Inlägg från: Piggley Wink |Visa alla inlägg
  • Piggley Wink

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Stort grattis till J!

N har iaf sovit gott i natt, han är ltie snorig idag men hostar inte, kanske var det vällingen som startade det igår kväll? Vi får se hur det blir, vi skulle ju bada imorgon var det ju tänkt nu när H blivit av med sin hosta  

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Fy på alla bebisar som håller sina familjer på halster!

När jag hade svårt att borsta tänderna så sa min vän tandläkaren att jag kunde skölja med fluor eller tandkräm en period istället, det var helt ok! Jag har för mig att jag kunde borsta på kvällen-eller var det på morgonen, men inte vid det andra tillfället.

• Piggley Wink

Åh vad coolt Milla! Tänk att få uppleva det! H säger att hon vill flyga helikopter, hrmmm låter inte så billigt

• Piggley Wink

Hoppashoppashoppas att Lycklig och Fijis bebisar kommer ut och skriker medan Elas barn sover som små grisar i natt!

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Maken har fått dagissnuva . Har haft feber och varit snuvig sedan förra torsdagen, dvs i 11 dagar nu. Hopplöst! Iofs har han ju inte direkt försökt vila bort det, men det blir bara värre. Nu har han förmodligen öroninflammation, får väl åka till vc igen imorgon, var där i fredags, då sa läkaren att han hade bihåleinf och var röd och svullen i öronen, men inte fick han nåt penicillin inte. Själv har jag nåt på gång i bihålan, försöker hålla det borta med Nasonex. Barnen verkar må bäst i vår familj

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lycklig: Enligt en mamma på Hs avdelning så är det tyvärr inget på gång om du ser fräsch ut. Mammaor brukar enligt henne svullna upp i ansiktet och bli plufsiga strax innan det är dags. (Vi stod och pratade med en annan mamma som har bf imorgon)

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Grattis till lillprinsen Fiji!

Kram till Lycklig, kanske kan jag få vara barvakt åt E istället för tokig möhippa i helgen? 

Eva: Min räddning var Weledas amningste. Å andra sidan helammade jag inte så länge, det räckte helt enkelt inte för att hålla barnen nöjda. Jag var ju helt inställd på att det inte skulle fnka alls (varken mormor eller mamma kunde amma alls) så det var ju en jättevinst att det fungerade över huvudtaget. Jag tror det var det som gjorde att jag kunde ta det lugnt, och inte stressa upp mig. Svägeskan däremot mådde jättedåligt när det inte funkade sådär enkelt som hon föreställt sig... 

Nu ska lilltok och jag äta lunch! 

H juni 07, N november 10
  • Piggley Wink

Lady: Såklart date i höst, jag börjar skolan veckan efter tror jag så jag är nog flexibel den veckan vad jag vet iaf.

H juni 07, N november 10
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8