• asap

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Pregga - Hoppas det säger pang nu då så att han kommer någon gång! Eller nåt, kanske inte just pang vid närmare eftertanke...

• asap

juni - Det är stor skillnad när det är egna syskon som har "nötts" mot varandra. Vad är plötsligt så spännande med lillebror/storasyster att det är värt att stanna uppe i två timmar, liksom? Not much...

• asap

juni - Jag fattar inte (ska erkänna att jag inte läst länken): streptokocker får man väl bara ab mot så försvinner de? Ska du behöva ha infektionen resten av grav? Jag fick ngn sorts streptokockinfektion när Gustav var nyfödd och fick feber och kände mig eländig, men det gick ju över efter ab-behandling.

• asap

Lena - Ida var 1år8 mån och Gustav var 1år11mån när vi bytte säng. Båda har fått växasängar från Ikea. Ingen av dem brukar vilja att vi ska sova med dem, somnar gör de själva, och de enstaka nätter de har något uppvak så brukar vi ta dem till dubbelsängen. Och oftast slutar det med att de vill tillbaka till sina egna sängar, de tycker tydligen det är helt överskattat med samsovning.

• asap

Pregga - Grattis! Söt!

Ida frågade mig häromdagen varför vi inte hade någon liten bebis? En som hon kunde klappa? Bara hon sade det kände jag att "ja, varför har vi inte det egentligen?"

• asap

Ela -

Lena och Aigee - Grattis till stora framgångar med döttrarna. Självklart är det början på en positiv trend för er båda.

• asap

Milla - Åh nej. Det är 17 vad snabba de är, de där dagisbacillerna.

• asap

Milla - Ja, det är nog så, för vi klarade oss en hel vecka efter första inskolningsdagen innan vi var sjuka... Nu är G redan bättre, han tog det värsta på helgen, men maken och jag har fått varsin släng.

• asap

M73 - Så jobbigt att inte få något bra svar från läkaren. Hoppas att morgonens lässtund var starten på tillfrisknandet och att hon är piggare nu!

Frk Kanin - Dubbel tumhållning!!

Ela - Håller med sjukgymnaste, ta't lugnt för bövelen! Sömnbrist gör ju att man är mer mottaglig och känsligare för alla möjliga saker, så se till att det inte går för långt.

juni - Vad är det för matte? Håller med om att det inte är så lätt att spåna fram ett svar om man har kört fast eller inte ens vet var man ska börja. Men det är väl också tjusningen med matte? Tycker jag iaf.

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8