Inlägg från: malinkat |Visa alla inlägg
  • malinkat

30+ som väntar/har fått syskon, del 8

Lena, förstår det... Men när E ätit dåligt periodvis har jag gett henne lite fetare mellis, tex fet grekisk yogurt med lite sylt i, eller något annat mer än frukt som jag vet att hon gillar. Men hon är heller inte tunn, så därför oroar jag mig inte så mycket - något annat för er!

• malinkat

Hur går det aigee?

Och på tal om kontrastrika födslar - en kompis till mig hade en tre-dagars förlossning med ettan. Tvåan föddes hemma i gästsängen  

• malinkat

Aigee, uscha vilket äventyr!! Hoppas liten vill komma snart så att du slipper utsättas för mer, och kan andas ut. Skönt att allt gick bra till sist...!

• malinkat

Hinner inte skriva så mycket, ska packa - men Sara - du behöver absolut inte ursäkta dig för att det känns jobbigt! Vi utgår alla från vår egen verklighet och vardag. Om vi bara skulle tänka på dem som har det värre, skulle vi förtränga vår egen verklighet och inte få chansen att bearbeta den. KRAM på dig

• malinkat

Oyra, KRAM till dig med! Det är jätteviktigt tror jag, att kunna tillåta sig själv att se saker, känna saker, utifrån sitt eget perspektiv - utan att skämmas eller komma med förklaringar. Det betyder ju inte att man förringar andras jobbiga upplevelser eller situationer. Vi är alla värda att få ta hand om oss själva och vara tillåtande mot oss själva! KRAM igen!

Härligt Juni!

Och lycka till Aigee, hoppas bebis kommer snart!

Själv fick jag lägga ner projekt ut och rida med min syster - har pajat knät och suttit på akuten idag...

• malinkat

Juni, vad jobbigt att du inte bara får slappna av, att magen bråkas med dig! KRAM!

Lena, jag satte mig på huk i sandlådan, och så var det nog något som gick sönder.... Hoppas att det inte är så illa som det kan vara! Ska tillbaka imorrn, så får vi se.

Nu är kl 6.45, snart dags för söndagsfrukost... ZzzZzz

• malinkat

Aigee, mindre kul med denna väntan! Hoppas du får svar snart! Ja, eller bebis då

Juni, usch jag känner med dig! Man vill ju kunna koppla av och njuta och inte ha orosmoln över huvudet. Nu kan ju ingen av oss svara på hurvida det finns en orsak till icke-växt eller inte, men jag vill i alla fall ge dig två små historier. En kompis, vars mage inte växte så mycket som man ville, ibland inget från ett besök till ett annat, fick en välmående liten tjej. Visst var hon lite mindre än "medel" - men det känns mindre viktigt. Det föds ju 4-5 kg klumpar också utan att det är något fel En annan jag käner hade fått MINDRE magmått vid ett besök. Men BM var inte alls orolig, utan sa att det högst troligt var för att magen sjunkit. Då ändras måttet, och det har jag också hört förr. Sparkar bebis? Är hjärtljuden ok? Vad säger dina egna signaler från kropp, hjärna och hjärta? Ta ultraljudet som något positivt,, att slippa oroa sig. Men jag hoppas att du kan gå dit utan allt för mycket oro. KRAM på dig!

byråkratin gjorde att det inteblev något återbesök på sjukhuset idag. De stod redo i Enköping att göra en sån artroskopi, men eftersom jag är skriven i Solna måste det skrivas en remiss. De försökte få min gamla VC i Ulriksdal att skriva en, men de får inte pga skilda kommuner och inte utan att ha träffat mig....... och ortopederna i Enköping hade sagt att det bör göras en sån här undersökning inom en vecka, alltså senast torsdag.  Suck. Men supergullig personal på bägge ställen, så i morrn får jag pysa iväg till Ulriksdal VC och träffa deras läkare som förhoppningsvis kan remitta mig vidare ögonaböj till någon som kan göra en artroskopi...... Tjoflöjt!

• malinkat

Aigee, jag testade ananas. En hel. Färsk. Resultatet blev munsår och ingen bebis

Juni, skönt att allt var bra!!

• malinkat

Grattis grattis Fia! Härligt!!

Juni, ta det pannkaka nu Ang present så köpte jag en helikopter som jag la i hans rum, och ett kort skrivet som från Elvira. Det var i stil med "tack för att jag får komma och bo med er, jag har längtat efter att få träffa dig efter att ha hört din röst inifrån magen etc". Han fick den när vi kom hem från BB och blev superglad, och trodde ju verkligen att den var från E

• malinkat

Hejja Aigee!!!

Allt jag orkar säga nu Ska snart åka till ARlanda för att åka tillbaka till Tyskland....!

Svar på tråden 30+ som väntar/har fått syskon, del 8