• M73

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Asap; var för pump? Är det elpump är jag ev intresserad

Har varit med T på sjukhuset för gastroskopi idag (sövd), gick bra men jag slarvade alldeles för mkt med maten o det märks ju lite för väl när man är i det här skicket... o gå o bära på fröken klump i en dag var inte bra för ryggen.... 

• M73

det är det fina med att ha hund, inte en smula på köksgolvet ;)

• M73

jag bloggar; men om böcker o inte om barnen, kanske får börja spara till deras terapiräkningar för den saken?

• M73

o jag glömde ju säga att jag älskade min tens med H, med T hade jag en vanlig modell som inte var anpassad att använda vid förlossning, det funkade dåligt men den var bra att ha till eftervärkarna... den här gången hyr jag nog en som funkar att sköta med en knapptryckning...

• M73

jag försökte se vad det var för sort men det är svårt, speciellt när det är så snabba med att gå över just det området som de var... Min mamma som var barnmorska sa att det ofta är svårt att se så tidigt som rul men att om man ser bebisen kissa kan man vara rätt säker redan då... KönsUL gör de fr v 24, funderar på att göra ett mest för att tjejerna ska få se bebisen... Är lite inne på att det är en tjej till nu men eftersom jag blev så lurad sist med T (annan magform, annat sätt att må, andra cravings...) ger jag inte så mkt för skróckmetoderna för att förutsäga kön

• M73

förstår inte det där med folk som promt måste vädra sina åsikter om vad andra väljer att kalla sina ungar... Även om man nu tycker att Estelle är skitfult behöver man ju inte säga just så till föräldrarna utan vara lite lagom neutral. De flesta skulle ju knappast säga "vilken ful unge" till de stolta föräldrarna (även om man tänker det)...
    Jag o sambon har näst intill krig när det kommer till namn, det var riktigt svårt med T eftersom vi var så inne på pojknamn med.... så T var ungefär det enda namn vi kunde komma överens om. Få se hur det blir med den här stackaren. 

• M73

Jag hoppas på en lite mer lagom tredje gång än vad tvåan blev. Hjärtljuden gick ner när vattnet gick när jag låg o tog inskrivningsCTG så då blev det så bråttom att de inte ens hann skriva in mig först. De stod o packade upp sugklockan när jag fick lov o krysta o då var jag bara så arg o tänkte att den skulle de då inte få användning för så jag tog i allt vad jag kunde o T kom ut efter mindre än en halvtimme på förlossningen - Fast då hade jag suttit hemma med värkar i ett dygn innan vi åkte in. Med H (första gången) var vi på förlossningen i sex timmar (o över ett dygn hemma)
    Försöker greppa att det faktiskt är inne på sista tredjedelen nu... 

• M73

har gjort sista dagen på vikariatet o ska skriva in mig på af på måndag... känns ju inte som om det blir slagsmål om mig direkt... Fast mest har jag börjat fundera på kommande förlossning... Köpte förberedelseolja o hallonbladste på hälsokosten för att ha hemma... När var det man skulle börja med hallonbladste nu igen? o när sjutton ska  man beställa hem tensapparat? (fiskmåsminne?)'

Ber om ursäkt för att jag bara hoppar in o frågar men just nu orkar jag inte läsa tillbaka o kommentera.

• M73

Piggley; hur sätter du plattorna för benen?
    Har en billighetsTENS som jag skulle kunna testa på det men den funkar inte till förlossningen eftersom man inte kan styra över pulserna på samma sätt som de mer avancerade modellerna. Tänkte därför hyra en till förlossningen för jag gillade skarpt den jag hyrde när H skulle levereras, med T funkade det inte alls eftersom jag inte kunde styra intensiteten i förhållande till värkarna..
    Känner att det var högst välbehövligt med vila. Är i v 31 nu så det börjar kännas lite tungt för kroppen.

Selena; grattis o välkommen

Kasperina; skönt att allt såg bra ut o att du fått nån slags förklaring till blödningarna. 

• M73

Piggely;: tack! Ska absolut testas även om jag tror att benen också kommer att må bättre av lite mer vila...

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8