• aigee

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

¨Ja snabbheten i förlossningen var både praktisk men samtidigt läskig! Inget kul att åka bil i 40 minuter med krystvärkar... (förnekade dem och tänkte på dem som sammandragningar)

Så otroligt kul med fler nya! Välkomna Elliegbg afrodite och boomie om jag inte sagt det förut!! Så häftigt med fler syskon!

ANg min stor plutta och kräkningar så var det ilksa och markering. KRäktes segt slem vilket kanske bara var bra eftersom hon är förkyld.
    Sitter och njuter av amning, onda bröst och snusande bebis. Det är underbart. Maken och stortjejen myser i sängen eftersom de sovit lite lite inatt. 

• aigee

Juni: skönt att din pappa mår bättre! Och ang fleece så har jag inte haft nåt annat till N och det funkade jättebra så nu har jag köpt en loten minioverall som är mer mjuk än varm till I. Som sagt är de ju ganska inpackade både i vagnen och biloen om man vill!!

Idag har vi varit i Borås och blivit utskrivna från BB hihi lite kul när man varit hemma sedan i torsdags!! Lite nya mediciner till mig och viktkoll för Ingrid. Känns skönt att vara godkänd!!

• aigee

Pyttis: såg en manlig bm på BBavdelningen på borås i alla fall.

Fia: känner precis som du med namnen. jobbigt att vara lärare och få egna barn. Tur vi hade en kort lista innan så att vi kunde ha "förhandlingen" direkt på förlossningen. Axel var ett mycket bra val av namn tycker jag eftersom jag känner en mycket trevlig axel sedan innan!!

Juni: visst är det kul med fk?! Kan säga som lärare att alla rektorer vet INTE vad som gäller ang sjukskrivning, uttagning av fdagar etc och dagistider. Mina två rektorer visste inte så jag fick ringa barnomsorgssamordnaren... Intressant va?

Igår var jag på stan ensam i nästan två timmar!! Var ju tvungen att köpa lite grejer att ha och pyssla med under tiden hemma! Lite stressat att lämna sovande knytte hemma med pappa men hon hade sovit hela tiden! Puh. Idag tror jag vi satsar på en kort promenad med båda barnen. Såret med stygnen gillade inte tv¨å timmar på stan....

• aigee

Ela: hu för blödning! Tur att de tog in dig och kollade upp ordentligt!! ANg jobbet håller jag med föregående talare. Heltid är lika bra! Blev sjukskriven 5n veckor förra grav. Jag grät när jag fick det beslutat åt mig men dagen efter var det bara en orehörd lättnad för jag VAR trött och orkade ärligt talat inte. Lobba du för heltidssjukskrivning!! Heja!!

Juni: har det blirvit bebis inatt???

• aigee

juni förresten har korsetten bra sortiment på amningsbh. JAg har en i strl h (iof större än 70 men ändå!)

• aigee

juni, glöm inte att vila på lämpligt fik mellan butikerna!!  Och jag lovar att värkarna hjälper.... var helt öppen när jag kom in denna gång!! hejja barba2!!!

• aigee

Oj, vad ni skrivit!!

idag är lillskrutt hur söt som helst, storskrutt har varit på sång och dansstund med dagis i skolans gympasal... EN hit och sedan biblan med sin familj. Jag har mastodonthuvudvärk som inte går över, oh joy. Men det blir snart pizzanight!

Lena: Vilken fin berättelse och vilket sött barn! Tur att jag har ett minst lika sött här hemma!! Och ang amningen så sa de på vårt bb att väckning för amning gällde dygn två men inte sedan. Väckning under dygn två eftersom mjölken "programmeras" då. Min skrutta sov i natt mellan 130 och 745!! MEn åt sedan som en häst i 45 min! Hon vaknar annars även om natten och "säger till" att hon är hungrig!

Juni: vilken shoppingrunda! Hoppas att det snart är din tur att snusa bebis nu när allt är klart!

ELa: vad ska man säga. Vilka svärisar!!  Klart man hoppas att det blir bättre! kramar till dig och klart du ska kräkas lite här!!

• aigee

juni: eventuellt kanske din kropp säger på fantastiska dig att vila??

Lena: tips: höj huvudänden på sängen något, det hjälpte när nora var ny och förkyld... annars har nog bvc bra råd om koksaltdroppar etc.

Lägger även jag till en bild. tagen på förlossningsrummet när hon är alldeles ny!

l
  • aigee

har inte hunnit surfa nåt på ett tag vilket är konstigt eftersom jag inte gör nåt annat vettigt... mer än att amma, laga mat och sova... Men ville bara kika om junis bebis kommit ännu....

Juni: hinner nog inte köra dig till bb heller trist.... är det inte Hanya som bor närmst? hon kanske kör??

idag tror jag att det är dags att köpa nytt kylskåp! Hurra, äntligen!! väntar bara på att mina småtjejer ska vakna och äta mellis och sedan drar vi till kylskåpsaffären!!

• aigee

juni: bra att du kollat upp dig! Duktigt!! Tur att du inte har havandeskapsförgiftning, synd bara att hbt ått ner mer. Synd om dig som måste äta järn. Har fortfarande kvar burken från förra grav (läs första grav) oöppnad i skåpet... Har tur som klarar mig på lite leverpastej för att korrigera järnet!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8