• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Grattis Fiji till liten fladdris!

Tack för alla svar om järn! Nä, några depåer har man inte kollat på mig. Åtminstone inte vad jag vet. Och jag tyckte inte heller att 120 lät så dåligt. Jag har aldrig ätit järntabletter förut så jag vet inte riktigt vad som gäller, kanske ska rota fram gravidjournalerna från Ida och Gustav och se vad jag låg på för värden de gångerna.
    Bm tyckte ju att jag kunde börja "lite grann" med järnet, det var absolut inte så att jag behöver ta tabletterna varje dag eller så, men ändå kunde jag smyga igång intaget lite. Det kanske har att göra med att vi pratade om att jag känner mig så trött också, men själv tror jag nog mer att det har med jobbet och de långa fullspäckade dagarna att göra.

Idag var det myyyyys när jag kom hem, barnen satt i soffan och kollade Bollis så jag gick och satte mig mellan dem. Då blev det världens kramfest på mig och magen från båda barnen och Ida sade "Jag älskar grodan!" och kramade magen en gång till. Hjärta Och Gustav hakade på förstås och bedyrade att han också äääälskade lilla grodan.  Hoppas det håller i sig när den lilla grodan kommer ut också.

• asap

Pysslig - Kanske Niferex? Det var dem jag köpte, enterokapslar. Vet inte om andra märken är vanliga tabletter, för då är ju enterokapslar generellt skonsammare mot magen (bryts ner i tarmen istället för magsäcken).
    Tänk att du gått ner i vikt! Har du mått illa?

• asap

Lycklig - Så otäckt! Skönt att allt såg bra ut iaf. Håller tummarna för att ni slipper uppleva sådana skräckisar igen. Kram!

• asap

evasha - Vilken soppa med gamla jobbet, men grattis till det nya som ju verkar mycket bättre. Jag har också haft ett par anställningar som timvikarie, och det verkar vara så att man inte räknas riktigt då hur mycket och hur bra man än jobbar.

Vad är det jag hör - Vero Modas mammaavdelning? Hade jag ingen aning om att den fanns ens! Jag är fortfarande sur för att Lindex slutade med sina gravidkläder, där handlade jag när jag var gravid -08.
    Men nu i v.26 av graviditet nr 3 har jag slutat köpa gravidkläder. De sista 3½ månaderna får jag klara mig på det jag har helt enkelt.

• asap

Evasha och Fiolina - Aha, då är jag med på VeroModa-köret. Fio - nä, jag bor inte i Sthlm, men inte långt ifrån.. 30 min på tåget.
    Jag har faktiskt just en mama-liscious klänning på mig just nu - suuuperskön. Den är ett av sisådär 5 plagg som är nya för denna grav., jag har fått den av svärmor. Det jag själv har köpt nytt den här gången är brallor - blev väldigt glad över att hitta Boobs gravidkläder och investerade i sjyssta jeans och ett par "treggings" eller vad 17 det heter. *modeguru som hänger med i svängarna*
    Lite ledsen över att det är början av juni som gäller den här gången, det var ju sept. resp aug. förra gångerna och jag har flera jättefina sommarklänningar som jag misstänker att jag inte kommer hinna använda den här gången. Det var den annorlunda tidsplaneringen som ledde till att jag var tvungen att köpa just byxor - det har jag inte behövt använda så mycket tidigare. Men i -24 grader vill man gärna ha nåt på benen.

Lycklig - Så bra att du får komma och prata hos BM. Skönt att magen växer, även om det tvingar fram ett avslöjande på jobbet.

Jag är sjuk. Åkte hem från jobbet igår för att jag hade så ont i halsen och var helt mosig. Tänkte att det kunde räcka med att ta det lugnt igår så att jag skulle kunna vara på banan idag igen. Men nädå, då slänger vi på en magsjuka på toppen! Jag blev helt paff när jag började spy igår, ingen annan är magsjuk här hemma och jag vet inte var jag skulle ha fått smittan ifrån.
    Kan det vara gravidkroppen som reagerar på allmän sjukkänsla med att börja spy också? Vad tror ni?

