• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

så länge jag stod ut ;) Kommer faktiskt inte ihåg men jag körde det några kvällar på raken

• M73

ja, det där med mer tillväxt undra jag också hur det ska få plats.. väldigt fullt med bebis i magen.
    Har äntigen fått hem min TENS men bara orkat läsa bruksen, inte provkört. Känns tryggt att ha den iaf. Nu tror jag att vi har fixat det mest akuta så nu börjar jag räkna ner.

• M73

våra tjejer är både väldigt lika och väldigt olika... vi har nog lättare att märka alla olikheter medan bakanta brukar säga att de är lika... H är väldigt lik sin pappa som han såg ut i samma ålder just nu... T hade vi svårare att placera vem hon liknar tills hon satt i knät på sin ena faster o vi såg likheterna så hon brås på farmoderns utseende lite mer... Blir spännande att se vad kickboxaren i magen tänker bidra med till familjealbumet...

• M73

Firren; ångrar att jag inte skrev ner mer på de tidigare två.... har också kommit till förvärksstadiet o idag rejält ont i ryggen... hoppas lite på att det ska vara ett teckan på att det  närmar sig. Skönt att du mår bra, tredje gången har varit jobbigare än de två tidigare för min del så jag är också glad att vara på slutsträckan

Vore ju bra om bebisen kan låta bli att komma på torsdag eftersom det ska vara lite fest på förskolan o det är ju synd om H om föräldrarna missar det pga bebis med taskig timing... annars kan h*n komma när h*n vill tror jag. Ska till BM imorgon o då ska jag gnälla... ;)

Tessan; jag kunde i princip ligga på mage fram till v. 30  eller så den här gången, tror det beror mkt på hur bebisen ligger ...

Chiqita; de allmana rekomendationerna är väl ammning fram till sex månader o sedan introducera mat... mina tjejer har varit ointresserqde av det där med fast föda o flaskmatning så för mig hade det varit svårt men det beror väl också på hur mycket man "tränar" barnen Funkar det med välling, gröt o mat kan man nog plocka bort ammningen rätt snabbt efter det. 

• M73

resande; glömde ju säga att jag också hade en massa konstiga känningar som mensvärk eller graviditet ett tag innan den kom tillbaka, jag tror jag testade mig fem gånger för att jag blev så osäker.. Det var väl nån form av övningar som kroppen höll på med.

jaha, ska fisken klå mig på upploppet? Nästan inga känningar idag, har sovit hela natten! men svullen i fötterna, hemorojder (slapp jag tills efter förlossningen förra gången) o hosta nu igen. Lite less på det här med graviditet nu...  gnäll, gnäll!

• M73

Galia; vilken dag! Hoppas du får chans att vila ut ordentligt idag o att damtalet var givande och inte bara utmattande,..

chiqita; har glömt lägga till mig där så det är inte så konstigt om du inte hittar mig (smög läääääänge med den här graviditeten) men 16/6 är BF så nu tycker jag att det är dags.... 

Skulle ha skrivit tenta igår men kända att jag a; inte ville åka åt det hållet även om om det finns sjukhus med förlossningsavdelning där, B, knappt visste vad jag själv hette o därmed inte var i from att tenta något jag knappt fattar på pigga dagar. 

• M73

spännande med Firrens känningar, låter ju som mer än förvärkar... bra att åka in o kolla för när jag väl åkte in med T gick det ju på en halvtimme...

BM besök idag, alla världen godkända även om hon var osäker när hon mätte magen. Bebis skitförbannad resten av dagen pga allt klämmande..

• M73

Firren; äh, de gör nytta iaf tror jag men du gör helt rätt i att tröstäta godis!

• M73

Firren; när du var inne på koll nä - vänta bara tills du ätit godis o morrat ett tag så kanske tappen är bortskrämd ;)

Nu har vi iaf kollat läget med förstahandsbarnvakterna o påmint dem att det börjar bli dags att vara i beredskap. Igår fick jag ett hysteriskt behov av att städa skafferiet det räknas som att boa va? 

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8