Inlägg från: Emsters mamma |Visa alla inlägg
  • Emsters mamma

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

malinkatarina: Ha en helt underbar ridresa i Spanien, jag är inta alls avundsjuk...inte alls...ehhh {#lang_emotions_innocent}

Å andra sidan ska jag och mannen iväg idag till Mariefred och bo på värdshuset. Det blir vår första barnfria natt! E ska sova hos sin mormor och morfar som hon älskar men det blir ändå spännande.

Emma 090501 ~ Liten BF 100919
  • Emsters mamma

Grattis Tesanu!!! {#lang_emotions_nalle} Skönt att höra att allt gick bra till slut, trots lite dramatik. {#lang_emotions_flower}

• Emsters mamma

På tal om syskonvagn, jag funderar också på det eftersom det bara kommer att vara 17 månader mellan våra barn. Har tänkt behålla vår gamla Brio för de gånger man bara går med ett barn och komplettera med en Phil&Ted eller liknande modell, dvs en "dubbeldäckare" som blir smidig på bussar, T-bana osv när man ska gå ensam förälder med två barn. Någon som har erfarenhet ev dessa dubbeldäckar vagnar där lilla bebisen ligger under sitt syskon?

• Emsters mamma

Oj, tack för alla utförliga barnvagnstips. Verkligen bra information och har fått mig på nya tankar ang syskonvagn. kanske dom breda varianterna inte är så klumpiga som jag föreställt mig. Ska kolla in Babytravel tror jag :)

• Emsters mamma

Ela - Låter härligt med syskonleken. Jag har samma dröm om att våra som också kommer ha 1,5 år emellan komemr leka som små änglar sen{#lang_emotions_innocent}

På temat sömn... Första två nätterna i nya lilla lägenheten funkade fint men...Har två nätter i rad nu varit tvungen att lägga över E i vår säng där hon sen somnar som klistrad mot mig. Hon brukar normalt sova hela natten utan avbrott nu men nu så har hon vaknat och gråtit först mitt i natten och inte lyckats komma till ro (somnar om, vaknar gnyr/gråter, somnar, vaknar, gnyr/gråter osv) så vi har lagt henne hos oss OCH gett välling. Sen har hon somnat om men vaknar sen tidigt vid 5. Imorse lyckades jag ialla fall söva om henne till 06.15 men börjar oroa mig för att detta ska bli nån ny trend och att hon som alltid varit bra på att sova i sin egen säng plötsligt tappat den förmågan. Nån med erfarenhet? Vad ska jag göra? Är det "fel" att låta henne sova hos oss elelr är det bättre att vara envis med att försöka få henne att sova i sin säng?

• Emsters mamma

Grattis till fint ultraljud och en lillasyster Sparken!

Tack för alla tips och råd ang sömnen. Tror vi låter henne sova där hon vill, har inte hjärta till annat. Det är säkert som ni säger, mycket med flytten och i kombination med någon slags utvecklingsfas. Hon strular lite med maten också och är mer mammig i största allmänhet. Men det blir bara mer kramar och blöta pussar till mig, inget ont som inte har nåt gott med sig :)

• Emsters mamma
    Siggan skrev 2010-04-13 09:49:11 följande:
    Måste bara skryta lite idag. Ni kommer kanske ihåg att jag gick upp 24 kg när jag var gravid med K. Och det var inte bara vatten.  Nu har jag bara 1 kg kvar till min pregravidvikt. Första gången under 60 kg. Tycker det har gått lite småsegt den här gången, men en rejäl magsjuka på långfredagen gjorde visst susen. Någon som haft dop hemma? Vi ska döpa K i sommar. Har väntat eftersom det är lättare att samla släkten på sommaren.
    WOW, vad duktig du är! Bra jobbat!
  • Emsters mamma

Siggan: Din "sill" låter lite som min Emma när hon var i den åldern men vid 9-10 månader så kom hon på ålningen och den har hon nu fulländat till en slags galloperande ålning, men helst ska hon gå så min rygg snart börjar bli krokig {#lang_emotions_smile}

Idag ska vi ge oss ut på stan och kika på syskonvagnar av olika slag hade jag tänkt mig, blir spännande att se alla dessa omtalade modeller i verkligheten!

• Emsters mamma

aigee: Skönt att din värden blivit så pass mycket bättre!

Sara: Jobbigt med BOEL testet, förstår att ni blir oroliga men vi får verkligen hoppas att det bara är vatten eller något annat lätt åtgärdat. KRAM till dig!

Syskonvagns expeditionen gick ganska bra igår. Har gjort ett excel ark med alla parametrar för att kunna jämföra enkelare och diskuterat med sambon. Det lutar trots allt åt en P&T av något slag. Resonerar så att vi har kvar vår nuvarande singelvagn så att är man ute med båda barnen så tar man P&T om man är ensam, annars tar man varsin vagn så kan lill*n åka bakåtvänt så länge vi vill.

Någon som vet om man kan ställa sig i dagiskö i en annan kommun än där man bor? Vi planerar ju att flytta så snart vår lägenhet rä renoverad och går att sälja. Det kommer blir till hösten och det är då Emma ska in på dagis också. Står ju i kö nu men det är ju till där vi bott hittills på södra sidan stan, nu tänker vi flytta till norra sidan så det vore ju bra om man kunde ställa sig i kö där redan nu. Usch, ser framför mig en kaosartad  (men samtidigt härlig) höst med flytt, barnafödande och dagisstrul.

• Emsters mamma
    asap skrev 2010-04-15 12:03:41 följande:
    Björnes - Det var nog just det träningsexperten jag såg på tv menade - att man kan passa på att få sig starka ben och en vältrimmad bakdel när man är ute och går med vagnen. Och att det i längden kan leda till ryggbekymmer om man belastar fel.
    Har tänkt på det också att försöka gå närmare vagnen. Sen en vecka tillbaka bor vu ju på ny adress, i slutet av en ganska brant backe... Har funderat på varför jag haft sån träningsvärk i rumpan senaste dagarna, men det är ju så klart backens förtjänst {#lang_emotions_laughing}
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8