Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Bra Vi5 att du går hem nu - genast hoppas jag. Inga skabara på väg hem! Men vad konstigt att de inte odlat än!!! Här gjorde de ju det fastän det var en engångsgrej! Hoppas du köpte lite praliner också så att du får det mysigt hemma i soffan

• Piggley Wink

Men Vi5: hur funkar det rent praktiskt om alla barn ska ha egen frukost med sig och egen tvål? Stackars pedagoger som ska rodda alltihop!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Jag tycker fortfarande att det verkar extremt opraktiskt . Hoppas bebis håller sig lugn nu när du gör det!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Kate: Och jag såg på Fb att du var supersnygg dessutom!

Snow: Ja, det där med att spela på föräldrarnas dåliga samvete... . Jag är så glad att fritids och fsk är så proffsiga nu när jag är arbetssökande. Intervjuerna kommer ju ofta med kort varsel men när jag säger till om tider avslutar de ALLTID med att det är inga problem, han/hon är så välkommen! Det är väldigt skönt tycker jag för jag tycker det är lite jobbigt att minst en gång/v ringa och ändra tiden nästa dag.

Resande: Vilken lurig liten bebis. Hoppas liten låter dig sova och vila innan hen tänker komma ut!

• Piggley Wink

Vi5: Pysventiler är kanonbra har jag hört, men när bebis är ute kanske det är en fysisk sådan som behövs? Jag funderar på Es allergier, är det större sannolikhet att liten också blir allergisk mot något? Har du någon strategi?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Och uppi såklart: Skönt att du känner att du får den hjälp du behöver, hoppas det löser sig så smidigt det går med jobbet nu!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Resande: Kan du inte be honom presentera det på ett lite mer lättsmält sätt? Be honom skriva en lista på önskemål, plus och minus eller nåt så har han något att göra tills du orkar? Tänk vad enkelt det voer om man visste precis när bebis skulle komma ut, men fy vad tråkigt Hoppas den charmerande lilla varelsen där inne har vett att låta dig vila ett par dagar och sedan komma ut en lagom passande dag! när måste ni lämna huset?

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

h kom tre dygn efter proppen gick...

gilla läget är något av det svåraste som finns - jag är en do-er, och jag har förstått att jag har många likasinnade här...   

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8