30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Moahahaha! *maktfullkomlig*
Mini - Ja, jag har hört det där om den luriga trean. Jag tror dock att det påverkar ganska mycket när man som du och jag har tätt mellan andra och tredje barnet - då går det nog ofta ganska snabbt.
Assar - Intressant. Undrar om det kan ha att göra med att treor inte alltför sällan är lite mer sladdisar medan ettan och tvåan som regel kommer lite tätare (har hakat upp mig lite på det där hur långt det är efter förra förlossningen eftersom min BM har sagt att det är väldigt troligt att det kommer att påverka)?
aigee - T fick också något sådant där oerhört utbrott när R var nyfödd. Världen ställs ju på ända. Hoppas verkligen att det var det myckna skrikandet som gjorde att hon kräktes.
juni - Jag lyfter gärna på hatten och låter dig föda först av oss två.
Idag har jag vilat mycket och det har medfört mycket färre sammandragningar. Men de där skumma förvärkarna kommer fortfarande ibland, men det är väl bara för att det bara ska säga plopp sedan när det väl är dags. Jag frågade förresten min läkare angående förvärkar och han sa att det var regelbundenhet man i första hand ska vara uppmärksam på. Även om de är glesa och regelbundna är det bra att kolla upp. Jag har dock inte upplevt annat än att de kommer hipp som happ så jag hoppas att det är lugnt.