Precis hemkommen från sista kontrollen hos barnmorskan. Kommer inte Minna snart så blir det överburenhetskontroll på SÖS nästa vecka. Jag mår lite bättre idag, har känt av illamående till och från men inte alls som igår. På den negativa sidan har inget hänt = ingen bebis och det finns inga tydliga tecken på att det ska göra det snart. På den postitiva sidan finns det några små tecken på att något är på gång. För det första fick jag en riktig värk när jag satt i väntrummet hos barnmorskan och ytterligare en på bussen hem tre timmar senare. Två värkar på tre timmar "gör ju ingen sommar", men det är fler än noll... *positivt tänkande* Dessutom hade mitt blodtryck gått upp lite, tydligen vanligt när det börjar bli dags. Jag har legat på 110/70 eller 110/75 sen inskrivningen tills förra veckan, men idag var det 120/75. Förra veckan var Minna fortfarande ruckbar, men idag var hon nääääästan fixerad. BM trodde att det kan varit det som hände igår kväll när jag mådde så skumt.
Så alltså, egentligen ingenting att rapportera... Men jag hoppas att snart ha det...