30+ som väntar/har fått syskon, del 8
Mjuka brallor och tofflor. Amningstoppar kanske? En godispåse
Mjuka brallor och tofflor. Amningstoppar kanske? En godispåse
H fick ett Villa Villekulla av N när vi kom hem, mycket lyckat!
Idag har vi storhandlat på IKEA. En del åt oss och en del åt svärfar. Hela hästtransporten är full
Som tur är var det inga kannibaler på IKEA
Min pappa brukar säga att man vet att man inte är så ung längre när lillasyster är pensionär. Hon fick garantipension när företaget lades ner och han fyller 64 i höst...
Håller tummarna för Lycklig!
Vad är MKP?
Skönt Lycklig att bm verkar lugn iaf, håller tummarna för onsdagen!
Eva: Jag måste bara fråga en helt annan sak... Vår drever har stora problem med skendräktighet. Eller ja, de stora problemen kommer egentligen när hon "valpat". Hon går omkring och tjuter och letar nallar att ta hand om. Ns fotboll är så dålig på att suga så hon skriker . Vi funderar på sterilisering/kastrering men undrar över biverkningar. När man googlar står det mest om fetma. Det är inget stort problem upplever jag, det är väl bara att ge mindre mat och om möjligt motionera mer (hon jagar varje vecka under säsongen så då är det ju iaf inget problem, under sommaren löptränar de för att vara i form inför säsongen). När vi köpte taxen för några år den så pratade hon om ökad risk för nåt, kommer inte ihåg vad det var, kan det ha varit nåt slags juvertumör? Vet du något om det? Eller andra biverkningar/negativa effekter? Hon mår ju verkligen inte bra som det är nu, och hon ska ändå inte ha valpar för hon har ett skevt framben, hon jagar verkligen jättebra men vi vill ju inte ha fler hundar med skevt framben.
Pyttis: Jag har läst om inkomtinens, men det verkar hänga ihop med övervikt. Alltså att de som blir feta även blir inkontinenta, dessutom står det att de flesta inkomtinenta kan medicineras så att besvären försvinner... Det finns ju flera preparat som antingen tar bort löp eller stoppar skendräktigheten, men vår veterinär verkar inte helt begeistrad. Jag ska träffa henne den 16 så jag ska fråga henne då (hon har semester nu), men jag vill gärna ha fler fakta och erfarenheter innan beslutet tas...
Skönt att din tax inte behövde bli inkontinent iaf! Stackars drevern har det verkligen jättejobbigt när hon försöker uppfostra mjukisdjuren. Absoluta favvovalpen är en igelkott från IKEA
Tack Eva för info! Då blir det förmodligen kastration efter jaktsäsongen.
Johanna: Min Ale propp gick tre dygn innan H var ute och ungefär samma med N. Bm sa ett par dagar har jag för mig.
Liten N har fått sitt första blodvite. Ramlade igår när han stod mot en stol. Måste ha bitit sig med sin enda tand för det blödde under överläppen, precis vid bandet "mellan framtänderna". Det började blöda om och om igen igår kväll, men i natt har det varit lugnt.
Grattis Eva, låter som en toppenupplevelse med underbart resultat!
Johanna: H har tre namn och n fick bara två. H har sin mormors och sin farmors andranamn som andra och tredjenamn. N heter min farfars och makens morfars förstanamn i förstanamn så det fanns inte såmånga andra namn vi ville ge honom...
Hjördis? Gösta?