-
Nä, jag tycker att du ska fråga publiken istället.Piggley Wink skrev 2010-11-09 10:59:34 följande:Annars får jag väl ringa en vän
-
juni - Skönt att värdena (förutom järnet då) var bra men jag tycker absolut att du ska hålla tät koll på blodtrycket.
aigee - Ja, är det inte konstigt att tiden kan flyga iväg så.
Lena/Milla - Här är det också full storm. Undrar om det är halt för jag hade tänkt mig att jag skulle hämta tjejerna på dagis nu snart men om det är alltför halt är det lite läskigt med tanke på hur instabil jag är. Jag får försöka dra på mig mina skor med inbyggda broddar (perfekta när man bär bebis i sjal/sele vintertid!).
Cissi - Fy för skottning. Nu får du försöka vila lite! Såg också den där läkaren. Man får väl hoppas att den bristande allmänbildningen beror på att det enbart är medicinsk litteratur som gäller.
Blä. Mitt magmunsbråck har hamnat lite i skymundan med tanke på att hela min tillvaro har slukats upp av smärtande fogar. Någon kräkning per dag och lite magont har liksom varken gjort till eller från. Sedan helgen har det dock blivit mycket värre och jag har väldigt svårt att få i mig mat. Jag äter typ keso, bröd, avocado och en del frukt. Ibland kan jag få i mig lite äggröra eller spaghetti med lite ost på. Jo, potatismos åt jag en gång också. Känns inte så bra men vad ska man göra?
-
Pyttis - Jag äter medicin men den verkar inte alls hålla måttet längre. Välling är definitivt en tanke. Det var länge sedan jag smakade dock och måste vänja mig vid tanken för att kunna känna efter om det är något som skulle kunna funka (jag kväljer så fort det är något som "känns fel" i munnen ).
-
Ha ha Cissi. Precis. Det är lättspydd mat jag fokuserar på - tänk vad knäppa saker man ägnar sig åt när man är gravid. Nyponsoppa är också en idé (det var inte jag som ogillade det) men i så fall den osötade varianten för jag har väldigt svårt för sötsaker just nu. Jag är i vecka 35 så även om det är ett tag kvar så känns det ändå som om nedräkning pågår. Som tur är...
Nä, nu ska jag stappla iväg till dagis.
-
Fia - Om du mår sämre i din sjukdom av att amma förstår jag absolut att ersättning kan behövas! Angående amningsställning säger jag bara liggamning. Tha shit enligt mig! Och nej - läckande bröst är inget jag kommer att eftersträva den här gången heller.
-
Jag tror att anledningen till att många damer i den åldern frågar så är för att det på den tiden då de ammade rekommenderades att amma strikt efter ett fyratimmarsschema. Det gagnade nog inte produktionen direkt och därför var det nog många som upplevde sig ha för lite mjölk utan att de egentligen hade det (d.v.s. vid fri amning hade produktionen rättat sig efter bebisens behov). Självklart fanns det väl då som nu kvinnor hos vilka amningen verkligen krånglade/inte fungerade men jag tycker att det är märkligt många som menar att de hade för lite.
Och för säkerhets skull vill jag bara än en gång påtala att jag inte alls lägger någon värdering i om man ammar eller ger ersättning. Ibland kanske jag låter som att jag propagerar för amning men så är det inte menat. Jag har bara haft turen att efter en lite knackig start med T haft väldigt oproblematisk amning och därför delar jag gärna med mig av tankar och funderingar om hur man kan få amningen att fungera om det är någon som gärna vill amma men har problem.
-
Snyggt jobbat! Jag är jätteimpnerad med tanke på allt strul du hade under tentaperioden!Piggley Wink skrev 2010-11-10 14:35:36 följande:Livar upp lite med att jag fick fyra på tentan! Nu är skolan definitivt klar för den här gången, nu ska jag föda barn!
Lena - Håll i dig men jag tänkte faktiskt på dig och ditt underliv igår (man blir ju verkligen lätt distanslös i de här trådarna ). Vad jag funderade på var om dina åderbråck fösvunnit eller om det t o m blev värre efter en förlossning? Nu ser jag att du har andra mycket oangenäma problem att tampas med och hoppas än mer att åderbråcken är ett hemskt minne blott! -
Välkommen och grattis Lady W!
Zeeda - Tack för grattis till min T och nu kommer ett sent men välment grattis till din T! Tänk att de har hunnit bli tre år! Usch, vad jobbigt med sjukstuga. Hoppas att ni har fått er del för hösten nu.
Boomie - Ååååhhh, vad skönt att det såg bra ut med ögonen!
Angående näsfrida har den inte dugt till något annat än blöjbyten i den här familjen. Båda tjejerna har från späd ålder blivit skogstokiga om man försökt suga deras näsa med den och en skogstokig bebis tenderar att skrika så mycket att det bara blir mer snor. Mycket kontraproduktivt. Däremot har den varit väldigt populär vid blöjbyten. En mamma som har en snorslang i munnen samtidigt som hon morrar och kastar med huvudet är visst så rolig att även den mest sprattliga bebis kan tänka sig att ligga stilla tillräckligt länge för att få blöjan bytt.
-
Idag är ingen vanlig dag, idag är Barba2:s födelsedag. Hurra hurra hurra.
*undrar om man kan locka ut junis bebis med lite fjäskig sång*
Mandra - Njaaaa, jag tror jag avstår från att låta det filmas faktiskt.
Lena - Sådan söt farfarsfirare!
Jag är bra sugen på att få ut vår bebis snart också. Inatt drömde maken (som typ aldrig minns sina drömmar) att vi fick en dotter.
På tal om allt och ingenting förresten så var det väldigt länge sedan jag såg till Slarvan. Hoppas allt är bra med henne och familjen!
-
Usch och blä och fan. Nu kommer det blod igen. Inte mycket och förutom lite strimmor när jag först upptäckte det sen eftermiddag (när vi var och fikade hos kompisar) kommer det bara gammalt blod nu. Jag har känt bebisen och har en tid hos BM imorgon så det får vara så. Men usch vad jag tycker att det är psykiskt påfrestande.