får man skolskjuts . Kommer väl få bli fritids före och efter skoltid. Måste dom bli stora så fort?

• Barbabok

Vill helst inte byta vår nyare bil (-06) men kanske blir vi tvungna, den kostar en del/mån. Beg. stolar törs inte jag köpa.

• Barbabok

Just ja, igår pratade jag med min läkare, jag ska sluta med tarmmedicinen. Skönt att jag slapp bli ansvarig för beslutet, tycker det var jättesvårt. Istället ska vi vänta och se, är bara lite påverkad av koliten och helt fungerande i vardagen. Bara det inte blir som efter Js födsel, jag fick verkligen ett stort skov, men det får väl bli så då. Nu ska jag vara glad att bebisen blir utan medicin och kan vaccineras när den är bebis.

• Barbabok

Jo krockar man är det nog så, men även en tappad stol ska kasseras, och vem tänker på det? Jag litar inte på okända att de inte säljer för pengar utan att tänka på säkerhet. Däremot om jag känner personen skulle jag absolut köpa beg.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8