• asap

Milla - Jag hade vägarna förbi i lördags.. Bra spridning där, som sagt så borde det mesta finnas. Men jag lider ingen nöd, jag tror jag kan klara mig på det jag har i 3½ månad till.

Puchahontas - Jag beställde faktiskt byxor från Boob på nätet. Det är ju lite vågat att handla utan att testa först, men jag tänkte som så att jag får väl skicka tillbaka om det inte passar. Men det behövde jag inte, passade perfekt!

Lena - Näe, buuu för mjölkstockning! Hoppas det släpper snart.

juni och Pyttis - På något sätt vore det ju skönt om det var grav. som orsakar kräkandet, hoppas på det. För då behöver ju inte några barn i huset åka på detta eländiga, det är ju lika illa som att vara sjuk själv när barnen har magsjuka.

• asap

Zeeda - Hoppas det blev dagis idag då. Jobbigt när man börjar klättra på väggarna av att vara hemma.

Evasha - Puh, minns när jag körde det där racet med stylande och fotografering och visning av lägenhet med en 2-åring och en 4 månaders kring benen hela tiden. Det var svettigt. Törs inte säga om skålen med äpplen, de nya blommorna i badrummet eller de tända ljusen överallt gjorde något för slutsumman, men jag tyckte iaf att det var så fint och fräscht för en gångs skull att jag övervägde att bo kvar..

Fiolina - Jag vet inte om jag är så pass förtjust i de där gravidklänningarna att jag vill passa i dem som ogravid också. Jag kanske har några vanliga klänningar jag hellre kan tänka mig när liten kommit ut.

Knase - Nä, det enda man hittar på Lindex nu är strumpbyxor för gravida. Allt annat är väck, tyvärr.

Tilda - Sicken rackarunge! Men nu har du som sagt ett slutdatum, och det är ju inte långt kvar dit. Hoppas det sätter igång av sig självt före.

Jag mår bättre idag, har börjat äta igen. Dock riktigt förkyld, men jag är glad så länge jag slipper kräkas. Ingen annan har blivit dålig här hemma heller, vilket väl borde stärka teorin att det inte handlar om riktig magsjuka. Men, men, den som lever får se, törs inte ropa hej än.

• asap

malin - Skönt att schleim-grejen är borta nu då. Hur lång/kort rehab är det innan du är igång igen? Vet du det?

lilablå - Shit vad läskigt! Hur gamla är barnen?

Jag är hemma idag också, mådde hyfsat igår fm men sedan började jag må illa igen och låg utslagen på soffan hela em/kvällen. Jag klarade mig utan att spy iaf och har käkat lite frukost nu och känner mig rätt ok. Hoppas på en frisk helg så att jag är fit for fight på måndag igen.

• asap

Kramar till alla som har det jobbigt! {#emotions_dlg.flower}

Evasha - Nyfiken på lägenheten, jag kollar gärna hemnet om du vill berätta vilken det är. (Ingen press, jag förstår om du inte vill berätta.)

Idag skiner solen här och jag har både tulpaner och pärlhyacinter framför mig på bordet, det gör ju att det känns lite lättare allting. Magen verkar vara i sin ordning igen (fast inte så att jag vågar mig på makens recept att kickstarta efter magsjuka med chorizo och dubbel espresso ) och jag känner mig piggare. Skönt! Svärisarna är här och hjälper till att få ordning på en garderobsvägg där garderoberna havererat. Trådbackar som rasat från väggarna och stått staplade i varandra istället hur länge som helst. Nu är alla gamla garderober väck och vi har snart en vägg med platsbyggda hyllor täckta med skjutdörrar istället. Mer förvaringsutrymme och mycket snyggare på en och samma gång - nice!

• asap

Milla - Stackare där. Hoppas du får hjälp att må bättre snart. Kram!

Evasha - Tror jag hittat lägenheten, ser ju jättefint ut! Färska örter i köket o allt. Men jag måste undra - var har ni barnet? I sängbordslådan? Eller tittar jag på fel lgh trots allt?

Tilda - Kanske har det nu sagt "splosh" och ni har åkt in? I annat fall - lycka till imorgon!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8