• Ela

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena - Jag tycker Saras förslag om att droppa in lite tidigare för ett stick i fingret låter jättebra. Det är ju snabbt gjort och det behöver ju inte vara just din BM som gör det utan vem som som råkar ha en minut över.

juni - Beklagar förlusten av hunden.

Mandra - Hoppas att resan gått bra.

Ego: Vi är inne i en jobbig period. Jag har kört alldeles för hårt på jobbet i vår och nu när jag vet att det bara är några veckor kvar tills jag går på semester/föräldraledighet igen känner jag att jag har svårt att hålla tiden ut. Hemma känns allt jobbigt. T är inne i en instabil period om än inte så farlig egentligen men det är mest att det känns som "inte det o c k s å". Den stora utmaningen är R. Allt är liksom alltid en kamp med henne. Den eviga sömnen (eller bristen på då) först och främst, men även maten, vagnen, att sitta still i matstolen, att åka buss/tunnelbana, rivandet och slitandet i håret, skinnet etc etc etc. INGET flyter liksom bara på med henne. Eller ok - amningen går bra. Hon har ännu inte bitit mig vilket T gjorde ett antal gånger (nu kommer hon väl att göra det imorgon bara för att jag skrev så. ). Och nej. Jag är inte ett dugg orolig för att hon inte mår bra för emellan varven är hon superduperglad och hon växer och utvecklas som hon ska. Hon är bara helt enkelt väldigt high-need och det var på sätt och vis enkelt när hon var pytte-bebis för då var hon nöjd så länge hon fick sitta klistrad på mig 24-7 (hon skrek verkligen typ aldrig) men nu kräver hon ju så mycket mer och vi är helt slut. Hon är verkligen en fantastisk unge men oj vilken utmaning... Om vi bara fick sova skulle det nog kännas enklare men vi ser ingen ljusning där.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Tack för att ni finns. Känns skönt att få ösa ur sig.

Milla - Maken som är FL tar vardagsnätterna. R vaknar runt 4 - 4.30 (eller som idag - 3.45...) och maken håller ut till ca 06 då jag löser av och han får sova 1 ½ - 2 h tills jag går till jobbet. På helgerna tar jag nätterna och av någon anledning lyckas jag ibland söva om henne någon timme antingen precis när hon vaknar eller efter någon timmes vakentid så maken brukar kunna få sova till ca 07 då och så får jag sova när han går upp. Så vi delar på det och får sova ok med timmar egentligen men det är bara det att det blir så hackigt. R har ju knappt aldrig sovit ens hyfsat en natt och vi börjar väl bli slitna helt enkelt (det är i sådana här situationer man önskar att man inte var 30+...). Jag sover ju tyvärr risigt de nätter maken tar med (sover hos T då och hon sover strålande just nu så jag har bara mig själv att skylla på). Och så går ju dagarna i ett med antingen alldeles för intensivt jobbande eller alldeles för intensivt "barnpassande". Så ja, sliten är väl rätt ord. Förkyld som jag vet inte vad är jag med så det bidrar väl också gissar jag.

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Hrmm...men då kanske vi är safe nu då. Eftersom T och R är ungefär lika i storlek i förhållande till ålder ligger de ju ett halvår i osynk och då borde det väl alltid finnas något som passar 3:an.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Billabong skrev 2010-05-28 20:40:50 följande:
    Ja, ni får väl helt enkelt testa om den teorin stämmer! Men se då till att det blir ett välsovande barn - som omväxling!
    Skojar du eller?! Jag har redan bestämt mig för att svara alla som kommer att fråga (för den frågan räknar jag kallt med)

- Hoppas ni på en kille nu då?
    - Nä, vi hoppas på en som sover ibland.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Oj, vilka diskussioner! Tack för alla grattis söta rara vänner!

Söder - Kul att kunna chocka lite.

Sara - Svarar i snackistråden (ordning och reda ) istället för BF-tråden. Ja, vi ligger ju lååååångt efter er tidsmässigt med trean så det känns ju skönt att veta att det blir en pick-nick. RUL blir den 19 juli och jag hoppas få till ett KUB-UL nästa vecka men jobbet sätter käppar i hjulet hela tiden.

Ingen behöver känna sig blond - jag har ju inte skrivit något rakt ut förutom i BF-tråden. Har haft lite svårt att landa i denna graviditet dels p g a överraskningen, dels p g a blödningshelvetet. Men nu värker fogarna och magen har snabbt kommit ihåg vilket form den ska inta så här tredje vändan så det börjar bli svårt att bortse från att jag är gravid om man säger så.
    Två är dubbelt så bra
  • Ela

Puh! Jag är verkligen gravid. Internet hängde sig precis när jag skulle posta så jag trodde att typ det längsta inlägget jag författat sedan jag blev på smällen försvann. Höll på att börja gråta först av besvikelse, sedan av tacksamhet att det inte gjorde det.

Marge - Jag vet. Det ÄR helt galet. Galet kul och häftigt. Men galet!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Sara - Blödningarna har upphört och de var inte lika illa som med R men ett par veckor höll det på. Väntan på att blödningarna skulle komma (för det förstod jag nästan) var nästan lika jobbig... Men jag har varit på två VUL då allt såg bra ut så det är bara att hoppas att det gör det på KUB med.

Noi - Och jag som trodde att du höll på att svälja tungan där. :-d Tack för grattis!

Två är dubbelt så bra
  • Ela

Sara - Vecka 13 imorgon enligt BM:s uträkning (själv tror jag att det är några dagar kortare eftersom den cykel jag hann ha var drygt 30 dagar och det låg jag på mellan T och R också).

Om magmuskler säger jag ingenting. Jag tror nämligen inte att jag har några längre.

Två är dubbelt så bra
  • Ela
    Billabong skrev 2010-05-31 22:31:58 följande:
    Och med värsta så menar jag den positiva innebörden = bästa.
    Vet du - det blir nog värsta i den ursprungliga betydelsen, men det är ok när tredje barnet är ett halvår tror jag. Men 2012 - då j-vlar!

RUL blir väl i slutet på v 19 enligt BM:s beräkningar. Inte jättesent väl?
    Två är dubbelt så bra
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8