• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

va ni är bra! Tusen tack för era kloka tankar. känns bra att få lite olika vinklar och inputs. Får ta och diskutera med maken ikväll occh ser hur han resonerar. Egentligen hade man helst bara velat ha ett tidigt ul utan test och siffror som sagt. kanske gör vi ändå Kub men det känns riskfyllt med fvp så det tror jag vi hoppar. eller så tackar vi nej till hela paketet...

• aigee

ni är så kloka! Tack åter igen för input. Vet inte om det blev lättare eller svårare att bestämma sig men jag tror jag ska låta maken läsa era tankar när barnen somnat... (om jag inte som igår somnade 20.30 ihop med I) 

• aigee

jossanjo: tack för ditt långa härliga svar! Tack för att du delar med dig! Det känns gott! Och, nä jag är inte så lättskrämd (tror jag) men som sagt kanske man helst vet så lite som möjligt ändå?! Skönt att hon mår fint nu på utsidan!! en gåva!

Det är så skönt med alla era infallsvinklar. Nånstans tror och vill man ju att allt ska gå bra. Men livet i stort verkar ju visa att det inte alltid är så! man får fånga dagen! 

• aigee

Mina är födda bf+4 3800g och bf+10 3790g... Undrar hur det blir med trean? Vabbar med en efter-sprutan-sjuk dotter som jag hostar ikapp med! Man får ju inte ens ta slemlösande när man är gravid!

• aigee

vi5: vet hur det är med kräksbebisar. jobbigt och lite oroligt! Hoppas du reder ut det med 1177 eller bvc imorgon! 

grattis till flera nya plus i tråden! *hoppar och klappar i händer*

• aigee

förresten vore det kul att följas i bf tråden också, så har man lite bättre koll! fyll gärna i er där när ni är redo!

• aigee

i väntan på ny trådbebis

helt jätteego: har för första gången på länge en egen sjukskrivningsdag. Efter att ha hostat i en vecka och ha gått till jobbet ändå (det måste man om man inte har feber) gick jag till läkaren på min lediga dag. Lunginflammation trodde hon men det visade sig "bara" vara i luftrören. Så nu vet jag att jag är sjuk! Penicillin och hostmedicin nerbäddad i soffan och barnen på dagis!! Måste säga att det är skönt att få vara sjuk ifred för ovanlighetens skull. Varför är man så "redig" jämt?

• aigee

men kate, håll ut! jag sitter och håller tummarna för att det startar snart!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8