• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Tessanu och Lena - Ida föddes på sin mormors födelsedag. Mormor gav förstås genast upp den till förmån för nya barnbarnet och nöjer sig numera med att bli lite lätt firad när hon är här på Idas kalas. Fast i år när hon fyller 60 får hon nog fira sig själv ordentligt också, trots allt.

• asap

Tessanu - Förra året var Ida påskkärring light, bara en sjalett på huvudet och målade prickar/fräknar på kinderna och näsan.

Jag har en kompis som fyller år på samma dag som sin sambo. Som tur är så är de inte födda samma år, så om någon av dem fyller jämt blir det den som "får" firandet.

• asap

Björnes - Hej och välkommen tillbaka! Allt väl med er, förutom sjukorna då?

Lena - Det är ändå bekvämare att må illa av för mycket godis, för det lär ju ge med sig när väl snasket har sjunkit. Men jag känner igen känslan allt för väl, otaliga är de gånger jag har ångrat mig och önskat att tiden gick att spola tillbaka....

• asap

Vi har också den arbetsfördelningen. Fast det är inte uttalat, det har bara blivit så pga våra toleranströsklar - Jag har mycket enklare att stå ut med dammråttor än skitigt badrum, och han är tvärtom.

• asap

Björnes - Hoppsanhejsan!! Man vill ju gärna vara med och bestämma när/om det ska bli fler barn, men det kan såklart bli toppenbra ändå! Man behöver väl i så fall bara lite längre tid på sig att vänja sig vid tanken.

• asap
    BjörnesMagasin skrev 2010-03-31 18:35:55 följande:
    Arvid har precis börjat gå lite smått och reser sig utan stöd hela tiden nu, mammas lille pojke!!
    I mitt huvud är han typ nyfödd, man hänger ju inte med!
  • asap

malinkatarina - Ha det så bra!!

Sara - Det är urmysigt med sambadning av de små, blir rätt blött bara.

Milla - Grattis till god sömn! Här hemma var det Gustav som vaknade först i morse, klockan 8!! Ida och maken fortsatte sedan att sova till 9. Vilka sjusovare vi är!

• asap

Tessanu - Grattis!!

Lena - Det är 1 år och 11 mån mellan mina barn och vi har syskonvagn. Den var nästan "avlagd" i höstas, men den här snövintern har inte varit så bra för ståbrädan så dubbelvagnen har gått massor. Vi har en EasyWalker som vi är nöjda med.

Ang. illamående - Finns det verkligen de som mår mest illa på morgonen? Jag har trott att det där med "morning sickness" är en myt, förutom då man kräks för att man borstar tänderna. För mig har det alltid kickat igång runt lunch/tidig em för att hålla i sig hela kvällen, och sedan mår man bra nästa morgon igen.
    Nåväl, hoppas alla som mår illa får sluta göra det snart!!

• asap

Emsters mamma - Min syster med familj hade P&T och var/är väldigt nöjda. Nackdelen är att liggdelen är rätt kort, så med tiden hamnade minstingens huvud nästan utanför om man inte stuvade in henne med enorm precision. Dessutom var det ibland lite otäckt på bussar och så, eftersom bebisen ligger så oskyddad där nere och folk som kliver på bussen kanske inte ser/tänker på att det finns ett barn till i vagnen och ska tränga sig förbi.
    Jag personligen föredrar den vanliga dubbelvagnen vi har, där liggdelen är hård och sitter högt.... Och den kommer fram bra på de flesta ställen, den är eg. inte så mycket större än vår klassiska Brio enkelvagn.

Och med risk för att låta som "hack i skivan", jag vet att jag har sagt det förut, men tänk på att ryggstödet inte är för kort för barnen som ska sitta! Vi valde EasyWalker för att den var lång i ryggen för Ida, när vi provsatt UJ i affären innan Gustav var född hade hon redan suffletten i huvudet, men i EW sitter hon fortfarande bra.

• asap

Björnes - Spännande att se om spiralen är på plats eller inte...

Vi har nu fått förskoleplats åt Gustav till augusti! Det blev som vi ville, på samma förskola som Ida går. Däremot blev det inte start exakt den dag vi hade valt, eftersom de skolar in alla nya samtidigt, så det blev ett par dagar tidigare än vi hade tänkt. Nu kommer han få börja på självaste tvåårsdagen, stora killen!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8