30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Hurra för lyckade ul med duktiga läkare/bm!
Bra jobbat med skolan Vi4! Hoppas du får ny energi av söting som suger på timmen så att du orkar resten av veckan!
Hurra för lyckade ul med duktiga läkare/bm!
Bra jobbat med skolan Vi4! Hoppas du får ny energi av söting som suger på timmen så att du orkar resten av veckan!
Söt-E!
H hette Barbastark, för hon sparkade så hårt och hade en lite oformlig utsida .
Söta E som funderar över bebisen!
En i vår föräldragrupp gik över med tvillingar (precis som Billabong). De var planerade samma dag som H, den 11 juni. H kom den 5 juni (6 dagar före precis som N) medan tvillingarna kom den 23 Mamman var gigantisk!
Tyvärr har jag samma erfarenthet som GHP ang amning Inte kul alls. I övrigt var H en mycket stolt och hjälpsam storasyster redan då. Fördelen med att hon var lite större (3,5 år) var nog att hon kunde hjäloa till lite mer, och även klara fler saker själv
Nils är absolut ett toppennamn på nästa säger N
H röstade för att N skulle heta Hugo, bara för att H är en så snygg bokstav
Håller med om receptarierna. På det gamla Apoteket här är de dessutom lite snorkiga och halvotrevliga...
H fick mest "hänga med" även om hon var förstabarn. Hängde med i selen när jag höll träningar, sov i vagnen när jag red osv... N fick ju mer hänga med på H-aktiviteter.
Vi4: H är också en förskoleälskare, eller var iaf tills i höstas... Hon vande sig rätt snabbt att det var tre dagar i veckan som gällde. Oftast badade vi eller gick till öppna förskolan de andra dagarna. Hon gick dessutom på kyrkans barntimmar (öppna förskolan är i församlingshemmen här på ön ) två timmar varje fredag fm och lekte och pysslade med sina kompisar där. Det var ju också storasyskon som inte fick vara på fsk...
Tyvärr känns Hs avdelning mest som förvaring detta året Hon trivs inte alls lika bra som innan även om det är mycket bättre än i höstas. Men vad ska man göra? Hade jag varit föräldraledig så hade jag lätt haft henne hemma! Nu är jag inte det men mina föräldrar har just blivit pensionärer så de hämtar henne tidigt några dagar i veckan.... I tisdags skulle de bestämma grupper och pedagoger för hösten, jag är som på nålar och väntar på information! Hoppas hoppas hoppas hon får bra pedagoger denna gången! I år fick hon de mindre dåliga men tyvärr har den som inte alls är bra haft väldigt mycket inflytande
Till hösten blir det förskoleklass, så det är en helt annan organisation. De avdelningar hon gått på fram till i höst har varit helt underbara. Trist att de har två avdelningar som verkligen är kass
Vi4: Om det blir en kolikbebis så LOVA mig att gå på akupunktur! Både för dig och E och bebisens skull!