Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Juni, heter visst Plica-Syndrome har jag listat ut. Men ska läsa på lite mer

• malinkat

Haha, tack Tilda, det fattar jag kanske inte heller. De har tagit bort en sk "plica", något vi har i knäna allihop tror jag, men som hos mig var mycket förstorad..

Och förresten, inskolningen av barnen på tyskt dagis går hittils som smort! Visst kan bakslag komma, men det är positivt hittils! Enda bekymret jag har är att de inte är ute så mycket med barnen...... 

• malinkat

Stor kram Lena, du ÄR inte värdelös, du är bara trött och slut! När det är helg och ni är lediga, är det samma då? Att pappa är den "goda"? Kan ni prata igenom hur ni ska hantera konflikter, så att det blir pappa som får ta en stor bit och du går undan? Men det är jättesvårt det där. Alfred kommer u ofta till den förälder som inte just skällt på honom och hoppas på sympatier, vi försöker dock alltid stötta varandra och säga att "pappa har rätt" eller "nu får du lyssna på mamma" etc. Men detta kanske handlar mer om att när pappa kommer hem är konflikterna slut, och allt bara kul igen? Hoppas ni hittar en lösning, och att du får sömn!!Bristen på densamme kan göra vem som helst galen....

• malinkat

Bra plan Lena Tror också att A och O är att man som föräldrar "står på samma sida", och om inte samma gränsdragningar etc kommer av sig själv, så får man diskutera och kanske skriva ned, stämma av med varandra med en blick innan man agerar etc. Lycka till!

• malinkat

Jag tänkte lite som Pyttis Milla, kanske behöver du prata med någon? Nedåtsprialer kan vara svåra att ta sig ur på egen hand. KRAM!

• malinkat

Milla, du behöver inte ursäkta dig! Bra att maken och ser att du inte mår bra, och att ni tar tag i det. En bamsekram till dig Milla!!

• malinkat
    Tilda08 skrev 2011-03-05 15:02:22 följande:
    Jag har värkar. Inte så onda, men regelbundna. En minut långa ungefär var 7-9 minut senaste halvtimmen. Mellan varje lever Minna rövare, vilket gör nästan ondare än värkarna... Ska bli spännande att se om det fortsätter och blir på riktigt.
    Härligt!!!! Och som sagt, hon uppför sig precis som min Elvira gjorde....
  • malinkat

Måste bara hålla med uni om att TENS är guld! Har inte haft det på vaderna, men under Elviras förlossning.... ÖKA ELEN THORSTEN! lät jag i slutspurten

Evasha, förstår att du e nervös! Men du har gjort helt rätt, stå på dig! Håller tummarna!

Cissi, hoppas det inte är någon fara, läskigt!

Nu är barnen på Kindergarten, T lämnade dem i morse men fick stanna en stund med Alfred (Elvira var inga problem) De skulle nämligen äta frukost och det är i ett annat rum, så han kände ju inte igen sig. Dessutom var alla barnen utklädda (maskerad-dag) vilket väl blev konstigt eftersom vi inte satt på barnen deras dräkter utan tagit dem med. Ja ja, de åkte raskt på och sen gick det. Hade tänkte skutta ned och hämta barnen idag, men det får vänta, ska visst ta det lugnt med knät. Fortfarande rejält uppsvällt, men jag kan stödja lite på det. Allt tar bara lååååååång tid

I övrigt så skiner solen underbart här i Hambur, är glad för vår balkong nu när ag inte är så rörlig! 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8