Inlägg från: Gladhannapanna |Visa alla inlägg
  • Gladhannapanna

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Vi5: hur har resten av kvällen varit? Våra barn har varit överkänsliga mot tomat och jordgubbar och då reagerat med prickar runt munnen. Men de har varit äldre och ätit barnmat då...

Tycker också att det låter som magsjuka, men vet inte om så små barn får det?

• Gladhannapanna

Vi hade koksalt i pipetter när barnen var bebisar. Om man pressade i ordentligt så sköljde man ner snoret i magen på dem. Ganska äckligt men funkade bra. Det var BVC som sa att man kunde göra så.

Om han fortfarande har slemmig hosta så kanske en tur till VC är på sin plats?

• Gladhannapanna

Vi har haft strikta regler när man kommer in i vår säng. Man ligger tyst och stilla, om man fortsätter att pilla, snurra runt eller prata trots flera tillsägelser åker man ut och får gå tillbaka till sitt eget rum. Båda tjejerna har provat var sin gång, sedan har det funkat bra med en eller två påminnelser om vad som gäller och vem som bestämmer i vår säng.

Kan verka tufft, men jag vill lära barnen att man är jättevälkommen i vår säng, men man får inte förstöra sömnen för oss.

Jag halvsatt och ammade Julia med Agnes bredvid, sedan somnade Julia om i sin säng som stod bredvid min. Men oftast hade maken gått in till Agnes och låg i hennes säng så problemet var inte så ofta förekommande.

• Gladhannapanna

Menar inte att ni andra för fel så klart, berättade bara vad som funkat hos oss!!!!

Jag hoppas att din rygg snart blir bättre Vi5 och att du och maken tar bättre hand om dig båda två!

Kram till alla andra som behöver det!

• Gladhannapanna
    Resande skrev 2014-01-30 16:34:38 följande:

Minns det var prat nyligen om jobbiga hämtningar från förskolan.. smile9.gif Nu är det min 2- åring som får totalbryt varje dag. smile8.gif Idag funderade jag på att låta honom vara kvar tills någon annan hämtar. smile5.gif Det slutade med att jag fick ta på overall och skor med tvång. Ställa honom ute, lämna N och S till bilen och gå tillbaka och hämta honom. De senaste veckorna tar det en timma med hämtningar som på en bra dag kan ta 15 min. Inget hjälper och tyvärr har han varit inne senaste dagarna så man måste få på kläder också. Suck. Tänkte om jag outar här så måste det gå lysande nästa vecka. smile5.gif

Du kan kanske be förskolan om hjälp så att det går smidigare. Om du ringer när du är på väg så kan de förbereda honom och kanske få honom att " överraska"dig och vara påklädd när du kommer...
  • Gladhannapanna

De BVC jag jobbat med brukar avråda från att resa med småbebisar. Luftkonditioneringen gör att alla läskiga baciller cirkulerar runt om. Både på planen och på flygplatserna.

• Gladhannapanna
    Ela skrev 2014-01-31 18:36:47 följande:

Meh! Har ni på FB fått reda på Lillskitens namn? Orättvist ju. Har två tänkbara alternativ utifrån Mosings inlägg men det kan ju vara något helt annat också. smile2.gif

Ett skäl att gå med i FB!!!!
Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8