Inlägg från: Snowgirl |Visa alla inlägg
  • Snowgirl

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Resande, Åh vad jobbigt du har det. Om jag hade bott lite närmare skulle jag hå hjälpt dig lite med barnpassning och hämtning och lämning. *kram*

• Snowgirl

Asap, En femåring visade mig en teckning en gång. Jag sa "vilken fin traktor" Han svarade" men ser du inte att det är en baklastare" med sur min. När jag tittade lite mer noggrant såg jag att det faktiskt var en baklastare. Lite tvärtom jämfört med er.

• Snowgirl

Vi5, Jag fick mig ett gott skratt Det finns jordglober i form av barskåp, jordglober med bara Dalarna, jordglobsskålar mm. Underbar sida!

• Snowgirl

Vi slarvade med kokning av vatten till ersättningen, men ett tag senare blev det utbrott av vad det nu var i både Östersund och Skellefteå så nästa gång, om det blir en nästa gång, kommer vi att koka vattnet. I alla fall de tre första månaderna. Ibland händer det även att det kommer in avloppsvatten i det kommunala systemet. Risken är ganska liten, men konsekvensen stor på en liten bebis.

• Snowgirl

Vi5, Det är helt okej att bara komma in med egoprat. rätt som det är kommer du att hinna kommentera igen. Nu ska du bara tänka på dig och din familj Hjärta
    Angående napp så började vi med den efter några veckor, minns ej riktigt när. I början fungerade det inte alls. Hon kväljdes av nappen, men så småningom började hon ta den och vi upplevde en lättare tillvaro. Vet inte vad du menar med nappfixering riktigt, men vi har försökt att bara använda nappen när hon har varit trött eller ledsen och vi har lyckats ganska bra att stävja "okynnesanvändningen", men det kan säkert bero på individen också. Det kanske inte var våran förtjänst Drömmer, men vi har i alla fall bara positiva erfarenheter av nappanvändning. Återkommer med negativa när hon ska lämna napparna under jullovet Flört

• Snowgirl

Vi5, När jag tänker efter hade jag en känsla av att nappen var bättre på att trösta än vad jag var ett tag och kände mig som en dålig mamma, men det gick över. Egentligen ville jag att hon skulle bli lugn av min famn och inte av nappen, men så småningom såg jag nappen som en hjälp istället.

• Snowgirl

Vetepåse är säkert bra. Se bara till att den inte blir för het. Jag köpte bröstvärmare på apoteket, men de var nog mest bra i ett senare skede för att undvika mjölkstockning igen. Har för mig att jag tog ipren eftersom det är lite inflammationshämmande, men minns inte om jag kollade att det var ok att ta under amning. Skämskudde på.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8