Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Har hört att man kan ge bebisar potatis och leverpastej, inget vi provat med våra dock...

• Gladhannapanna
    Kate Lynn skrev 2014-04-16 09:21:43 följande:
    GHP - Jag kan ladda upp en bild om du vill?
    Nja, jag tror att jag klarar mig ändå faktiskt! 
  • Gladhannapanna
    gabi007 skrev 2014-04-16 10:07:57 följande:
    Oops, hoppas frukosten stannade kvar!
    jadå, ingen fara men jag kände ingen jätteaptit...
  • Gladhannapanna
    chiqita skrev 2014-04-24 19:01:50 följande:

En liten fråga förresten. Skulle köpa värktabletter mot ett ryggskott igår och blev tipsad naproxen. På förpackningen stod dock att om man försökte bli gravid skulle man inte ta de. Någon som ev vet varför? Kan de motverka ev tidigt embryo eller faktiskt göra det svårare att bli gravid? Någon som vet?
    Köpte de alltså inte...

Det blir en liten inflammation i livmodern när ägget fäster och Naproxen är antiinflammatoriska och kan därmed minska chansen att ägget fastnar ordentligt
  • Gladhannapanna

Jag har läst att springmask kan sätta sig i snippan också så ni kanske ska kolla noga både i rumpan och snippan för säkerhets skull,. Helst på kvällen när de sover stod det i min info för det är då maskarna är mest aktiva.  

Julia hade en orange flytning för några veckor sedan och då läste jag att springmask kunde vara en orsak så jag smög in med ficklampa och kollade när hon hade somnat. Hittade ingenting coh flytningen försvann av sig själv under natten. 

• Gladhannapanna

Usch så jobbigt ni har det med ömma kroppar och sömnbrist!!!!

Mitt tips är att gå till en Osteopat!!!!! De jobbar med hela kroppen, inte bara rörelseapparaten som tex naprapater. Jag har haft stora problem med bäcken och rygg sedan tonåren och sedan jag började gå hos honom är jag hyfsat bra för det mesta! Min syster går hos samma trots diskbråck så han är allsidig, vet att PW också går hos Osteopat.

• Gladhannapanna

Vi5: jag blir lätt sned och min Osteopat säger att det inte går att träna bort, sitter inte kotor och leder som de ska så hjälper inte träning.

När jag var hos honom senast när jag verkligen var sned sa han att massage var direkt skadligt i det läget eftersom musklerna måste vara spända för att hålla uppe kroppen! När kroppen var mindre sned slappnade musklerna av till viss del hjälpta av kramp- och inföammationshämmande medicin.

Var rädd om dig!!!!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8